Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ
jQuery Niezbędnik programisty gier HELION 39.90zł
Tworzenie gier nie musi być trudne!
JavaScript jeszcze nigdy w historii nie był tak popularny. Jego możliwości w połączeniu ze współczesnymi przeglądarkami są oszałamiające. Nikogo nie dziwią już aplikacje, które swoją użytecznością przewyższają tradycyjne desktopowe odpowiedniki. Teraz przyszła kolej na gry. Czy wkrótce i one podbiją rynek?
Dzięki bibliotece jQuery korzystanie z potencjału JavaScriptu stało się zdecydowanie łatwiejsze. Fakt ten sprawił, że zyskała ona ogromną popularność i jest ceniona w środowisku programistów. W trakcie lektury tej książki odkryjesz, jak dzięki jQuery sprawnie stworzyć wciągającą grę.
Naucz się tworzyć gry oparte na sprite’ach, wspierające tryb multiplayer oraz zintegrowane z sieciami społecznościowymi. Dowiedz się, jak wykrywać kolizje, tworzyć rzuty izometryczne oraz projektować gry mobilne. Już za chwilę będziesz w stanie stworzyć swoją własną platformówkę, a może nawet prostą grę RPG. Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, że to nie takie trudne!
Dzięki tej książce:
- poznasz zaawansowane możliwości języka JavaScript i biblioteki jQuery
- nauczysz się opierać animację na sprite’ach
- poradzisz sobie z ograniczeniami urządzeń mobilnych
- stworzysz wciągającą grę
Masz pomysł na grę? Zrealizuj go z jQuery.
Spis treści:
Wstęp (11)
- Co znajdziesz w książce (11)
- Co będzie Ci potrzebne (12)
- Dla kogo jest ta książka (12)
- Przyjęte konwencje (13)
- Kod przykładów (14)
Rozdział 1. jQuery w grach (15)
- Jak używać biblioteki jQuery (15)
- Przesuwanie elementów (17)
- Obsługa zdarzeń (19)
- Wiązanie danych z elementami DOM (21)
- Manipulowanie strukturą DOM (21)
- Ciekawość to pierwszy stopień do... (23)
- Podsumowanie (23)
Rozdział 2. Tworzymy pierwszą grę (25)
- Jak pracować z książką (26)
- Przejdźmy do konkretów - gra (26)
- Zaczynamy od podstaw (27)
- Inicjalizowanie gry (37)
- Główna pętla gry (39)
- Wykrywanie kolizji (42)
- Podsumowanie (45)
Rozdział 3. Lepiej i szybciej, ale niekoniecznie trudniej (47)
- Interwały i odmierzanie czasu (48)
- Odpytywanie klawiatury (53)
- Fragmenty HTML (55)
- Unikanie przebudowywania struktury DOM (56)
- Przemieszczanie sprite'ów za pomocą przekształceń CSS (57)
- Zastosowanie requestAnimationFrame zamiast interwałów (58)
- Podsumowanie (59)
Rozdział 4. Wskakujemy na głębszą wodę (61)
- Odłączane elementy div (61)
- Grupy (63)
- Przekształcenia sprite'ów (64)
- Mapy kafelków (68)
- Wykrywanie kolizji (71)
- Piszemy kod gry (75)
- Podsumowanie (85)
Rozdział 5. Zmieniamy perspektywę (87)
- Optymalizowanie mapy kafelków dla gier z perspektywą mapy (88)
- Sortowanie przesłaniania (94)
- Wykrywanie kolizji (96)
- Kompletna gra (103)
- Izometryczne kafelki (104)
- Podsumowanie (105)
Rozdział 6. Dodajemy kolejne poziomy (107)
- Implementowanie gry złożonej z wielu plików (108)
- Modyfikujemy grę platformową (117)
- Podsumowanie (121)
Rozdział 7. Tworzymy grę typu multiplayer (123)
- World of Ar'PiGi (124)
- Zarządzanie kontem gracza (124)
- Synchronizacja graczy (132)
- Sterowanie przeciwnikami (137)
- Podsumowanie (141)
Rozdział 8. Wkraczamy w sieci społecznościowe (143)
- Tworzenie prostej tablicy wyników (144)
- Mechanizmy utrudniające oszukiwanie (149)
- Integracja z Twitterem (156)
- Integracja z Facebookiem (164)
- Podsumowanie (171)
Rozdział 9. Tworzymy grę mobilną (173)
- Jak sprawić, by gra dobrze działała na urządzeniach mobilnych? (174)
- Sterowanie dotykiem (180)
- Integracja gry z ekranem domowym (188)
- Korzystanie z informacji o orientacji urządzenia (191)
- Korzystanie z trybu offline (192)
- Lokalne składowanie danych (193)
- Podsumowanie (193)
Rozdział 10. Ujarzmiamy dźwięk (195)
- Abstrakcyjna biblioteka obsługi dźwięku (196)
- Osadzanie dźwięku (198)
- Element audio (200)
- Web Audio API (204)
- Zastosowanie Flasha (211)
- Generowanie efektów dźwiękowych (214)
- Podsumowanie (214)
jQuery Niezbędnik programisty gier
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.