Tak jak iPhone, iPad czy iPod Touch błyskawicznie stały się obiektem pożądania milionów ludzi na całym świecie, tak samo szybko rynek upomniał się o specjalistów od tworzenia aplikacji na te innowacyjne urządzenia. Mimo że od 2007 roku, gdy Apple opublikowało zaktualizowaną wersję języka Objective-C, oznaczoną jako 2.0, minęło już trochę czasu, programistów znających ten język wciąż jest niewielu, a zapotrzebowanie na programy dla systemów iOS i Mac OS X stale rośnie.
Warto zatem opanować ten potężny język, zarazem prosty i oferujący ogromne perspektywy zawodowe. Zwłaszcza że można go wykorzystać także na wielu innych platformach z kompilatorem gcc, a więc między innymi w systemach Unix, Linux i Windows.
Oto książka stworzona z myślą o programistach stawiających pierwsze kroki w języku Objective-C. Do wykorzystania zawartej tu wiedzy nie jest potrzebna znajomość języka C ani żadnego innego obiektowego języka programowania. Podstawą do nauki są dziesiątki ciekawych przykładów i ćwiczeń, ilustrujących użycie poszczególnych cech i ułatwiających zrozumienie poznawanych zagadnień.
Książkę podzielono na trzy części. Pierwsza zawiera podstawowe wiadomości na temat języka Objective-C 2.0, a w drugiej znajdziesz opis klas dostępnych w bibliotece Foundation. Część trzecia poświęcona została niezwykle ważnym bibliotekom Cocoa i Cocoa Touch. Na końcu książki zamieszczono kurs pisania programów dla systemu iOS przy użyciu Software Development Kit iOS oraz biblioteki UIKit. Poznaj Objective-C i czerp z tego korzyści!
Zacznij pisać własne, funkcjonalne programy na iPhone’a, iPada oraz iPoda Touch.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wprowadzenie (13)
Część I: Język Objective-C 2.0 (19)
Rozdział 2. Programowanie w języku Objective-C (21)
Rozdział 3. Klasy, obiekty i metody (39)
Rozdział 4. Typy danych i wyrażenia (61)
Rozdział 5. Pętle (79)
Rozdział 6. Podejmowanie decyzji (99)
Rozdział 7. Klasy raz jeszcze (129)
Rozdział 8. Dziedziczenie (153)
Rozdział 9. Polimorfizm oraz typowanie i wiązanie dynamiczne (181)
Rozdział 10. Zmienne i typy danych - techniki zaawansowane (197)
Rozdział 11. Kategorie i protokoły (219)
Rozdział 12. Preprocesor (233)
Rozdział 13. Dziedzictwo języka C (245)
Część II: Biblioteka Foundation (303)
Rozdział 14. Wprowadzenie do biblioteki Foundation (305)
Rozdział 15. Liczby, łańcuchy i kolekcje (309)
Rozdział 16. Praca z plikami (367)
Rozdział 17. Zarządzanie pamięcią (395)
Rozdział 18. Kopiowanie obiektów (415)
Rozdział 19. Archiwizacja (427)
Część III: Cocoa, Cocoa Touch i SDK dla systemu iOS (443)
Rozdział 20. Wprowadzenie do Cocoa i Cocoa Touch (445)
Rozdział 21. Pisanie programów dla systemu iOS (449)
Dodatki (479)
Dodatek A: Słowniczek (481)
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.