Zbiór ćwiczeń. Autodesk Inventor 2016. Kurs podstawowy to obszerny podręcznik dla osób zaczynających swoją przygodę z programem Autodesk Inventor 2016. Materiał zawarty w tym podręczniku został tak przygotowany, aby ułatwić początkującym użytkownikom osiągnięcie biegłości w projektowaniu części, zespołów, tworzeniu dokumentacji rysunkowej i administrowaniu plikami programu.
Jeżeli:
• właśnie zainstalowałeś program i nie wiesz jak ruszyć dalej,
• chcesz biegle modelować części i zespoły w Inventorze
• chcesz sprawnie tworzyć dokumentację rysunkową projektu
• chcesz administrować plikami tworzonymi przez program
• chcesz dopasować program do własnych potrzeb
znalazłeś właściwą książkę!
Ten podręcznik będzie doskonałym przewodnikiem po oprogramowaniu Autodesk® Inventor® 2016. Po przestudiowaniu książki użytkownik programu będzie rozumiał sposób pracy i klimat programu Inventor oraz będzie na tyle sprawnie posługiwał się programem, żeby śmiało podejmować coraz trudniejsze zadania projektowe.
Zbiór ćwiczeń. Autodesk Inventor 2016. Kurs podstawowy, to:
• ponad 180 ćwiczeń do samodzielnego wykonania,
• krótkie omówienia tematów poparte ćwiczeniami,
• interesujące przykłady praktyczne,
• sztuczki i chwyty, przydatne w codziennej pracy,
• warsztat samodzielnego szkicowania, modelowania części i montażu zespołów.
Książka Zbiór ćwiczeń. Autodesk Inventor 2016. Kurs podstawowy uczy programu Autodesk Inventor 2016, prezentując w formie ćwiczeń do samodzielnego wykonania funkcje i narzędzia programu dotyczące modelowania części, montażu zespołów, tworzenia dokumentacji rysunkowej, administrowania plikami i konfiguracji programu.
Każdy temat zawiera krótkie wprowadzenie opisujące kluczowe elementy. Bardziej dokładnie dane zagadnienie przedstawione jest w ćwiczeniach, które następują po wprowadzeniu do tematu. Zawarte w podręczniku przykłady są opracowane na podstawie rzeczywistych obiektów mechanicznych lecz do celów tej publikacji zostały maksymalnie uproszczone i odpowiednio zmodyfikowane, aby zilustrować konkretne funkcje programu.
Główne tematy: Definiowanie i organizacja projektów, modelowanie bryłowe i powierzchniowe części, projektowanie zespołów, przygotow-anie prezentacji i widoków eksplodujących, tworzenie rysun-ków wykonawczych i złożeniowych, administracja plikami, konfiguracja programu i inne.
Podręcznik powstał na bazie polskiej wersji językowej programu Autodesk Inventor 2016. Niniejsza książka będzie doskonałym przewodnikiem szczególnie w początkowym okresie pracy z programem i ułatwi prawidłowe osadzenie programu w realiach konkretnego biura konstrukcyjnego.
Spis treści:
Rozdział 1 Pierwszy projekt w Autodesk Inventor 2016
Celem pierwszego projektu jest zapoznanie użytkownika z typowym cyklem projektowania w programie Autodesk Inventor 2016. Program Inventor jest gotowy do działania zaraz po zainstalowaniu i jest wstępnie skonfigurowany do tworzenia projektów zgodnych z ogólnymi wytycznymi standardu ISO, co pozwala od razu rozpocząć tworzenie modeli 3D i skojarzonej z nimi dokumentacji rysunkowej 2D. Najlepiej rozpocząć poznawanie programu wykonując prosty projekt bez dokonywania żadnej konfiguracji szczegółowej programu.
Ten rozdział przeznaczony jest dla osób, dla których jest to pierwsze spotkanie z programem Autodesk Inventor 2016. Jednakże osoby, które już trochę zapoznały się z programem mogą znaleźć tutaj wiele ciekawych informacji.
Rozdział 2 Wprowadzenie do pracy z Autodesk Inventor
W tym rozdziale zamieszczone są podstawowe informacje o programie Autodesk Inventor 2016. Omówiono tutaj koncepcję projektowania w programie Inventor, wyjaśniono terminologię stosowaną w programie i opisano moduły funkcjonalne. Po przestudiowaniu zamieszczonych w tym rozdziale informacji początkujący użytkownik będzie mieć uporządkowaną wiedzę teoretyczną o sposobie pracy w programie Autodesk Inventor, co jest niezwykle pomocne w dalszej pracy z podręcznikiem.
