Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ
Agile Szybciej, łatwiej, dokładniej HELION 44.90zł
Bądź sprawny, bądź zręczny, bądź zwinny! Bądź Agile!
- Jak wdrażać skuteczne i intuicyjne metodyki programowania w swojej firmie?
- Jak motywować zespół do działania i tworzyć najlepsze warunki pracy?
- Jak sprawiać, aby projekty kończyły się w założonym czasie i satysfakcjonowały klientów?
Agile, czyli programowanie zwinne, to grupa metodyk wytwarzania oprogramowania z wykorzystaniem technik przyrostowych. Cieszy się ogromną — i ciągle rosnącą — popularnością zarówno wśród programistów, jak i osób zarządzających projektami informatycznymi. „Agile” znaczy „sprawny”, „zwinny”, „zręczny” i właśnie takie są w założeniu praktyki określane angielskim terminem Agile software development. Mają one przyspieszyć, uprościć i usprawnić proces tworzenia oprogramowania. Zapewniają wysoką jakość końcowego produktu i spełniają oczekiwania klienta, nawet jeśli w czasie trwania projektu jego wymagania ulegną znacznej zmianie.
Książka Agile szybciej, prościej, dokładniej powstała z myślą o wszystkich, którzy rozpoczynają swoją przygodę z praktykami programowania zwinnego. Jest przeznaczona dla osób chcących wdrożyć je w zespole projektowym i dla osób należących do zespołu, w którym są one wdrażane.
Dowiesz się z niej, jak zastosować metodyki Agile w codziennej pracy i jak przedkładać interakcje międzyludzkie ponad procedury, działające oprogramowanie nad obszerną dokumentację, współpracę z klientem nad negocjacje handlowe oraz reagowanie na zmiany nad realizację planu. Jeśli zastosujesz się do rad zawartych w tej książce, współpraca projektowa przebiegnie się bez przeszkód — efektywnie i satysfakcjonująco dla wszystkich członków zespołu. Od autorów dostaniesz także prezent w postaci gotowych szablonów, które możesz natychmiast wydrukować i wykorzystywać do woli w pracy z metodykami Agile.
Dowiedz się, jak zarządzać zmianą z Agile i uniknąć najpopularniejszych błędów w zarządzaniu projektami!
- Przegląd metodyk Agile
- Zalety programowania zwinnego
- Zastosowanie technik Agile w praktyce
- Błędy, których można uniknąć
- Narzędzia ułatwiające pracę
- Przykłady z życia wzięte
Przekonaj się, że tworzenie oprogramowania może być świetną zabawą.
Spis treści:
Wstęp. Po co to w ogóle czytać? (13)
- Dla kogo jest ta książka? (15)
- Czego się nie dowiesz? (16)
- Złote myśli autorów (17)
1. Po co to wszystko? U mnie przecież działa! (19)
- Krótka historia (21)
- Jak przejść na drugą stronę rzeki i się nie zamoczyć? (28)
- Ludzie ponad procesy. Właśnie, ludzie! (32)
- Jakie korzyści możesz uzyskać, choć nie musisz? (39)
2. To świetna zabawa! (43)
- Bawmy się, ucząc (45)
- Stan "flow", czyli natchnienia (45)
- Retrospektywy (46)
- Władca Pierścieni na stand-upie (47)
- Gamifikacja (49)
- Wizualizujmy, czyli po co nam oczy? (52)
- Motywacja (55)
3. Pierwszy dzień w szkole (59)
- Zwinne metodyki wytwarzania oprogramowania (61)
- Co to jest metodyka? (62)
- Programowanie ekstremalne (ang. Extreme Programming) (63)
- Kiedy powinieneś wybrać programowanie ekstremalne? (64)
- Problemy podczas wdrażania praktyki programowania ekstremalnego (64)
- Korzyści z wprowadzenia praktyki (65)
- Zarządzanie projektami za pomocą metodyki Scrum (ang. Scrum Project Management) (67)
- Kiedy powinieneś wybrać zarządzanie za pomocą metodyki Scrum? (68)
- Problemy podczas wdrażania praktyki Scrum (69)
- Korzyści z wprowadzenia praktyki (71)
- Kanban Software Development (73)
- Kiedy powinieneś wybrać Kanban Software Development? (73)
- Problemy podczas wdrażania praktyki Kanban (74)
- Korzyści z wprowadzenia praktyki (75)
- Podsumowanie (75)
4. Jedziemy z materiałem! - praktykujemy (79)
- Agile dla pierwszaków (81)
- Praktyka nr 1. Codzienne spotkania (ang. Daily Stand-up) (81)
- Praktyka nr 2. Historyjki użytkownika (91)
- Praktyka nr 3. Task Board (99)
- Praktyka nr 4. Praca w cyklach iteracyjnych (106)
- Praktyka nr 5. Planowanie iteracji (112)
- Praktyka nr 6. Demonstracja (120)
- Praktyka nr 7. Wspólne środowisko pracy (128)
- Podsumowanie części pierwszej, czyli chodzenie z workiem nie jest takie złe... Maaamooooo! (135)
- Agile dla starszaków (138)
- Praktyka nr 8. Retrospektywy (138)
- Praktyka nr 9. Programowanie w parach (147)
- Praktyka nr 10. Definicja ukończenia zadań (ang. Definition of Done) (153)
- Praktyka nr 11. Master Story List/Scrum Product Backlog (161)
- Praktyka nr 12. Planning Poker (167)
- Praktyka nr 13. Wykres wypalania iteracji (ang. Burn down Chart) (175)
- Podsumowanie części drugiej. Starszak to jest gość, bo wie, co to poker :) (183)
- Agile dla "najstarszaków" (186)
- Praktyka nr 14. Prędkość zespołu (ang. Team Velocity) (186)
- Praktyka nr 15. Iteracja zero/Sprint zero (194)
- Praktyka nr 16. Ciągła integracja (200)
- Praktyka nr 17. Programowanie sterowane testami (209)
- Praktyka nr 18. Samoorganizujący się zespół (217)
- Podsumowanie. Stary... Agile to ja mam w tym palcu... nie, czekaj, w tym... a może w tym? (223)
Bibliografia (227)
Załączniki (229)
- Szablony (229)
- Linki do załączników (237)
Agile Szybciej, łatwiej, dokładniej
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.