Autor: Stephen C. Dewhurst
ISBN: 83-246-0024-8
Ilość stron: 248
Data wydania: 08/2005
C++ jest jednym z najpopularniejszych języków programowania. Jego potężne możliwości idą w parze ze złożonością, która powoduje, że nauka programowania w C++ nie jest łatwym zadaniem. Programista, który chce opanować zasady tworzenia aplikacji w C++, musi w pełni opanować przynajmniej część związanych z tym językiem pojęć i technik. Napisanie prawidłowo i wydajnie działającego programu wymaga wykorzystania tej wiedzy w praktyce.
"C++. Kanony wiedzy programistycznej" to przegląd zagadnień, których znajomość jest nieodzowna dla każdego programisty korzystającego z C++. Czytając tę książkę, poznasz reguły projektowania i programowania obiektowego, sposoby wykorzystywania funkcji i szablonów oraz zasady stosowania wzorów projektowych. Przeczytasz o dyrektywach kompilatora, wskaźnikach i rzutowaniu. Dowiesz się wszystkiego, co jest uważane za sedno języka C++.
- Projektowanie obiektowe
- Polimorfizm
- Wykorzystywanie podstawowych wzorców projektowych
- Deklarowanie funkcji i tablic
- Zarządzanie pamięcią
- Sterowanie przebiegiem kompilacji
- Korzystanie z szablonów
- Obsługa błędów za pomocą wyjątków
Rozdziały:
- abstrakcje
- polimorfizm
- wzorce projektowe
- standardowa biblioteka szablonów
- referencje są aliasami, nie wskaźnikami
- parametry tablicowe
- wskaźniki const i wskaźniki na const
- wskaźniki na wskaźniki
- nowe operatory rzutowania
- semantyka metod deklarowanych z const
- kompilator nadziewa klasy farszem
- przypisanie to nie to samo co inicjalizacja
- operacje kopiowania
- wskaźniki funkcji
- wskaźniki składowych klas nie są wskaźnikami
- wskaźniki metod nie są wskaźnikami
- deklaratory funkcji i tablic
- obiekty funkcyjne
- wzorzec Command i dewiza hollywoodzka
- obiekty fukncyjne STL
- pzreciążanie to nie to samo co przesłanianie
- wzorzec Template Method
- przestrzenie nazw
- wyszukiwanie metod
- wyszukiwanie ADL
- wyszukiwanie funkcji operatorów
- odpytywanie klasy
- semantyka porównywania wskaźników
- konstruktory wirtualne i wzorzec Prototype
- wzorzec Factory Method
- kowariancja typów zwracanych
- blokowanie kopiowania
- wytwarzanie abstrakcyjnych klas bazowych
- blokowanie przydziału na stercie
- miejscowa wersja new
- zarządzanie pamięcią w klasie
- przydział tablicowy
- aksjomaty odporności na wyjątki
- reguła RAII
- operator new, konstruktory i wyjątki
- inteligentne wskaźniki
- niezwykłości auto_ptr
- arytemtyka wskaźników
- terminologia szablonów
- jawna specjalizacja szablonu klasy
- częściowa specjalizacja szablonu
- specjalizacja metody szablonu klasy
- niepewność co do nazw typów
- szablony składowych
- niepweność co do nazw szablonów
- specjalizacja dla informacji o typie
- obsadzanie informacji o typie
- klasy cech
- szablony parametrów szablonu
- klasy wytycznych
- dedukcja argumentów szablonu
- przeciążanie szablonów funkcji
- reguła SFINAE
- algorytmy uogólnione
- konkretyzuje sie tylko to, co używane
- bariery #include
- opcjonalne słowa kluczowe
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.