Autor: Bertrand Meyer
ISBN: 83-7361-738-8
Ilość stron: 1464
Data wydania: 08/2005
Twarda oprawa
Programowanie zorientowane obiektowo to technika, która w ciągu ostatnich lat zyskała niezwykłą popularność. Języki programowania obiektowego święcą triumfy, a metodologie projektowania oparte na analizie obiektowej stają się standardami przemysłowymi.
Założenia analizy i programowania obiektowego są pozornie proste, jednakże bez ich właściwego zrozumienia nie można zaprojektować prawidłowo aplikacji implementowanej w obiektowym języku programowania. Technologia obiektowa zmieniła cały przemysł programistyczny, więc jej opanowanie jest niezbędnym elementem wiedzy każdego informatyka, który chce wykorzystywać w pracy nowoczesne metody i techniki.
Książka "Programowanie zorientowane obiektowo" to wyczerpujące omówienie wszystkich zagadnień związanych z projektowaniem i programowaniem obiektowym. Opisuje główne elementy techniki obiektowej oraz wiele spośród ich potencjalnych zastosowań. Dzięki książce poznasz również metodykę projektowania oprogramowania, dowiesz się, czym są wzorce projektowe, i nauczysz się, w jaki sposób zaimplementować lub zasymulować techniki obiektowe w różnych językach programowania.
Rozdziały:
Część I. Podstawy
- jakość oprogramowania
- kryteria obiektowości
Część II. W stronę obiektowości
- modułowość
- wielokrotne wykorzystywanie kodu
- w stronę techniki obiektowej
- abstrakcyjne typy danych
Część III. Techniki obiektowe
- klasy - struktura statyczna
- struktury czasu wykonywania - obiekty
- zarządzanie pamięcią
- generyczność
- kontrola typów
- obiekty i stałe globalne
Część IV. Metodyka obiektowa - prawidłowe stosowanie metody
- o metodyce
- wzorzec projektowy - wielopanelowe systemy interaktywne
- dziedziczenie - studium przypadku: operacja "cofnij" w systemie interaktywnym
- jak odnaleźć klasy
- zasady projektowania klas
- prawidłowe stosowanie dziedziczenia
- przydatne techniki
- poczucie stylu
- analiza obiektowa
- proces tworzenia oprogramowania
- nauczanie
Część V. Zagadnienia zaawansowane
- współbieżność, rozproszenie, klient-serwer i internet
- trwałość obiektów i bazy danych
- wybrane techniki obiektowe wykorzystywane w interaktywnych aplikacjach z graficznym interfejsem użytkownika
Część VI. Zastosowanie metody w różnych językach i środowiskach programowania
- programowanie obiektowe i ADA
- emulacja technologii obiektowej w środowiskach nieobiektowych
- od Simuli do Javy: główne języki i środowiska obiektowe
Część VII. W praktyce
- środowisko obiektowe
- epilog ujawnia język
Dodatki:
- wybrane klasy bibliotek Base
- generyczność a dziedziczenie
- zasady, reguły, nakazy i definicje
- okreslenie stosowane w technice obiektowej
- bibliografia
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.