To Java, nie sen!
• Instrukcje języka i programowanie obiektowe, czyli co trzeba wiedzieć, by zacząć programować w Javie
• Wyjątki i system wejścia–wyjścia, czyli jak zapobiegać problemom i przetwarzać dane
• Kontenery i aplikacje, czyli gdzie przechowywać dane i jak tworzyć programy
Znajomość Javy, jako jednego z najpopularniejszych języków programowania na świecie, to dziś obowiązek każdego programisty. Na nic nie zdadzą się wykręty, że przecież można inaczej — pamiętaj, Java jest wszędzie! Dlatego jeśli masz ambicje zająć się programowaniem albo szybko nauczyć się podstaw nowego języka, natychmiast musisz zaopatrzyć się w tę książkę. Pomoże Ci ona zrozumieć składnię i logikę Javy, a także opanować polecenia, byś mógł szybko rozpocząć samodzielną pracę w tym języku.
Z książki dowiesz się, jak zainstalować Javę i jakie narzędzia będą Ci potrzebne. Odkryjesz podstawowe zasady pisania programów, z uwzględnieniem obiektowego charakteru tego języka, nauczysz się stosować instrukcje i odpowiednie typy danych, a także wykorzystywać deklaracje, klasy i metody. Kolejne rozdziały wskażą Ci, do czego służą pętle, tablice i operatory.
Zanim się obejrzysz, będziesz już umiał dokonywać konwersji typów, używać konstruktorów i zagnieżdżać klasy, a stąd już tylko krok do tworzenia apletów i aplikacji. Przekonaj się, jak szybko możesz poznać Javę — wystarczy seria konkretnych ćwiczeń, a Twoje umiejętności poszybują w górę!
• Krótka historia Javy, narzędzia i wersje
• Struktura programu, kompilacja i wykonanie
• Podstawy obiektowości, typy danych, komentarze, deklaracje i przypisania
• Wyprowadzanie danych na ekran i operacje na zmiennych
• Instrukcje if...else, break i continue, switch i operator warunkowy
• Pętle, podstawowe operacje na tablicach i tablice wielowymiarowe
• Klasy, pola, metody, argumenty i przeciążanie metod
• Konstruktory, klasy potomne, specyfikatory dostępu i pakiety
• Przesłanianie metod, składowe statyczne, klasy i składowe finalne, blok try...catch
• Konwersje typów, rzutowanie obiektów, klasy abstrakcyjne i tworzenie interfejsów
• Rodzaje klas wewnętrznych, dziedziczenie, klasy anonimowe i zagnieżdżone
• Standardowe wejście i wyjście, system plików, operacje na plikach
• Kontenery, typy uogólnione, podstawy apletów
• Kroje pisma (fonty) i kolory, grafika, dźwięki i obsługa myszy
• Tworzenie aplikacji i komponenty
Napisz swój pierwszy program w Javie.
Spis treści:
Rozdział 1. Podstawy (9)
Rozdział 2. Instrukcje języka (23)
Rozdział 3. Programowanie obiektowe. Część I (91)
Rozdział 4. Wyjątki (165)
Rozdział 5. Programowanie obiektowe. Część II (195)
Rozdział 6. System wejścia-wyjścia (269)
Rozdział 7. Kontenery i typy uogólnione (323)
Rozdział 8. Aplikacje i aplety (351)
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.