księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Jak być lepszym szefem Inspiracje psychologiczne         Difin          43.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Paweł Fortuna, Małgorzata Torój

ISBN: 978-83-7641-032-6

Ilośc stron: 304

Data wydania: 06/2009

Znamy ich. Niektórzy życzą im wszystkiego najgorszego za zatruwanie życia i podcinanie skrzydeł. Niektórzy jednak marzą, by takimi właśnie być…

Książka opisuje konkretne przykłady zachowań „szefów”, podaje ich wyjaśnienia psychologiczne (wzbogacone o przykłady eksperymentów), podaje przepisy na konkretne działania zaradcze. Mowa tu między innymi o: krzyku i przekleństwach, wybiórczej pamięci, straszeniu, sprzecznych poleceniach.

Ze wstępu:
W naszej książce skupiliśmy się na ciemnej stronie przywództwa, a więc zachowaniach społecznie nieaprobowanych. W dwunastu rozdziałach przekazaliśmy refleksje dotyczące takich problemów jak utrata kontaktu z podwładnymi, brak charyzmy, trudności w przyjmowaniu i oferowaniu krytyki, zbyt rzadkie docenianie pracowników, uciekanie się do kłamstw, manipulacji czy aktów agresji. Tego typu kwestie określa się jako toksyczne lub nawet patologiczne.

Zgodnie z efektem trzeciej osoby będziemy skłonni przypisywać je raczej innym ludziom, niż sobie samym. A zatem jeśli odczuwasz opór przed odnalezieniem w sobie podobnych cech i tendencji reagujesz zupełnie normalnie. Źdźbło w oku bliźniego jest zawsze dobrze widoczne.

Mimo to, skoro właśnie czytasz ten tekst udowadniasz, że szukasz inspiracji do zmiany zachowania, do bycia lepszym szefem i lepszym człowiekiem. Postaramy się pomóc.

Rozdziały:

Rozdział 1. Szef poza zespołem
Konsekwencje psychologicznego oddalenia szefa
Dlaczego szefowie oddalają się od podwładnych?
Jak zbliżyć się do pracowników?

Rozdział 2. Brak charyzmy
Gdy szefowi brakuje charyzmy
Co osłabia charyzmę szefa?
Jak kształtować charyzmę?

Rozdział 3. Hiperkontrola
Symptomy hiperkontroli
Kiedy monitoring jest destrukcyjny?
Przyjazny monitoring

Rozdział 4. Tajemnice i plotki
Firmowe plotki i pogłoski
Dlaczego pracownicy plotkują?
Okiełznać pogłoskę

Rozdział 5. Nieomylność i wszechwiedza
Kłopotliwa krytyka
Źródła oporu przed krytyką
Asertywne przyjmowanie krytyki podwładnych

Rozdział 6. Bezkres obowiązków
Problemy z zakresem obowiązków
Przyczyny trudności z zakresem obowiązków
Lepszy zakres obowiązków

Rozdział 7. Nierówne traktowanie
Bolesny brak równości
Powody nierównego traktowania
Co zrobić, żeby grać fair?

Rozdział 8. Problemy z docenianiem
Syndrom niedocenianego pracownika
Dlaczego docenianie podwładnych jest takie rzadkie?
Jak właściwie doceniać pracowników?

Rozdział 9. Krytyka
Dobra krytyka nie jest zła

Rozdział 10. Kłamstwo
Firmowe kłamstwa i kłamstewka
Skutki kłamstwa
Czy można pracować bez kłamstw?

Rozdział 11. Manipulacja
Gdy pracownicy zdemaskują Machiavellego
Co szefów skłania do manipulacji?
Jak wywierać wpływ bez manipulacji?

Rozdział 12. Przemoc
Kiedy jesteś agresorem?
Płachta na byka
Czy masz cechy mobbera?
Spirala przemocy
Jak hamować agresywne tendencje?


Jak być lepszym szefem Inspiracje psychologiczne

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.