księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Wzorce projektowe Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku         HELION          59.00zł   43.07zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides

ISBN: 978-83-283-3313-0

Ilość stron: 376

Data wydania: 02/2017

Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane.

W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia!

W książce "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku" opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce.

Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wprowadzenie (15)
1.1. Czym jest wzorzec projektowy? (16)
1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk (18)
1.3. Opisywanie wzorców projektowych (20)
1.4. Katalog wzorców projektowych (22)
1.5. Struktura katalogu (24)
1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? (26)
1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? (42)
1.8. Jak stosować wzorce projektowe? (43)

Rozdział 2. Studium przypadku - projektowanie edytora dokumentów (45)
2.1. Problemy projektowe (45)
2.2. Struktura dokumentu (47)
2.3. Formatowanie (52)
2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika (55)
2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania (59)
2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych (63)
2.7. Działania użytkowników (69)
2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów (74)
2.9. Podsumowanie (86)

Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne (87)
BUDOWNICZY (BUILDER) (92)
FABRYKA ABSTRAKCYJNA (ABSTRACT FACTORY) (101)
METODA WYTWÓRCZA (110)
PROTOTYP (PROTOTYPE) (120)
SINGLETON (SINGLETON) (130)
Omówienie wzorców konstrukcyjnych (137)

Rozdział 4. Wzorce strukturalne (139)
ADAPTER (ADAPTER) (141)
DEKORATOR (DECORATOR) (152)
FASADA (FACADE) (161)
KOMPOZYT (COMPOSITE) (170)
MOST (BRIDGE) (181)
PEŁNOMOCNIK (PROXY) (191)
PYŁEK (FLYWEIGHT) (201)
Omówienie wzorców strukturalnych (213)

Rozdział 5. Wzorce operacyjne (215)
INTERPRETER (INTERPRETER) (217)
ITERATOR (ITERATOR) (230)
ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (CHAIN OF RESPONSIBILITY) (244)
MEDIATOR (MEDIATOR) (254)
METODA SZABLONOWA (TEMPLATE METHOD) (264)
OBSERWATOR (OBSERVER) (269)
ODWIEDZAJĄCY (VISITOR) (280)
PAMIĄTKA (MEMENTO) (294)
POLECENIE (COMMAND) (302)
STAN (STATE) (312)
STRATEGIA (STRATEGY) (321)
Omówienie wzorców operacyjnych (330)

Rozdział 6. Podsumowanie (335)
6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? (335)
6.2. Krótka historia (339)
6.3. Społeczność związana ze wzorcami (340)
6.4. Zaproszenie (342)
6.5. Słowo na zakończenie (342)

Dodatek A: Słowniczek (343)
Dodatek B: Przewodnik po notacji (347)
B.1. Diagram klas (347)
B.2. Diagram obiektów (349)
B.3. Diagram interakcji (350)
Dodatek C: Klasy podstawowe (351)
C.1. List (351)
C.2. Iterator (354)
C.3. ListIterator (354)
C.4. Point (355)
C.5. Rect (355)


Wzorce projektowe Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.