Początkujący programista może bardzo szybko zacząć tworzyć proste aplikacje w JavaScript. Jednak ten, kto chce osiągnąć prawdziwą biegłość w tym języku, musi opanować trudniejsze zagadnienia, na przykład asynchroniczność czy techniki związane z wydajnością w JavaScript, takie jak obietnice, generatory i wątki robocze.
Powinien nie tylko umieć napisać kod, który działa, ale także bardzo dokładnie rozumieć, dlaczego i w jaki sposób działa. Okazuje się, że w przypadku JavaScript bardzo często nie jest to ani proste, ani oczywiste.
Niniejsza książka jest pierwszą częścią serii w całości poświęconej temu językowi. Autor skupia się na trudniejszych aspektach języka JavaScript, dogłębnie je analizuje, a następnie przedstawia praktyczne zastosowanie opisanych koncepcji. Książka jest przeznaczona dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z programowaniem.
Omówiono w niej istotniejsze koncepcje programowania i podano głębokie podstawy języka JavaScript. Jednym zdaniem, książka ta umożliwia na bardzo wysokim poziomie zrozumienie i przyswojenie najważniejszych zasad rządzących tym językiem.
Dzięki tej książce:
• Poznasz najważniejsze koncepcje dotyczące programowania
• Nauczysz się stosować takie elementy programistyczne, jak typy, zmienne, konstrukcje warunkowe, pętle i funkcje
• Poznasz podstawy JavaScriptu
• Nauczysz się stosować najważniejsze mechanizmy JavaScriptu: wartości, domknięcia funkcji, słowo kluczowe this oraz prototypy
• Przekonasz się, czy warto zgłębić trudniejsze aspekty JavaScriptu, i dowiesz się, jak Ci w tym pomogą pozostałe książki z tej serii
Pamiętaj, Twój kod jest Twoim dziełem.
Spis treści:
1. Wprowadzenie do programowania (13)
Kod (14)
Wyrażenia (15)
Wypróbuj samodzielnie (16)
Operatory (20)
Wartości i typy (22)
Komentarze w kodzie (25)
Zmienne (27)
Bloki (30)
Konstrukcje warunkowe (31)
Pętle (33)
Funkcje (35)
Praktyka (39)
Podsumowanie (41)
2. Wstęp do programowania w JavaScript (43)
Wartości i typy (44)
Zmienne (55)
Konstrukcje warunkowe (58)
Tryb ścisły (60)
Funkcje jako wartości (62)
Identyfikator this (67)
Prototypy (69)
Stare i nowe (70)
Wykraczamy poza JavaScript (75)
Podsumowanie (76)
3. O serii TJJS (77)
Zakresy i domknięcia (78)
Wskaźnik this i prototypy obiektów (78)
Typy i składnia (80)
Asynchroniczność i wydajność (81)
ES6 & Beyond (83)
Podsumowanie (84)
A. Podziękowania (85)
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.