Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ
C# tworzenie aplikacji sieciowych 101 gotowych projektów HELION 34.90zł
Autor: Sławomir Orłowski
ISBN: 83-246-0572-X
Ilość stron: 264
Data wydania: 12/2006
Komunikacja sieciowa jest jednym z najważniejszych elementów współczesnych aplikacji. Coraz więcej narzędzi wykorzystuje zasoby internetu, umożliwia pracę grupową lub łączy się z siecią w innym celu, np. aktywacji lub rejestracji.
Stosowane obecnie platformy programistyczne umożliwiają stosunkowo łatwą implementację mechanizmów sieciowych, a zyskujący coraz większą popularność język C# wydaje się stworzony do tego typu zastosowań. Język ten, oparty na obiektach i komponentach, jest prosty do opanowania. Za jego pomocą można tworzyć nie tylko aplikacje dla "dużych" komputerów, ale także dla platformy PocketPC.
Książka "C#. Tworzenie aplikacji sieciowych. 101 gotowych rozwiązań" to zbiór przykładów ilustrujących sposoby implementacji mechanizmów komunikacji sieciowej w aplikacjach tworzonych w języku C#. Czytając ją, poznasz zasady korzystania z protokołów sieciowych ICMP, HTTP i FTP, tworzenia programów służących do analizy ruchu w sieci, przeglądania stron WWW i pobierania plików z serwerów. Nauczysz się korzystać z technologii ADO.NET i ASP.NET do pisania aplikacji internetowych i komunikacji z bazami danych. Przeczytasz także o przetwarzaniu plików XML oraz tworzeniu i wykorzystywaniu usług sieciowych.
Rozdziały:
Rozdział 1. Język C# i platforma .NET (9)
- Technologia .NET. Krótki wstęp (9)
- Elementy języka C# i programowanie zorientowane obiektowo (10)
- Przestrzenie nazw (13)
- Kolekcje (14)
- Zdarzenia i metody zdarzeniowe (15)
- Delegacje (15)
- Wyjątki (15)
Rozdział 2. Visual C# 2005 Express Edition. Opis środowiska (17)
- Projekt 1. Budujemy interfejs pierwszej aplikacji (18)
- Projekt 2. Poznajemy pliki projektu pierwszej aplikacji (21)
- Projekt 3. Interakcja aplikacji z użytkownikiem. Metody zdarzeniowe (25)
Rozdział 3. Visual Web Developer 2005 Express Edition. Opis środowiska (29)
- Projekt 4. Pierwsza strona ASP.NET. Tworzymy interfejs (29)
- Projekt 5. Pierwsza strona ASP .NET. Poznajemy pliki projektu (33)
- Projekt 6. Pierwsza strona ASP.NET. Metody zdarzeniowe (37)
Rozdział 4. Programowanie sieciowe (39)
- Sieci komputerowe (39)
- Protokoły TCP i UDP (42)
- Protokół IP i adresy MAC (44)
- Programowanie klient-serwer i peer-to-peer (45)
- Popularne protokoły sieciowe (46)
- Protokół ICMP (46)
- Protokół HTTP (47)
- Protokół FTP (47)
Rozdział 5. Aplikacje TCP i UDP (49)
- Projekt 7. Połączenie TCP. Klient (49)
- Projekt 8. Połączenie TCP. Serwer (52)
- Projekt 9. Odczytanie adresu IP przyłączonego hosta (55)
- Projekt 10. Połączenie UDP. Klient (56)
- Projekt 11. Połączenie UDP. Serwer (58)
- Projekt 12. Prosty skaner otwartych portów (59)
- Projekt 13. Sprawdzenie adresu IP naszego komputera (61)
- Projekt 14. Komplet informacji na temat połączeń sieciowych (63)
- Projekt 15. Ping (65)
- Projekt 16. Ping. Przeciwdziałanie zablokowaniu interfejsu (69)
- Projekt 17. NetDetect. Sprawdzanie dostępnych komputerów w sieci (70)
- Projekt 18. Traceroute. Śledzenie drogi pakietu ICMP (72)
- Projekt 19. Traceroute. Zatrzymanie wywołania asynchronicznego (76)
- Projekt 20. Protokół HTTP. Sprawdzanie dostępnych uaktualnień (76)
- Projekt 21. Pobieranie pliku z użyciem protokołu HTTP (77)
- Projekt 22. Pobranie źródła strony z serwera WWW (79)
- Projekt 23. Przeglądarka WWW (80)
- Projekt 24. Edytor HTML. Budowanie interfejsu (83)
- Projekt 25. Edytor HTML. Obsługa plików tekstowych (84)
- Projekt 26. Edytor HTML. Współpraca ze schowkiem (86)
- Projekt 27. Edytor HTML. Wprowadzanie tagów (87)
- Projekt 28. Edytor HTML. Podgląd bieżącej strony (90)
- Projekt 29. Wysyłanie wiadomości e-mail bez uwierzytelnienia (91)
- Projekt 30. Wysyłanie sformatowanej wiadomości e-mail z załącznikami (94)
- Projekt 31. Wysyłanie poczty za pomocą serwera wymagającego uwierzytelnienia (97)
- Projekt 32. Masowe wysyłanie wiadomości e-mail (98)
- Projekt 33. Klient FTP. Interfejs aplikacji (102)
- Projekt 34. Klient FTP. Definiowanie pól i własności klasy FTPClient (103)
- Projekt 35. Klient FTP. Listowanie katalogów serwera FTP (107)
- Projekt 36. Klient FTP. Zmiana katalogu (110)
