Autor: Stanisław Szabłowski
ISBN: 978-83-7586-012-2
Ilość stron: 210
Data wydania: 06/2009
E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej jest obiektem licznych badań naukowych. W szybkim tempie się upowszechnia i jak sądzą eksperci, pedagogika XXI wieku musi na to wyzwanie odpowiedzieć.
To nowoczesne podejście do procesu kształcenia zyskuje coraz większą popularność w Polsce i na świecie. Książka w zamyśle autora jest przewodnikiem po e-learningu dla nauczycieli, ma charakter praktyczny, a rozważania teoretyczne zostały w niej ograniczone do niezbędnego minimum.
Rozdziały:
1. Teoretyczne podstawy e-learningu
1.1. Wprowadzenie do e-learningu
1.2. Modele kształcenia w e-learningu
1.3. Standardy w e-learningu
1.4. Przegląd koncpecji pedagogicznych e-learningu
1.5. Multimedia w e-learningu
2. Tworzenie opracowań metodycznych na potrzeby e-learningu
2.1. Zintegrowane narzędzia edytorskie
2.2. Edycja multimediów
2.3. Narzędzia sieciowe
2.4. Narzędzia pomiaru dydaktycznego i ewaluacji
3. E-learning na platformie edukacyjnej
3.1. Platformy e-learningowe
3.2. ABC platformy Moodle
3.3. Inne platformy open source
3.4. Platformy online
4. Elearning oparty na technologii Web 2.0
4.1. Technologie internetowe Web 2.0.
4.2. Aspekty pedagogiczne i psychologiczne wykorzystania Web 2.0
4.3. Kanały RSS komputeks.pl
4.4. Serwisy pracy grupowej
4.5. Blog edukacyjny
4.6. Social bookmarking
4.7. Webcasty
4.8. Podsumowanie
5. Metodyka projektowania i wdrażania e-learningu w szkole
5.1. Metody kształcenia w e-learningu
5.2. Model behawiorystyczny nauczania
5.3. Model konstruktywistyczny uczenia się
5.4. Cechy dobrego kursu online
5.5. Konkluzje
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.