księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Programowanie gier Kompendium         HELION          119.00zł   86.87zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Bruno Miguel Teixeira de Sousa

ISBN: 83-7361-119-3

Ilość stron: 776

Data wydania: 08/2003

Zawiera CD-ROM

Książka "Programowanie gier. Kompendium" dostarczy całej potrzebnej wiedzy, byś stał się twórcą pasjonujących gier komputerowych.

Podzielona na rozdziały zgodnie z poziomem zaawansowania, opisuje kolejno wszystkie aspekty dotyczące programowania gier. Mniej doświadczeni czytelnicy poznać mogą zasady posługiwania się językiem C++ i sprawdzić swe umiejętności pisząc dwie gry tekstowe. Ale to tylko rozgrzewka przed skokiem w krainę DirectX i poznaniem podstawowych składników tej najbardziej rozrywkowej z bibliotek, czyli DirectX Graphics, DirectSound i DirectInput. Twoje umiejętności podniesie z pewnością zaprojektowanie własnych, uniwersalnych modułów, z pomocą których tworzone są przykładowe programy.

Kolejna część książki opisuje w przystępny sposób bardziej zaawansowane tematy, takie jak matematyczne podstawy tworzenia gier, modelowanie fizyczne, sztuczna inteligencja. Na zakończenie dowiesz się, jak napisać prawdziwą, dużą i atrakcyjną grę i... jak ją sprzedać.

Książka zawiera:

- Podstawy C++ i środowiska Visual C++

- Zmienne, operatory, funkcje C++

- Projekty wieloplikowe i preprocesor

- Łańcuchy i wskaźniki

- Programowanie obiektowe: klasy, dziedziczenie

- Strumienie danych

- Projektowanie dużych aplikacji

- Projektowanie bibliotek gier

- Wprowadzenie do programowania w Windows i DirectX

- Grafika w DirectX, DirectInput i DirectSound

- Podstawowe algorytmy i struktury danych

- Matematyczne aspekty programowania gier

- Sztuczna inteligencja w grach

- Modelowanie fizyczne - pisanie gier opartych na prawach fizyki

- Publikowanie gier

Na dołączonej płycie CD znajdują się: Microsoft DirectX 8.1 SDK, Caligari TrueSpace 5 (wersja testowa), Syntrillium CollEdit 2000 (wersja testowa), Jasc Zaint Shop Pro 7 (wersja testowa), gry Gemdrop, Smiley, Smugglets 2 oraz kod źródłowy zamieszczonych w książce przykładów.

Rozdziały:

Część I Programowanie w języku C++ (21)

Rozdział 1. Wprowadzenie do programowania w C++ (23)

Rozdział 2. Zmienne i operatory (41)

Rozdział 3. Funkcje i przebieg programu (61)

Rozdział 4. Projekty wieloplikowe i preprocesor (97)

Rozdział 5. Tablice, wskaźniki i łańcuchy (107)

Rozdział 6. Klasy (143)

Rozdział 7. "Potwór" - pierwsza prawdziwa gra (179)

Rozdział 8. Strumienie (217)

Rozdział 9. Architektura oprogramowania (245)

Część II Programowanie w środowisku Windows (259)

Rozdział 10. Projektowanie biblioteki gier: Mirus (261)

Rozdział 11. Wprowadzenie do programowania w Windows (277)

Rozdział 12. Wprowadzenie do DirectX (307)

Rozdział 13. Grafika DirectX (315)

Rozdział 14. DirectInput (437)

Rozdział 15. DirectSound (475)

Część III Właściwe programowanie gry (499)

Rozdział 16. Wprowadzenie do projektowania gry (501)

Rozdział 17. Algorytmy i struktury danych (513)

Rozdział 18. Matematyczne aspekty programowania gier (559)

Rozdział 19. Sztuczna inteligencja w pigułce (587)

Rozdział 20. Wstęp do modelowania fizycznego (605)

Rozdział 21. Przykładowa gra "Breaking Through" (653)

Rozdział 22. Publikacja gry (703)

Dodatki (713)

Dodatek A Zawartość płyty CD-ROM (715)

Dodatek B Wykrywanie błędów za pomocą Microsoft Visual C++ (719)

Dodatek C System dwójkowy, dziesiętny i szesnastkowy (723)

Dodatek D Kompendium języka C (725)

Dodatek E Odpowiedzi do ćwiczeń (731)

Dodatek F Słowa kluczowe C++ (737)

Dodatek G Przydatne tabele (739)

Dodatek H Dodatkowe źródła informacji (743)


Programowanie gier Kompendium

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.