księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Programowanie zorientowane obiektowo         HELION          149.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Bertrand Meyer

ISBN: 83-7361-738-8

Ilość stron: 1464

Data wydania: 08/2005

Twarda oprawa

Programowanie zorientowane obiektowo to technika, która w ciągu ostatnich lat zyskała niezwykłą popularność. Języki programowania obiektowego święcą triumfy, a metodologie projektowania oparte na analizie obiektowej stają się standardami przemysłowymi.

Założenia analizy i programowania obiektowego są pozornie proste, jednakże bez ich właściwego zrozumienia nie można zaprojektować prawidłowo aplikacji implementowanej w obiektowym języku programowania. Technologia obiektowa zmieniła cały przemysł programistyczny, więc jej opanowanie jest niezbędnym elementem wiedzy każdego informatyka, który chce wykorzystywać w pracy nowoczesne metody i techniki.

Książka "Programowanie zorientowane obiektowo" to wyczerpujące omówienie wszystkich zagadnień związanych z projektowaniem i programowaniem obiektowym. Opisuje główne elementy techniki obiektowej oraz wiele spośród ich potencjalnych zastosowań. Dzięki książce poznasz również metodykę projektowania oprogramowania, dowiesz się, czym są wzorce projektowe, i nauczysz się, w jaki sposób zaimplementować lub zasymulować techniki obiektowe w różnych językach programowania.

Rozdziały:

Część I. Podstawy

- jakość oprogramowania

- kryteria obiektowości

Część II. W stronę obiektowości

- modułowość

- wielokrotne wykorzystywanie kodu

- w stronę techniki obiektowej

- abstrakcyjne typy danych

Część III. Techniki obiektowe

- klasy - struktura statyczna

- struktury czasu wykonywania - obiekty

- zarządzanie pamięcią

- generyczność

- kontrola typów

- obiekty i stałe globalne

Część IV. Metodyka obiektowa - prawidłowe stosowanie metody

- o metodyce

- wzorzec projektowy - wielopanelowe systemy interaktywne

- dziedziczenie - studium przypadku: operacja "cofnij" w systemie interaktywnym

- jak odnaleźć klasy

- zasady projektowania klas

- prawidłowe stosowanie dziedziczenia

- przydatne techniki

- poczucie stylu

- analiza obiektowa

- proces tworzenia oprogramowania

- nauczanie

Część V. Zagadnienia zaawansowane

- współbieżność, rozproszenie, klient-serwer i internet

- trwałość obiektów i bazy danych

- wybrane techniki obiektowe wykorzystywane w interaktywnych aplikacjach z graficznym interfejsem użytkownika

Część VI. Zastosowanie metody w różnych językach i środowiskach programowania

- programowanie obiektowe i ADA

- emulacja technologii obiektowej w środowiskach nieobiektowych

- od Simuli do Javy: główne języki i środowiska obiektowe

Część VII. W praktyce

- środowisko obiektowe

- epilog ujawnia język

Dodatki:

- wybrane klasy bibliotek Base

- generyczność a dziedziczenie

- zasady, reguły, nakazy i definicje

- okreslenie stosowane w technice obiektowej

- bibliografia


Programowanie zorientowane obiektowo

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.