Autor: Harvard Business School Press
ISBN: 83-246-0264-X
Ilość stron: 208
Data wydania: 09/2006
Twarda oprawa
Są firmy, które z biegiem czasu zmieniają się w ociężałe molochy. Inne natomiast nieustannie wchodzą na nowe rynki, przejmując funkcjonujące tam organizacje i ich produkty. Kolejne znowu, znajdują dla siebie nieodkryte nisze w istniejących branżach. Które strategie wzrostu są dobre? Czy opłaca się wprowadzać nowe produkty tylko po to, by odbierały rynek tym poprzednim? Jak zapewnić wzrost, gdy firma obcina budżet na inwestycje?
Autorzy zebranych tu artykułów przedstawiają recepty na wzrost, przetestowane w korporacjach działających w branżach starego i nowego przemysłu. Przytaczają wypowiedzi specjalistów do spraw zarządzania, którzy zapewnili swoim firmom dwucyfrowe tempo wzrostu, mimo niesprzyjających okoliczności rynkowych. Opisują prawdziwe przypadki firm utrzymujących się od lat na drodze szybkiego wzrostu przychodów.
Artykuły zawarte w niniejszym zbiorze w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review - cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, które wydaje jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Ich autorzy -- zarówno wybitni teoretycy, którzy określili w swych pracach kształt nowych dziedzin nauki, jak i wschodzące gwiazdy o świeżym spojrzeniu na problem wzrostu - omawiają koncepcje, które jutro mogą stać się częścią Twojego otoczenia rynkowego.
Rozdziały:
Czas na wzrost
Wywiad z dyrektorem generalnym firmy Amgen, Kevinem Sharerem (7)
Paul Hemp
Wzrost za małe pieniądze (33)
Gary Hamel i Gary Getz
Darwin i Demon
Innowacja w rozwiniętych firmach (57)
Geoffrey A. Moore
Jak efektywnie sprzedawać zamożnym klientom (71)
Paul F. Nunes, Brian A. Johnson I R. Timothy S. Breene
Jak wybrać między przejęciem a aliansem strategicznym? (101)
Jeffrey H. Dyer, Prashant Kale I Harbir Singh
Jak zarobić możliwie najwięcej na swoich klientach? (121)
Jacquelyn S. Thomas, Werner Reinartz I V. Kumar
Jak dyrektorzy zarządzają programami wzrostu? (143)
Kenneth W. Freeman, George Nolen, John Tyson, Kenneth D. Lewis, Robert Greifeld, Wprowadzenie: Ranjay Gulati
Nowatorstwo w sferze wartości
Logika strategii wysokiego wzrostu (167)
W. Chan Kim i Renée Mauborgne
O autorach (199)
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.