księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem         HELION          37.00zł   27.01zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Wstęp do programowania dla najmłodszych!

Scratch to edukacyjny język programowania, który warto wykorzystać do nauki programowania, nawet od najmłodszych lat. Został opracowany przez Mitchela Resnicka — pomysłodawcę serii Lego MindStorms. Niezwykle istotny jest fakt, że naukę programowania w tym języku można rozpocząć w dowolnym momencie. Wystarczą tylko i wyłącznie przeglądarka internetowa oraz dobre chęci!
 
Jeżeli chcesz nauczyć się sztuki programowania i przy okazji zarazić swoje dziecko nową pasją, to trafiłeś na doskonałą książkę. Dzięki niej w jedno popołudnie uda wam się stworzyć grę komputerową, w którą sami będziecie mogli zagrać! Korzystając z gotowych, kolorowych klocków, poznacie działanie instrukcji warunkowych, pętli oraz zdarzeń. Komiksowa forma tej książki sprawia, że z łatwością przyswoicie zawartą w niej wiedzę. Jeżeli chcesz poznać możliwości Scratcha i zarazić swoje dziecko pasją programowania, sięgnij po tę książkę!

Dzięki tej książce:
• poznasz środowisko Scratcha oraz zasady tworzenia programów
• dowiesz się, co to są zmienne, podprogramy, pętle i instrukcje warunkowe
• nauczysz się tworzyć algorytmy
• stworzysz niejedną grę

Najlepszy wstęp do świata programowania.

Spis treści:

UWAGI DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI (10)

POZNAJ DRUŻYNĘ (18)

ETAP 1: PRZYBYSZ ZE SŁOŃCA (19)
Poznasz Scratcha! Nauczysz się także, czym są duszki i współrzędne.

ETAP 2: PODRÓŻ W KOSMOS (31)
W tym rozdziale stworzysz pierwszą grę. Dowiesz się też, jak tworzyć nowe kostiumy oraz jak programować ruchy, reakcje i efekty dźwiękowe duszków.

ETAP 3: W UŚMIECHU MONA LISY (51)
Pisząc tę dwuetapową grę, nauczysz się, jak kontrolować postępy projektu w Scratchu. Dowiesz się, jak zliczać wyniki dzięki zmiennym i jak kontrolować grę za pomocą poleceń nadaj.

ETAP 4: URATUJ HONGKONG (61)
Nauczysz się, jak kontrolować duszki za pomocą myszy, programować funkcję odbijania się obiektów, i nie tylko.

ETAP 5: RZUTY KARNE NA IPANEMIE (71)
Zaprogramujesz grę piłkarską z systemem celowania, kilkoma powiązanymi regułami, interaktywnymi efektami dźwiękowymi i żywym, animowanym tłem!

ETAP 6: SZALONA PRZEJAŻDŻKA SCRATCHY'EGO (85)
Nauczysz się, jak stworzyć grę wyścigową z przewijanym ekranem, jak zaprogramować złożone ruchy duszków i sprawić, że tło będzie zmieniało się wraz z czasem gry.

ETAP 7: ZAGINIONE SKARBY GIZY (105)
W tej egipskiej przygodzie stworzysz interaktywny labirynt ze strażnikami, pułapkami i skarbem!

ETAP 8: WYŚCIG CZARODZIEJÓW (119)
Tworząc tę prostą grę polegającą na szybkim naciskaniu klawiszy, nauczysz się, jak odtwarzać w Scratchu muzykę i tworzyć animowane tło.

ETAP 9: OSTATECZNY POJEDYNEK... W MROCZNYM KOSMOSIE (131)
Programując tę ekscytującą bijatykę, będziesz musiał wykorzystać dotychczas zdobytą wiedzę. Stworzysz dwie postacie o unikalnych atakach, własnych licznikach punktów życia, i nie tylko.

ETAP 10: EPILOG (151)

KILKA SŁÓW NA ZAKOŃCZENIE (155)

ŹRÓDŁA INTERNETOWE (156)

SKOROWIDZ (158)


Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.