- Projekt 37. Klient FTP. Metoda pobierająca plik asynchronicznie (112)
- Projekt 38. Klient FTP. Wywołanie metody pobierającej plik asynchronicznie (115)
- Projekt 39. Klient FTP. Metoda wysyłająca plik asynchronicznie (117)
- Projekt 40. Klient FTP. Wywołanie metody wysyłającej plik asynchronicznie (119)
- Projekt 41. Klient FTP. Kasowanie pliku (121)
- Projekt 42. Menedżer pobierania plików w tle. Budowa interfejsu (122)
- Projekt 43. Menedżer pobierania plików w tle. Pobieranie pliku (124)
- Projekt 44. Menedżer pobierania plików w tle. Przerwanie pobierania pliku (126)
- Projekt 45. Serwer Uśmiechu. Budowa interfejsu (127)
- Projekt 46. Serwer Uśmiechu. Lista kontaktów (129)
- Projekt 47. Serwer Uśmiechu. Wysyłanie danych do wielu odbiorców (132)
- Projekt 48. Klient Uśmiechu. Umieszczenie ikony w zasobniku systemowym (133)
- Projekt 49. Klient Uśmiechu. Oczekiwanie na połączenie w osobnym wątku (136)
- Projekt 50. Klient Uśmiechu. Bezpieczne odwoływanie się do własności kontrolek formy z poziomu innego wątku (138)
- Projekt 51. Komunikator. Serwer. Budowa interfejsu (139)
- Projekt 52. Komunikator. Serwer. Bezpieczne odwoływanie się do własności kontrolek formy z poziomu innego wątku (142)
- Projekt 53. Komunikator. Serwer. Obsługa rozmowy (143)
- Projekt 54. Komunikator. Klient (148)
- Projekt 55. Zdalny screenshot. Klient. Zrzut ekranu (150)
- Projekt 56. Zdalny screenshot. Klient (151)
- Projekt 57. Klient. Wysyłanie informacji o dostępności klienta (153)
- Projekt 58. Serwer screenshot. Budowa interfejsu (154)
- Projekt 59. Serwer screenshot. Bezpieczne odwoływanie się do własności kontrolek formy z poziomu innego wątku (155)
- Projekt 60. Serwer screenshot. Lista aktywnych klientów (156)
- Projekt 61. Serwer screenshot. Pobranie zrzutu ekranu (157)
- Projekt 62. Serwer. Czat. Budowanie interfejsu (159)
- Projekt 63. Serwer Czat. Bezpieczne odwoływanie się do własności kontrolek formy z poziomu innego wątku (160)
- Projekt 64. Serwer Czat. Klasa formy oraz pętla główna programu (161)
- Projekt 65. Serwer Czat. Obsługa wątków związanych z klientami (165)
- Projekt 66. Serwer Czat. Rozłączenie klienta (167)
- Projekt 67. Czat. Klient (167)
Rozdział 6. Remoting (173)
- Projekt 68. Serwer HTTP (174)
- Projekt 69. Klient HTTP (177)
- Projekt 70. Serwer TCP (178)
- Projekt 71. Klient TCP (180)
- Projekt 72. Serwer TCP. Plik konfiguracyjny (181)
- Projekt 73. Klient TCP. Plik konfiguracyjny (183)
- Projekt 74. Czat. Klasa serwera (184)
- Projekt 75. Czat. Serwer (186)
- Projekt 76. Czat. Klient (187)
Rozdział 7. ASP.NET i ADO.NET (191)
- Projekt 77. Pozycjonowanie kontrolek na stronie. Pozycja względna (192)
- Projekt 78. Pozycjonowanie kontrolek na stronie. Pozycja bezwzględna (196)
- Projekt 79. Ping (197)
- Projekt 80. Wysyłanie wiadomości e-mail (198)
- Projekt 81. Pobieranie plików na serwer (200)
- Projekt 82. Wysyłanie wiadomości e-mail z załącznikami (201)
- Projekt 83. Księga gości. Współpraca z plikiem XML (202)
- Projekt 84. Księga gości. Wyświetlanie zawartości pliku XML (206)
- Projekt 85. Księga gości. Sprawdzanie poprawności wpisywanych danych (208)
- Projekt 86. Księga gości. Liczba gości online (210)
- Projekt 87. Wielojęzyczny serwis internetowy. Zasoby lokalne (212)
- Projekt 88. Wielojęzyczny serwis internetowy. Zasoby globalne (217)
- Projekt 89. Wielojęzyczny serwis internetowy. Wybór języka przez użytkownika (219)
- Projekt 90. Identyfikacja użytkowników (221)
- Projekt 91. Rejestrowanie nowych użytkowników (225)
- Projekt 92. Identyfikacja użytkowników II (226)
- Projekt 93. Baza książek. Stworzenie bazy danych (227)
- Projekt 94. Baza książek. Przyłączenie się do bazy danych (230)
- Projekt 95. Baza książek. Prezentacja danych (231)
Rozdział 8. Web Services (235)
- Projekt 96. Pierwsza usługa sieciowa (236)
- Projekt 97. Korzystanie z usługi sieciowej (239)
- Projekt 98. Usługa Google Web API. Rejestracja usługi (240)
- Projekt 99. Usługa Google Web API. Klient (242)
- Projekt 100. Usługa Google Web API. Klient. Podpowiedź (245)
- Projekt 101. Usługa Google Web API. Klient. Zapisywanie kopii stron (247)
C# tworzenie aplikacji sieciowych 101 gotowych projektów
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.