księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Odpowiedzialność za produkt w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem         Difin          60.00zł   51.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Książka przedstawia związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy działaniami producentów ukierunkowanymi na bezpieczeństwo ludzi i środowiska, a rozwiązaniami organizacyjno-prawnymi chroniącymi konsumentów jako słabszą stronę rynku. Problematyka ta nabiera bowiem coraz większego znaczenia. Jednym z istotnych zjawisk gospodarczych, jakie decydują o obliczu współczesnego obrotu towarowo-pieniężnego, jest bowiem szybki postęp naukowo-techniczny w wielu dziedzinach wytwórczości.

Produkty są nacechowane coraz większym stopniem złożoności, a ich wytwarzanie wymaga większej wiedzy, również menedżerskiej. Zarządzanie przedsiębiorstwem zwrócone ku innowacjom nie zawsze jednak nadąża za tym postępem. Może się więc zdarzyć, że oferowany przez przedsiębiorstwo produkt trzeba będzie wycofać z rynku i z użytkowania, a także zapłacić odszkodowanie. Zatem przedsiębiorstwo czerpiące korzyści ze sprzedaży swoich produktów musi być przygotowane na różnego rodzaju ryzyka.

Dlatego też warto, aby przedsiębiorstwa wytwórcze zwróciły uwagę na nowe rozwiązania, które z jednej strony mogą przyczynić się do zapewnienia większego bezpieczeństwa konsumentom i środowisku, z drugiej zaś – wpłynąć na zmniejszenie ryzyk związanych z odpowiedzialności za swoje produkty.

Spis treści:

Część 1. Odpowiedzialność za produkt w przedsiębiorstwie 

1. Pojęcia podstawowe 
1.1. Wprowadzenie 
1.2. Przedsiębiorca 
1.3. Klient/konsument 
1.4. Produkt, produkt niebezpieczny, produkt bezpieczny  
1.4.1. Produkt  
1.4.2. Produkt niebezpieczny  
1.4.3. Produkt bezpieczny  
1.5. Szkoda, odszkodowanie 
1.6. Podsumowanie 

2. Kształtowanie odpowiedzialności za produkt 
2.1. Wprowadzenie 
2.2. Geneza odpowiedzialności za produkt
2.3. Podejście do bezpieczeństwa ludzi i środowiska  
2.3.1. Potrzeba ujednolicenia wymogów i standardów  
2.3.2. Obszar regulowany i nieregulowany 
2.4. Ujęcie zgodności produktu z wymaganiami  
2.4.1. Rozwiązania w obszarze regulowanym 
2.4.2. Rozwiązania w obszarze nieregulowanym 
2.5. Podsumowanie

3. Ochrona konsumenta wyznacznikiem wytwarzania produktu
3.1. Wprowadzenie 
3.2. Prawa konsumenta 
3.2.1. Prawo do rzetelnej informacji 
3.2.2. Prawo do ochrony zdrowia i bezpieczeństwa 
3.2.3. Prawo do wyboru
3.2.4. Prawo do wysłuchania głosu konsumenta
3.2.5. Prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji
3.2.6. Prawo do edukacji
3.2.7. Prawo do życia w zdrowym środowisku
3.2.8. Prawo do zaspokojenia podstawowych potrzeb
3.3. Regulacje chroniące prawa konsumenta
3.3.1. Rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa
3.3.2. Reklamacje
3.4. Podsumowanie

Część 2. Innowacje w przedsiębiorstwie w kontekście odpowiedzialności za produkt

4. Innowacje – istota, rozwiązania
4.1. Wprowadzenie  
4.2. Istota innowacji
4.2.1. Pojęcie innowacji
4.2.2. Źródła innowacji
4.2.3. Rodzaje innowacji
4.2.4. Bariery innowacji
4.3. Rozwiązania innowacyjne w obszarach sprzedaży i zakupów
4.3.1. Niezgodność towaru z umową i rękojmia 
4.3.2. Sprzedaż i zakupy on-line 
4.4. Odpowiedzialność za produkt i innowacje w standardach jakości
4.4.1. Geneza standardów jakości jako innowacji organizacyjnych
4.4.2. Rozwiązania ukierowane na ład organizacyjny 
4.4.3. Rozwiązania dotyczące doskonalenia
4.4.4. Rozwiązania ukierunkowane na spójność, kompatybilność i zwiększenie zadowolenia klienta/konsumenta
4.4.5. Rozwiązania ukierunkowane na integrację systemów zarządzania
4.3.6. Wymagania normy ISO 9001, a kwestia odpowiedzialności za produkt
4.5. Podsumowanie

5. Gwarancja jako szczególny obszar działań innowacyjnych przedsiębiorstwa związany z odpowiedzialnością za produkt
5.1. Wprowadzenie 
5.2. Gwarancja jakości 
5.3. Wybrane obszary innowacji w zakresie gwarancji jakości 
5.3.1. Gwarancja przedłużona 
5.3.2. Gwarancja rozszerzona 
5.3.3. Gwarancja door-too-door 
5.3.4. Gwarancja dożywotnia 
5.3.5. Gwarancja nadzwyczajna 
5.4. Podsumowanie 

6. Kierunki rozwoju odpowiedzialności za produkt w przedsiębiorstwie uwzględniające innowacje 

Zakończenie 
Spis rysunków
Spis tabel


Odpowiedzialność za produkt w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.