księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem         Difin          36.00zł   32.40zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski

ISBN: 978-83-7641-257-3

Ilość stron: 144

Data wydania: 05/2010

Książka ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa.

Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów.

Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.

Rozdziały:

Rozdział 1. Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa
1.1. Innowacyjność i jej wspieranie jako wyzwanie Strategii Lizbońskiej
1.2. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.3. Skala wdrażania rozwiązań innowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach
1.4. Stymulatory i bariery wdrażania rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwach

Rozdział 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw
2.1. Przedsiębiorstwo innowacyjne i przedsiębiorstwo oparte na wartości
2.2. Możliwości podnoszenia wartości przedsiębiorstwa poprzez innowacje
2.3. Determinanty i pomiar zasobów innowacji na potrzeby analizy wartości przedsiębiorstwa
2.4. Model strategiczny zarządzania innowacjami i zarządzania wartością

Rozdział 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw
3.1. Przemiany we współczesnej gospodarce
3.2. Nowe podejście do innowacji

Rozdział 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności – przykłady
4.1. Otoczenie zewnętrzne a strategia korporacyjna
4.2. Przykłady konkretnych strategii innowacyjnych
Podsumowanie

Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności
5.1. Innowacja w organizacji
5.2. Wiedza – podstawa innowacji
5.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w innowacyjnym przedsiębiorstwie
5.4. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji innowacyjnej – perspektywa badawcza
5.5. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi

Rozdział 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami – charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce
6.1. Innowacje zarządcze a innowacyjność w zarządzaniu
6.2. Zależność rozwoju przedsiębiorstwa od innowacyjności i jej poziomu
6.3. Potencjał innowacyjności
6.4. Próba identyfikacji innowacyjności w zarządzaniu finansami w przedsiębiorstwach w Polsce

Rozdział 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
7.1. Istota koncepcji zarządzania wiedzą
7.2. Sektor MSP a innowacje
7.3. Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP

Rozdział 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect
8.1. Znaczenie rynku NewConnect w finansowaniu spółek innowacyjnych
8.2. Wyniki badania stopnia innowacyjności spółek rynku NewConnect
8.3. Charakterystyka działalności liderów innowacyjności z rynku NewConnect


Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.