księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Programowanie strukturalne i obiektowe Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Wydanie II poprawione         HELION          49.00zł   39.69zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Technik informatyk nie jest zwykłym użytkownikiem komputerów. Jeśli uczeń wybiera szkołę o takim profilu, z czasem staje się prawdziwym komputerowym ekspertem.

Programowanie komputerów osobistych stanowi esencję informatyki. Jest twórcze i wymiernie wpływa na działanie sprzętu, na którym pracujemy - w tym na jego użyteczność oraz efektywność. Bez odpowiedniego oprogramowania niemożliwe jest funkcjonowanie stron internetowych, programów biurowych i bankowych czy nawet sprzętu AGD. Umiejętność programowania w dzisiejszym świecie jest wręcz nieodzowna w zawodzie inżyniera, technika, webmastera czy naukowca.

"Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk. Wydanie II" w przystępny sposób wyjaśnia wszystkie niezbędne terminy, tak aby nawet osoba, która nigdy nie miała styczności z programowaniem, mogła je bez przeszkód zrozumieć. Podręcznik został podzielony na części stanowiące trzy oddzielne kursy programowania: w językach Pascal, C++ oraz Java. W czasie realizacji materiału uczniowie poznają najważniejsze elementy tych języków. Każdą część zamyka rozbudowany i ciekawy przykład podsumowujący.

Do książki została dołączona płyta CD zawierająca ważne i interesujące informacje dodatkowe, które ze względów praktycznych nie mogły ukazać się w wersji drukowanej. Znajduje się tam kurs wprowadzający do programowania w Windows za pomocą WinAPI, omówienie zagadnień pracy grupowej, projektowania oprogramowania i optymalizacji kodu, a także wybrane tematy uzupełniające, m.in. wiadomości dotyczące reprezentacji pozycyjnej liczb.

Rozdziały:

CZĘŚĆ I Wstęp do programowania

Rozdział 1. Co to jest algorytm? (17)

Rozdział 2. Przykłady algorytmów (28)

Rozdział 3. Podstawowe pojęcia (36)

Rozdział 4. Narzędzia programistyczne (44)

CZĘŚĆ II Programowanie strukturalne w Pascalu

Rozdział 5. Środowisko języka Pascal (51)

Rozdział 6. Podstawy programowania w Pascalu (60)

Rozdział 7. Typy danych i zmienne (68)

Rozdział 8. Operatory i wyrażenia (77)

Rozdział 9. Instrukcje warunkowe i iteracyjne (84)

Rozdział 10. Procedury i funkcje (97)

Rozdział 11. Tablice (112)

Rozdział 12. Rekurencja (120)

Rozdział 13. Typy strukturalne (130)

Rozdział 14. Operacje na plikach (135)

Rozdział 15. Elementy zaawansowanego programowania w Pascalu (144)

Rozdział 16. Przykład podsumowujący: baza danych (157)

CZĘŚĆ III Programowanie obiektowe w C++

Rozdział 17. Środowisko języka C++ (167)

Rozdział 18. Składnia języka C++ (173)

Rozdział 19. Podobieństwa i różnice pomiędzy Pascalem i C++ (186)

Rozdział 20. Tablice i wskaźniki (195)

Rozdział 21. Struktury i unie (210)

Rozdział 22. Operacje wejścia-wyjścia w C++ (217)

Rozdział 23. Dynamiczne struktury danych (227)

Rozdział 24. Wprowadzenie do programowania obiektowego (237)

Rozdział 25. Przeciążanie funkcji i operatorów (252)

Rozdział 26. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione (261)

Rozdział 27. Dziedziczenie i polimorfizm (269)

Rozdział 28. Przykład podsumowujący: sortowanie plików (279)

CZĘŚĆ IV Programowanie w języku Java

Rozdział 29. Podstawowe pojęcia (289)

Rozdział 30. Java a C++ - podobieństwa i różnice (296)

Rozdział 31. Definicja i wykorzystanie klas w Javie (306)

Rozdział 32. Dziedziczenie w Javie. Interfejsy (314)

Rozdział 33. Mechanizm wyjątków (323)

Rozdział 34. Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika (331)

Rozdział 35. Komponenty lekkie i ciężkie (347)

Rozdział 36. Aplety (352)

Rozdział 37. Wstęp do programowania współbieżnego (360)

Rozdział 38. Synchronizacja wątków (366)

Rozdział 39. Komunikacja sieciowa (373)

Rozdział 40. Przykład podsumowujący: gra sieciowa (381)

Bibliografia (389)
Skorowidz (390)



ROZDZIAŁY, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ NA PŁYCIE CD:

CZĘŚĆ V Programowanie w środowisku graficznym

Rozdział 41. Elementy składowe interfejsu użytkownika (395)

Rozdział 42. Projektowanie aplikacji graficznej (406)

Rozdział 43. Komunikaty i zdarzenia (416)

Rozdział 44. Rysowanie na ekranie. Tworzenie animacji (422)

Rozdział 45. Wykorzystanie fontów (434)

Rozdział 46. Tworzenie aplikacji SDI (441)

Rozdział 47. Tworzenie aplikacji MDI (449)

Rozdział 48. Systemowe okna dialogowe (460)

Rozdział 49. Operacje na plikach (468)

Rozdział 50. Przykład podsumowujący: baza danych z interfejsem graficznym (474)

CZĘŚĆ VI Profesjonalne tworzenie oprogramowania

Rozdział 51. Projektowanie oprogramowania (487)

Rozdział 52. Optymalizacja kodu (492)

Rozdział 53. Testowanie oprogramowania (496)

Rozdział 54. Tworzenie dokumentacji programu (500)

Rozdział 55. Narzędzia pracy grupowej (505)

Dodatek A Algorytmy i systemy liczbowe (513)

Dodatek B Programowanie w języku Java (521)


Programowanie strukturalne i obiektowe Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Wydanie II poprawione

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.