Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ
Gimp 2.8. Praktyczne wprowadzenie HELION 59.00zł
Poznaj możliwości darmowego programu graficznego!
Gimp to darmowy program do obróbki grafiki rastrowej, którego pierwsza wersja ujrzała światło dzienne w 1995 roku. Od tego momentu to świetne narzędzie jest bez przerwy rozwijane, a najnowsza edycja ma numer 2.8. Dwadzieścia lat rozwoju tego niesamowitego programu sprawiło, że w wielu obszarach nie ustępuje on innym, zaawansowanym i drogim narzędziom dla grafików. Wykorzystaj potencjał Gimpa!
Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, jak korzystać z możliwości tego narzędzia. Na samym początku dowiesz się, jak zainstalować je na swoim komputerze, oraz zaznajomisz się z interfejsem użytkownika. Po tym wstępie przejdziesz do poznawania poszczególnych narzędzi i technik korygowania zdjęć.
Ponadto nauczysz się pracować na warstwach, stosować efekty oraz pracować z filtrami. Na sam koniec zobaczysz, jak umieścić tekst na swojej grafice i nadać mu oczekiwany wygląd. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich osób szukających bezpłatnej alternatywy dla drogich programów graficznych. Przekonaj się, jakie możliwości drzemią w Gimpie!
Dzięki tej książce:
• zdobędziesz Gimpa i zainstalujesz go na swoim komputerze
• zaznajomisz się z jego interfejsem
• poznasz dostępne narzędzia i ich zastosowanie
• dokonasz prostych i złożonych korekt
• wykorzystasz warstwy, filtry i efekty
• w pełni wykorzystasz możliwości Gimpa
Przekonaj się, jaki potencjał kryje Gimp.
Spis treści:
Rozdział 1. Oto Gimp (7)
- Instalowanie GIMP-a (8)
- Uruchamianie GIMP-a (10)
- Interfejs programu (12)
- Opcje widoku (33)
Rozdział 2. Przenoszenie obrazów na komputer (35)
- Zdjęcia na nośniku danych (36)
- Ładowanie obrazów do GIMP-a (37)
- Skanowanie obrazów (40)
- Zarządzanie obrazami w programie XnView (45)
Rozdział 3. Ułatwienia pracy i ustawienia domyślne (47)
- Cofanie operacji (48)
- Dostosowywanie ustawień domyślnych (50)
- Przypisywanie kombinacji klawiszowych (53)
- Instalowanie programu UFRaw (55)
- Instalowanie programu Script-Fu (60)
- Instalowanie programu FX-Foundry (63)
- Instalowanie dodatkowych pędzli (65)
Rozdział 4. Szybkie korekty (67)
- Otwieranie i ocena obrazów (68)
- Pierwsze korekty obrazów (70)
- Optymalizowanie kolorów (72)
- Kadrowanie zdjęć (75)
- Dostosowywanie wielkości obrazu (77)
- Poprawianie ostrości obrazu (80)
- Zapisywanie wyników prac (82)
Rozdział 5. Złożone korekty (85)
- Umiejętne kadrowanie obrazów (86)
- Poprawianie perspektywy (93)
- Wyrównywanie obrazów (96)
- Optymalizowanie obrazów (99)
- Doskonałe wyostrzanie (104)
- Usuwanie efektu mory (109)
- Poprawianie części obrazu (113)
- Redukowanie szumów (122)
Rozdział 6. Wybieranie części obrazu (125)
- Narzędzia zaznaczania (126)
- Zaznaczanie dowolne (133)
- Stosowanie różdżki (138)
- Zachowywanie i stosowanie obszarów zaznaczania (146)
- Zaznaczanie pierwszego planu (150)
- Zamalowywanie zaznaczonego obszaru (153)
- Inne opcje zaznaczania (156)
- Wykorzystywanie obramowań (159)
Rozdział 7. Praca z warstwami (161)
- Jak pracować z warstwami? (162)
- Różne rodzaje warstw (165)
- Efektowne składanie warstw (173)
- Praca z warstwami (181)
- Dzielenie obrazów (189)
- Stosowanie masek warstw (197)
- Tworzenie kolażu z wykorzystaniem warstw (201)
Rozdział 8. Stosowanie efektów (209)
- Efekt wyjścia poza obramowanie (210)
- Miękkie obramowanie (218)
- Tworzenie slajdu (223)
- Podwójne obramowanie (226)
- Symulowanie starych zdjęć (229)
- Obrazy czarno-białe (232)
- Operacja c2g (237)
- Zdjęcia w technice High-Key (241)
Rozdział 9. Praca z filtrami (243)
- Praca z filtrami efektów (244)
- Wyostrzanie lub rozmywanie obrazów (249)
- Zniekształcanie obrazów (251)
- Efekty świetlne (257)
- Nakładanie szumów (260)
- Uwydatnianie krawędzi (261)
- "Malowanie" obrazów (266)
- Filtry odwzorowań (272)
- Filtry renderujące (277)
- Stosowanie filtrów animacji (285)
Rozdział 10. Praca z tekstami (289)
- Definiowanie atrybutów tekstu (290)
- Wprowadzanie i wyrównywanie tekstu (291)
- Późniejsze formatowanie warstw tekstowych (295)
- Zniekształcanie tekstu (298)
- Stosowanie przekształceń klatki (300)
- Złożone efekty tekstowe (302)
- Tworzenie nowych plików z efektami tekstowymi (309)
- Tekst wypełniany obrazem (311)
- Zniekształcanie tekstu z wykorzystaniem ścieżki (316)
Rozdział 11. Prezentowanie wyników prac (321)
- Drukowanie obrazów (322)
- Przygotowywanie obrazów dla internetu (323)
- Dodawanie znaków wodnych (326)
- Pokaz slajdów w programie XnView (328)
Słowniczek (331)
Gimp 2.8. Praktyczne wprowadzenie
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.