księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Ruby Wzorce projektowe         HELION          59.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Russ Olsen

ISBN: 978-83-246-1688-6

Ilość stron: 368

Data wydania: 08/2008

Twarda oprawa

Stworzony w 1995 roku przez Yukihiro Matsumoto język Ruby dzięki swym unikalnym możliwościom zdobywa serca programistów na całym świecie. Cechy, które podbijają to nieufne środowisko, to między innymi prosta składnia z wbudowanymi w nią wyrażeniami regularnymi, automatyczne oczyszczanie pamięci i wiele, wiele innych.

Ogromna i chętna do pomocy społeczność czyni to rozwiązanie jeszcze bardziej atrakcyjnym. Ruby pozwala na korzystanie ze wzorców projektowych - zbioru zasad i reguł prowadzących do celu w najlepszy, najszybszy i najbardziej elastyczny sposób.

Wzorce projektowe kojarzą się głównie z językami Java oraz C i C++. Książka „Ruby. Wzorce projektowe” pokazuje, że można ich z powodzeniem używać również w języku Ruby. Dowiesz się z niej, w jaki sposób wykorzystać znane wzorce, takie jak Observer, Singleton czy też Proxy. Autor przedstawi Ci również nowe wzorce, które ze względu na cechy języka Ruby mogą zostać w nim zastosowane.

Jednak zanim przejdziesz do ich omawiania, Russ poprowadzi Cię przez podstawy programowania w tym języku. Nauczysz się używać między innymi pętli, instrukcji warunkowych, wyrażeń regularnych. Niewątpliwie Twoją ciekawość wzbudzi tak zwany „duck typing”, który oczywiście także został dokładnie tu omówiony. Russ Olsen dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu każdy wzorzec ilustruje przykładem z życia wziętym. Ułatwi Ci to przyswojenie i zastosowanie we własnych projektach przedstawionych tu wzorców.

Rozdziały:

CZĘŚĆ I: WZORCE PROJEKTOWE I RUBY (29)

Rozdział 1. Budowa lepszych programów z wykorzystaniem wzorców projektowych (31)

Rozdział 2. Pierwsze kroki w języku Ruby (47)

CZĘŚĆ II: WZORCE PROJEKTOWE W JĘZYKU RUBY (81)

Rozdział 3. Urozmaicanie algorytmów za pomocą wzorca projektowego Template Method (83)

Rozdział 4. Zastępowanie algorytmu strategią (101)

Rozdział 5. Jak być na bieżąco dzięki wzorcowi Observer (117)

Rozdział 6. Budowa większej całości z części za pomocą wzorca Composite (133)

Rozdział 7. Przeszukiwanie kolekcji z wykorzystaniem wzorca Iterator (149)

Rozdział 8. Doprowadzanie spraw do końca za pomocą wzorca Command (163)

Rozdział 9. Wypełnianie luk z wykorzystaniem wzorca Adapter (181)

Rozdział 10. Tworzenie zewnętrznego reprezentanta naszego obiektu z wykorzystaniem wzorca Proxy (193)

Rozdział 11. Doskonalenie obiektów za pomocą wzorca Decorator (211)

Rozdział 12. Jak zyskać pewność, że to ten jedyny, z wykorzystaniem wzorca Singleton (225)

Rozdział 13. Wybór właściwej klasy za pomocą wzorca Factory (243)

Rozdział 14. Uproszczone konstruowanie obiektów z wykorzystaniem wzorca Builder (263)

Rozdział 15. Łączenie systemu z wykorzystaniem interpretera (275)

CZĘŚĆ III: WZORCE DLA JĘZYKA RUBY (293)

Rozdział 16. Otwieranie systemów za pomocą języków dziedzinowych (DSL) (295)

Rozdział 17. Tworzenie niestandardowych obiektów techniką metaprogramowania (309)

Rozdział 18. Konwencja ponad konfiguracją (323)

Rozdział 19. Konkluzja (341)

DODATKI (345)

Dodatek A: Instalacja języka Ruby (347)

Dodatek B: Pogłębiona analiza (349)


Ruby Wzorce projektowe

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.