Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ
Raspberry Pi Przewodnik dla programistów Pythona HELION 34.90zł
Zrealizuj projekt dla Pi za pomocą Pythona!
Zastanawiasz się, czy komputer wielkości lekko przerośniętej karty kredytowej może podołać typowym zadaniom? Oczywiście! Oprócz rozmiarów ma on jeszcze jeden atut - kosztuje naprawdę niewiele. Raspberry Pi, bo o nim mowa, został początkowo zaprojektowany jako platforma do nauki programowania dla dzieci.
Jego możliwości jednak rozrosły się błyskawicznie. W tej chwili wykorzystywany jest w wielu interesujących i nowatorskich projektach, sprawdza się również jako miniaturowy serwer WWW, sterownik lub platforma do odtwarzania filmów. Jeżeli masz pomysł, jak go wykorzystać - ta książka pomoże Ci osiągnąć cel.
Jest to przewodnik, dzięki któremu nauczysz się tworzyć oprogramowanie dla Pi przy użyciu języka Python i edytora IDLE. W trakcie lektury dowiesz się, jak skonfigurować Pi, jakie akcesoria będą Ci potrzebne oraz jak to wszystko połączyć w całość. W kolejnych rozdziałach zaznajomisz się z podstawami obsługi systemu operacyjnego Linux oraz przekonasz się, że programowanie w języku Python wcale nie jest takie trudne.
Ponadto zdobędziesz wiedzę na temat podłączania sprzętu do Pi za pomocą GPIO, a następnie zaczniesz budować robota - RaspiRobota. Książka ta stanowi porywającą lekturę, a zrealizowany w niej projekt jest inspirujący i da Ci zajęcie na długie wieczory. Przekonaj się sam!
Dzięki tej książce:
- poznasz platformę Raspberry Pi
- opanujesz podstawy języka Python
- wykonasz prosty projekt oparty na Pi
- zbudujesz swojego robota – RaspiRobota
Odkryj możliwości małego Pi!
Spis treści:
Rozdział 1. Wprowadzenie (13)
- Co to jest Raspberry Pi? (13)
- Co można zrobić przy użyciu Raspberry Pi? (14)
- Zapoznanie się z platformą Raspberry Pi (15)
- Uruchamianie platformy Raspberry Pi (16)
- Kupowanie niezbędnych elementów (16)
- Łączenie wszystkiego w całość (22)
- Uruchamianie systemu (22)
- Podsumowanie (24)
Rozdział 2. Pierwsze kroki (25)
- Linux (25)
- Pulpit (25)
- Internet (27)
- Wiersz poleceń (27)
- Poruszanie się po systemie za pomocą terminala (29)
- Polecenie sudo (30)
- Aplikacje (30)
- Zasoby internetowe (32)
- Podsumowanie (32)
Rozdział 3. Podstawy języka Python (33)
- IDLE (33)
- Wersje języka Python (33)
- Powłoka języka Python (34)
- Edytor (34)
- Liczby (36)
- Zmienne (37)
- Pętle for (38)
- Symulacja rzutów kostką do gry (39)
- Instrukcja if (41)
- Porównywanie (42)
- Bycie logicznym (42)
- Instrukcja else (43)
- Instrukcja while (44)
- Podsumowanie (45)
Rozdział 4. Łańcuchy, listy i słowniki (47)
- Teoria łańcuchów (47)
- Listy (49)
- Funkcje (51)
- Wisielec (52)
- Słowniki (58)
- Krotki (59)
- Wielokrotne przypisywanie (60)
- Wiele wartości powrotnych (60)
- Wyjątki (61)
- Podsumowanie funkcji (61)
- Liczby (62)
- Łańcuchy (62)
- Listy (64)
- Słowniki (64)
- Konwersje typów (65)
- Podsumowanie (66)
Rozdział 5. Moduły, klasy i metody (67)
- Moduły (67)
- Użycie modułów (67)
- Przydatne biblioteki języka Python (68)
- Instalowanie nowych modułów (69)
- Programowanie zorientowane obiektowo (70)
- Definiowanie klas (71)
- Dziedziczenie (72)
- Podsumowanie (74)
Rozdział 6. Pliki i internet (75)
- Pliki (75)
- Odczytywanie plików (75)
- Odczytywanie dużych plików (77)
- Zapisywanie plików (78)
- System plików (78)
- Serializacja (79)
- Internet (80)
- Podsumowanie (82)
Rozdział 7. Graficzne interfejsy użytkownika (83)
- Tkinter (83)
- Witaj, programisto (83)
- Konwerter temperatury (84)
- Inne widżety GUI (88)
- Pole wyboru (88)
- Lista (88)
- Spinbox (89)
- Układy elementów (89)
- Pasek przesuwania (92)
- Okna dialogowe (93)
- Okno wyboru koloru (94)
- Okno wyboru pliku (95)
- Menu (95)
- Obszar rysowania (96)
- Podsumowanie (97)
Rozdział 8. Programowanie gier (99)
- Co to jest pygame? (99)
- Witaj, pygame (100)
- Malinowa gra (101)
- Sterowanie myszą (101)
- Jedna malina (103)
- Wykrywanie złapania i punktacja (104)
- Odmierzanie czasu (105)
- Mnóstwo malin (106)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 9. Współpraca ze sprzętem (109)
- Piny złącza GPIO (109)
- Bezpośrednie podłączenie do pinów GPIO (110)
- Karty rozszerzeń (111)
- Pi Face (111)
- Slice of PI/O (112)
- RaspiRobotBoard (113)
- Gertboard (114)
- Karty prototypowania (114)
- Pi Cobbler (115)
- Pi Plate (115)
- Humble Pi (116)
- Arduino i Raspberry Pi (117)
- Współpraca Arduino i Raspberry Pi (118)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 10. Projekt z wykorzystaniem karty prototypowania (zegar) (121)
- Elementy, których potrzebujesz (122)
- Montaż sprzętu (122)
- Oprogramowanie (124)
- Etap drugi (126)
- Podsumowanie (128)
Rozdział 11. RaspiRobot (129)
- Elementy, których potrzebujesz (130)
- Etap pierwszy: podstawowa wersja pojazdu (130)
- Montaż sprzętu (130)
- Oprogramowanie (135)
- Etap drugi: dodanie czujnika odległości i wyświetlacza (136)
- Krok nr 1 - podłączenie szeregowego adaptera czujnika odległości (136)
- Krok nr 2 - podłączenie wyświetlacza (136)
- Krok nr 3 - aktualizacja oprogramowania (138)
- Krok nr 4 - uruchomienie (138)
- Zmodyfikowane oprogramowanie (139)
- Podsumowanie (140)
Rozdział 12. Co dalej? (141)
- Zasoby związane z systemem Linux (141)
- Zasoby związane z językiem Python (141)
- Zasoby związane z platformą Raspberry Pi (142)
- Inne języki programowania (143)
- Język Scratch (143)
- Język C (143)
- Aplikacje i projekty (144)
- Centrum multimedialne (Raspbmc) (144)
- Automatyka domowa (145)
- Podsumowanie (146)
Skorowidz (147)
Raspberry Pi Przewodnik dla programistów Pythona
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.