Rozdział 3 Interfejs obsługi programu Autodesk Inventor 2016
Niezbędnym czynnikiem efektywnej pracy w oprogramowaniu Autodesk Inventor 2016 jest zapoznanie się z interfejsem obsługi tego programu. W tym rozdziale poznamy najważniejsze narzędzia interfejsu komunikacji, których stosowanie jest wymagane w celu osiągnięcia oczekiwanej efektywności pracy w programie.
Rozdział 4 Zarządzanie projektami
W ogromnej większości przypadków pliki modeli i rysunków oraz inne dokumenty wchodzące w sktad projektu urządzenia mechanicznego tworzone na komputerze zapisujemy w przeznaczonym dla tego projektu katalogu dyskowym. Katalogi z projektami mogą być także umieszczone w różnych miejscach: na komputerach osobistych projektantów czy na dyskach serwerów. Ten naturalny sposób pracy z projektami wspiera program Autodesk Inventor. W niniejszym rozdziale dowiemy się jak zarządzać projektami w programie Autodesk Inventor 2016.
Rozdział 5 Modelowanie części bryłowych
Ten rozdział opisuje proces i najważniejsze narzędzia oraz opcje przeznaczone do modelowania pojedynczych części bryłowych. Jeżeli właśnie skończyłeś ćwiczenia zawarte w rozdziale Pierwszy projekt to z powodzeniem możesz zająć się studiowaniem zawartości tego rozdziału. Znajdujące się tutaj informacje uporządkują i rozszerzą wiedzę, którą nabyłeś do tej pory.
Rozdział 6 Modelowanie zespołów
Praktycznie każdy projekt mechaniczny to zespót składający się z części. Od właściwego ustawienia i dopasowania części w modelu zespołu zależy to czy powstanie poprawna dokumentacja rysunkowa projektu, a w efekcie czy projektowane urządzenie zostanie wykonane bez błędów. W tym rozdziale postaram się przybliżyć najważniejsze zagadnienia związanie z montowaniem części w podzespoły i całe złożenia, tworzeniem nowych części w kontekście zespołu, a także pokazać narzędzia służące do usprawnienia pracy nad zespołem.
Rozdział 7 Tworzenie prezentacji 3D
Poza modelowaniem pojedynczych części i składaniem ich w zespoły, w programie Autodesk Inventor możemy przetwarzać istniejące zespoły trójwymiarowe, tworząc z nich prezentacje, które będą wykorzystane dalej w dokumentacji 2D projektu lub jako sposobu przedstawienia montażu lub działania projektowanego urządzenia.
Rozdział 8 Tworzenie dokumentacji rysunkowej 2D
Na zakończenie prac projektowych konstruktor mechanik musi wykonać pełną dokumentację rysunkową projektu, obejmującą rysunki złożeniowe, wykonawcze, montażowe i inne. Autodesk Inventor 2016 posiada wyspecjalizowane środowisko pracy przeznaczone do tworzenia dokumentacji rysunkowej 2D, którego poznanie będzie tematem tego rozdziału.
Rozdział 9 Zarządzanie plikami danych
Projekty, tworzone w programie Autodesk Inventor 2016, zawierają wiele powiązanych ze sobą plików części, zespołów, prezentacji, rysunków, części bibliotecznych, itp. Podczas normalnej pracy z danymi projektowymi zachodzi konieczność zmiany nazwy plików, tworzenia projektów na podstawie istniejących projektów czy przenoszenie plików na inny komputer. Szczególnie ważne jest to, aby w trakcie wykonywania operacji na plikach nie utracić powiązań pomiędzy poszczególnymi plikami. W tym rozdziale przedstawione zostaną dwa podstawowe narzędzia wspomagające operacje administracyjne na plikach i przenoszenie danych: program Design Assistant 2016 oraz program Spakuj i przenieś.
Rozdział 10 Konfiguracja programu
Program Autodesk Inventor 2016 jest dostarczany z przygotowaną wstępnie konfiguracją, która pozwala na natychmiastowe rozpoczęci nauki pracy z programem. Ta domyślna konfiguracja nie zapewnia jednak zgodności z wymaganiami standardów stosowanych w przedsiębiorstwach przemysłowych. Z tego powodu konieczne jest dostosowanie programu do wymagań danej firmy. Przedstawiony w niniejszym rozdziale zestaw informacji oraz ćwiczenia ułatwią poprawne skonfigurowanie programu Autodesk Inventor do własnych potrzeb.
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.