księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej Teoria i praktyka Wydanie 2         Difin          60.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Książka adresowana jest do tych wszystkich czytelników, którzy interesują się funkcjono­waniem administracji publicznej. Może być wykorzystywana nie tylko przez pracowników urzędów publicznych (szczególnie samorządowych), ale również przez radnych, którzy chcą oceniać jakość funkcjonowania urzędu.

Oprócz popularnych systemów zarządzania jakością książka zawiera opis podstawowych metod oceny i doskonalenia jakości (różne modele, standardy, wskaźniki). Wskazuje, jak w prosty sposób można wpływać na efek­tywność pracy urzędów.

Jej odbiorcami mogą być również studenci kierunku prawa, ad­ministracji, zarządzania, ekonomii. Każda osoba, która pełni funkcję starosty, prezydenta i burmistrza czy sekretarza powinna zapoznać się z zaleceniami dotyczącymi stosowania podejścia procesowego. Ich wiedza w tym zakresie może wpłynąć na funkcjonowanie urzędu i uchwalane zewnętrzne przepisy prawne.

Autor wyraża nadzieję, że cenne mogą być zalecenia dotyczące przeprowadzania samooceny. Już bowiem co piąty urząd de­klaruje wdrożenie systemów znormalizowanych zarządzania jakością. Uwzględnienie w tym procesie warunków skutecznej implementacji (m.in. umów społecznych, zaufania, odpowiedniej struktury organizacyjnej) może w znaczącym stopniu wpłynąć na obniżenie kosztów jakości.

W nowym, drugim wydaniu książki czytelnik znajdzie również wyniki badań dotyczących korzyści, jakie odniosły urzędy stosujące system zarządzania według normy ISO9001.

Rozdziały:

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i zadania realizowane przez administrację publiczną
1.1. Jakość jako wartość
1.2. Jakość usług
1.3. Jakość usług w administracji publicznej
1.4. Satysfakcja z usług
1.5. Jakość życia
1.6. Urząd jako organizacja
1.7. Zadania realizowane przez administrację publiczną
1.8. Usługi realizowane przez urzędy administracji publicznej

Rozdział 2. Systemy zarządzania jakością
2.1. Ogólna charakterystyka systemów zarządzania jakością
2.2. Czynniki wpływające na funkcjonowanie systemu jakości
2.3. Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością (autoanaliza)
2.4. Polityka jakości urzędów administracji publicznej
2.5. Podejście procesowe w systemie jakości
2.6. Przegląd zarządzania
2.7. Analiza procesów obsługi klienta. Wybrane przykłady
2.8. System zarządzania środowiskowego
2.9. Wpływ systemów znormalizowanych na funkcjonowanie urzędów

Rozdział 3. Koncepcje projakościowego zarządzania w administracji publicznej
3.1. Wybrane problemy zarządzania w administracji publicznej
3.2. Wybrane koncepcje zarządzania
3.2.1. Zarządzanie przez jakość w administracji publicznej
3.2.2. Zarządzanie wiedzą
3.2.3. Reengineering
3.2.4. E-government
3.2.5. Benchmarking
3.2.6. Outsourcing
3.2.7. New Public Management (NPM)
3.3. Warunki i zasady doskonalenia jakości

Rozdział 4. Pomiar jakości
4.1. Modele samooceny i oceny administracji publicznej
4.1.1. Modele samooceny i oceny – uwagi ogólne
4.1.2. Model Europejskiej Fundacji ds. Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management – EFQM)
4.1.3. Model Malcolma Baldrige’a
4.1.4. Model Edwarda Deminga
4.1.5. Model Common Assessment Framework (CAF)
4.1.6. Model Speyer Quality Award
4.1.7. Metoda i program Charter Mark
4.1.8. Standardy Investor in People (IIP)
4.1.9. Samoocena systemu zarządzania jakością
4.1.10. Zintegrowany model samooceny
4.2. Metody, techniki i narzędzia pomiaru jakości
4.2.1. Analiza instytucjonalna urzędu
4.2.2. Metody i techniki badań społecznych
4.2.3. Narzędzie badawcze SERVQUAL
4.2.4. Badania przy zastosowaniu narzędzia QVOTE
4.2.5. Mystery shopping
4.2.6. Analiza wskaźników
4.2.7. Technika wydarzeń krytycznych
4.2.8. Analiza wartości
4.2.9. Audity jakości

Rozdział 5. Społeczne i organizacyjne możliwości doskonalenia jakości
5.1. Jakościowe zarządzanie zasobami ludzkimi
5.1.1. Procesy zatrudniania
5.1.2. Szkolenia w administracji
5.1.3. Systemy motywacji
5.1.4. Systemy ocen urzędników
5.1.5. Zalecenia praktyczne dla administracji publicznej
5.2. Funkcje i role osób odpowiedzialnych za jakość
5.2.1. Funkcje i role pracowników
5.2.2. Zadania najwyższego kierownictwa
5.2.3. Rola klientów
5.2.4. Rola rady
5.3. Kultura jakości
5.4. Znaczenie etyki
5.5. Rola zaufania w doskonaleniu jakości
5.6. Empowerment w administracji publicznej
5.7. Zaangażowanie pracowników i obywateli – klientów
5.8. Rola kontraktu społecznego w ustalaniu wymagań jakości
5.9. Możliwości stosowania podejścia procesowego
5.10. „One-stop-shop” i kioski obsługi elektronicznej
5.11. Zróżnicowanie form obsługi
5.12. Struktury organizacyjne urzędów


Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej Teoria i praktyka Wydanie 2

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.