księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Perełki programowania Wydanie II         HELION          49.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl Perełka wśród książek o programowaniu.

Każdy programista w swojej karierze spotyka się z ciekawymi i intrygującymi, a czasami skomplikowanymi problemami. Problemy te potrafią drażnić, pobudzać ciekawość i zmuszać do ciągłego zastanawiania się nad nimi przez wiele dni oraz tygodni o każdej porze dnia i nocy, aż nagle… eureka! Rozwiązanie pojawia się w głowie — najlepsze z możliwych, eleganckie, wydajne i proste. Właśnie takie rozwiązanie to perełka!

"Perełki oprogramowania" są istną kopalnią tego typu skarbów. Znajdziesz tu dziesiątki ciekawych problemów i jeszcze ciekawszych rozwiązań. Autor omawia istotę algorytmów, sposoby na poprawę wydajności programu oraz najlepsze techniki sortowania czy kompresji danych. Twoją ciekawość wzbudzi z pewnością katalog, w którym być może znajdziesz optymalny algorytm, rozwiązujący trapiące Cię problemy. Książka ta jest wymieniana wśród najbardziej wpływowych w branży informatycznej. Przez lata zdobyła ogromną popularność, a zaktualizowana wersja z pewnością utrwali jej pozycję na rynku. Jeśli masz cokolwiek wspólnego z programowaniem, musisz ją mieć!

Najbardziej wpływowa książka w świecie informatyki w odnowionej, aktualnej wersji.

Rozdziały:

I: Preliminaria (11)

1. Rozłupywanie ostrygi (13)
1.1. Przyjacielska rozmowa (13)
1.2. Dokładne określenie problemu (14)
1.3. Projekt programu (14)
1.4. Szkic implementacji (16)
1.5. Reguły (17)
1.6. Problemy (18)
1.7. Lektury uzupełniające (19)

2. Aha! Algorytmy (21)
2.1. Trzy problemy (21)
2.2. Wszędobylskie szukanie binarne (22)
2.3. Potęga typów podstawowych (23)
2.4. Składanie razem: sortowanie (25)
2.5. Reguły (26)
2.6. Problemy (27)
2.7. Lektury uzupełniające (28)
2.8. Implementacja programu anagramowego (kolumna boczna) (29)

3. Dane strukturyzują programy (31)
3.1. Program kwestionariuszowy (31)
3.2. Programowanie listów seryjnych (33)
3.3. Tablica przykładów (35)
3.4. Strukturyzacja danych (37)
3.5. Wydajne narzędzie dla wyspecjalizowanych danych (37)
3.6. Reguły (39)
3.7. Problemy (40)
3.8. Lektury uzupełniające (42)

4. Pisanie poprawnych programów (43)
4.1. Wyzwanie szukania binarnego (43)
4.2. Pisanie programu (44)
4.3. Zrozumieć program (46)
4.4. Reguły (49)
4.5. Zadania weryfikacji oprogramowania (50)
4.6. Problemy (51)
4.7. Lektury uzupełniające (53)

5. Drobna kwestia zaprogramowania (55)
5.1. Od pseudokodu do C (55)
5.2. Zaprzęg testowy (57)
5.3. Sztuka asercji (59)
5.4. Testowanie zautomatyzowane (60)
5.5. Pomiary prędkości (61)
5.6. Gotowy program (63)
5.7. Reguły (63)
5.8. Problemy (64)
5.9. Lektury uzupełniające (65)
5.10. Debugowanie (kolumna boczna) (66)

II: Wydajność (69)

6. Spojrzenie na wydajność (71)
6.1. Studium przypadku (71)
6.2. Poziomy projektowania (73)
6.3. Reguły (75)
6.4. Problemy (75)
6.5. Lektury uzupełniające (76)

7. Obliczenia pobieżne (77)
7.1. Podstawowe umiejętności (78)
7.2. Szacowanie wydajności (80)
7.3. Czynniki bezpieczeństwa (82)
7.4. Prawo Little'a (83)
7.5. Reguły (84)
7.6. Problemy (84)
7.7. Lektury uzupełniające (85)
7.8. Obliczenia pobieżne w życiu codziennym (86)

8. Techniki projektowania algorytmów (87)
8.1. Problem i prosty algorytm (87)
8.2. Dwa algorytmy kwadratowe (88)
8.3. Algorytm dziel i zwyciężaj (89)
8.4. Algorytm skanujący (91)
8.5. Jakie to ma znaczenie? (92)
8.6. Reguły (93)
8.7. Problemy (94)
8.8. Lektury uzupełniające (96)

9. Optymalizacja kodu (97)
9.1. Typowa historia (97)
9.2. Zestaw pierwszej pomocy (98)
9.3. Poważna operacja - szukanie binarne (102)
9.4. Reguły (105)
9.5. Problemy (107)
9.6. Lektury uzupełniające (108)

10. Oszczędzanie miejsca (109)
10.1. Kluczem jest prostota (109)
10.2. Problem poglądowy (110)
10.3. Techniki zmniejszające wielkość danych (113)
10.4. Techniki zmniejszające wielkość kodu (116)
10.5. Reguły (118)
10.6. Problemy (119)
10.7. Lektury uzupełniające (120)
10.8. Duża oszczędność (kolumna boczna) (120)

III: Produkt (123)

11. Sortowanie (125)
11.1. Sortowanie przez wstawianie (125)
11.2. Proste sortowanie szybkie (127)
11.3. Lepsze szybkie sortowania (130)
11.4. Reguły (132)
11.5. Problemy (133)
11.6. Lektury uzupełniające (134)

12. Problem próby (137)
12.1. Problem (137)
12.2. Jedno rozwiązanie (138)
12.3. Przestrzeń projektowania (139)
12.4. Reguły (142)
12.5. Problemy (143)
12.6. Lektury uzupełniające (144)

13. Szukanie (145)
13.1. Interfejs (145)
13.2. Struktury liniowe (147)
13.3. Binarne drzewa poszukiwań (150)
13.4. Struktury dla liczb całkowitych (153)
13.5. Reguły (155)
13.6. Problemy (156)
13.7. Lektury uzupełniające (156)
13.8. Rzeczywisty problem szukania (kolumna boczna) (157)

14. Kopce (161)
14.1. Struktura danych (161)
14.2. Dwie krytyczne funkcje (163)
14.3. Kolejki priorytetowe (166)
14.4. Algorytm sortujący (169)
14.5. Reguły (171)
14.6. Problemy (171)
14.7. Lektury uzupełniające (173)

15. Sznury pereł (175)
15.1. Słowa (175)
15.2. Frazy (178)
15.3. Generowanie tekstu (181)
15.4. Reguły (185)
15.5. Problemy (186)
15.6. Lektury uzupełniające (187)

Zakończenie do wydania pierwszego (189)
Zakończenie do wydania drugiego (191)
A. Katalog algorytmów (193)
B. Quiz estymacyjny (199)
C. Modele kosztowe czasu i pamięci (201)
D. Reguły optymalizacji kodu (207)
E. Klasy języka C++ służące do szukania (213)
Wskazówki do wybranych problemów (217)
Rozwiązania wybranych problemów (223)


Perełki programowania Wydanie II

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.