księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Domowe systemy audio         BTC          89.00zł   75.65zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Książka jest kompleksowym przewodnikiem dla audiofilów – także tym bez przygotowania technicznego – i osób interesujących się techniką audio, który ułatwi poruszanie się po marketingowych informacjach publikowanych przez producentów sprzętu audio. Ze względu na bogatą treść może także spełniać rolę kompendium dla użytkowników sprzętu audio i osób planujących wyposażenie domowego studia w sprzęt odsłuchowy, który – dzięki poradom autora – będzie można świadomie dobierać i kupować.

Duże praktyczne doświadczenie autora książki, który jest elektronikiem z wykształcenia i uprawianego zawodu oraz audiofiliem z zamiłowania, pozwoliło przygotować kompetentny, racjonalny, łatwy w przyswojeniu przewodnik techniczny po współczesnych zagadnieniach audio.

Dzięki dużej dawce informacji technicznych i dokładnie omówionych wynikach pomiarów różnorodnego sprzętu audio, książka będzie przydatna także inżynierom i studentom uczelni technicznych, a także audiofilom samodzielnie udoskonalającym posiadany sprzęt audio.

Spis treści:

1. Bardzo długi wstęp
1.1. Literatura przedmiotu  11
1.2. Zasady oceny urządzeń elektroakustycznych     17
1.3. Domowe konstrukcje urządzeń elektroakustycznych     20

2. Istota odtwarzania muzyki w domowym zaciszu

3. Od czego zależy percepcja dzieła muzycznego
3.1. Tajemnice percepcji ideowej i artystycznej     38
3.2. Tajemnice percepcji technicznej     40

4. Jakie właściwości i parametry sygnałów elektroakustycznych mają zasadniczy wpływ na jakość dźwięku
4.1. Charakterystyka przenoszenia     55
4.2. Wzór Friisa  62
4.3. Szumy  66
4.4. Przydźwięki     70
4.5. Nieco inne kryterium słyszalności szumów i przydźwięków  71
4.6. Zniekształcenia nieliniowe i nie tylko  74
4.7. Inne właściwości i parametry  78

5. Model aparatury elektroakustycznej

6. Źródła sygnałów elektroakustycznych
6.1. Gramofon i czarna płyta – nieidealne źródło sygnałów elektroakustycznych  84
6.2. Odtwarzacz płyt optycznych i srebrna płyta – idealne źródło sygnałów elektroakustycznych .106
6.2.1. Problem napędów odtwarzaczy     124
6.2.2. Problemy przetwarzania cyfrowo-analogowego  132
6.2.3. Opcjonalne, zewnętrzne przetwarzanie cyfrowo-analogowe     161
6.3. Inne, nieidealne źródła sygnałów elektroakustycznych .172

7. Wzmacnianie sygnałów elektroakustycznych
7.1. Kondycjonowanie sygnałów elektroakustycznych .184
7.1.1. Regulatory i korektory sygnałów elektroakustycznych  184
7.1.2. Nieco inny pomysł na kondycjonowanie i korekcję widma sygnałów elektroakustycznych     196
7.2. Wzmacniacze mocy sygnałów elektroakustycznych 221
7.2.1. Wzmacniacze lampowe     221
7.2.2. Wzmacniacze półprzewodnikowe     233
7.3. Zasilanie wzmacniaczy elektroakustycznych .261
7.3.1. Wewnętrzne zasilanie wzmacniaczy     262
7.3.2. Zewnętrzne zasilanie wzmacniaczy  278
7.4. Elektroakustyczne problemy z kompatybilnością elektromagnetyczną 283
7.5. Jeszcze jeden złośliwy problem 292
7.6. Synteza konstrukcji zintegrowanego wzmacniacza elektroakustycznego 295

8. Badania urządzeń elektroakustycznych
8.1. Przyrządy pomiarowe 301
8.2. Badania wzmacniaczy elektroakustycznych .362
8.2.1. Przykładowy obiekt badań  362
8.2.2. Badania mocy  373
8.2.3. Badania szumów, zakłóceń i zniekształceń     388
8.2.4. Badania stabilności amplitudowej i fazowej charakterystyki przenoszenia     417
8.3. Badania odtwarzaczy płyt optycznych .417
8.3.1. Badania napędów     421
8.3.2. Badania przetworników cyfrowo-analogowych     442

9. Odtwarzanie sygnałów akustycznych
9.1. Przesyłanie źródłowych sygnałów elektroakustycznych do wzmacniaczy 458
9.2. Przesyłanie elektroakustycznych sygnałów mocy do kolumn głośnikowych .463
9.3. Kolumny głośnikowe – ich właściwości i użytkowanie 481
9.3.1. Brzmienia akustyczne  487
9.3.2. Brzmienia muzyczne     491
9.3.3. Wybór kolumn głośnikowych  495
9.3.3.1. Zakup kolumn głośnikowych 495
9.3.3.2. Tuningowanie kolumn głośnikowych .505
9.3.4. Ustawienia kolumn głośnikowych  513
9.3.5. Problemy z pomieszczeniem odsłuchowym     517

10. Brzmienia wytwórni, czyli rekomendacje muzyczne
10.1. Archipel, Bravissimo!, Cantus Classic, Gebhardt, Melodram, Membran, Myto, Ponto, Testament, Walhall. 527
10.2. BIS, Chandos, Channel, cpo, Harmonia Mundi, Hyperion, MDG, naïve. 527
10.3. Brilliant Classic .528
10.4. Capriccio 529
10.5. Decca .531
10.6. Deutsche Grammophon .532
10.7. DUX 533
10.8. EMI 533
10.9. Eterna – Berlin Classic 534
10.10. Haenssler 536
10.11. Hungaroton 537
10.12. Miełodia 538
10.13. Nimbus Records 540
10.14. Orfeo 540
10.15. PentaTone .540
10.16. Philips 541
10.17. Sony .542
10.18. Supraphon 544
10.19. Telarc .545
10.20. Unitel .546
10.21. Warner Classics .547

11. Literatura, czyli rekomendacje techniczne


Domowe systemy audio

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.