księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Projektowanie oprogramowania Wstęp do programowania i techniki komputerowej         HELION          69.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Matthias Felleisen, Robert Bruce Findler, Matthew Flatt, Shriram Krishnamurthi

ISBN: 83-7197-922-3

Ilość stron: 644

Data wydania: 09/2003

Twarda oprawa

Umiejętność programowania nie ma już charakteru czysto zawodowego. Księgowi muszą się posługiwać arkuszami kalkulacyjnymi i edytorami tekstu, fotografowie korzystają z edytorów zdjęć, muzycy programują syntezatory, zaś profesjonalni programiści tworzą skomplikowane aplikacje. Programowanie jest więc bardzo pożądaną umiejętnością, potrzebną nie tylko informatykom.

Projektowanie oprogramowania wymaga takich samych zdolności analitycznych, jak matematyka. Jednak, w przeciwieństwie do matematyki, praca z programami jest aktywnym sposobem zdobywania wiedzy. Obcowanie z oprogramowaniem daje możliwość stałej interakcji, co pozwala na zgłębianie wiedzy, eksperymentowanie z nią oraz na stałą samoocenę.

Autorzy książki "Projektowanie oprogramowania Wstęp do programowania i techniki komputerowej" stawiają tezę, iż "każdy powinien nauczyć się, jak projektować oprogramowanie" i właśnie nauka podstaw projektowania jest jej tematem głównym. W książce znajdziesz wiele podstawowych algorytmów, wyjaśnienia takich pojęć, jak akumulacja wiedzy czy równość ekstensjonalna i intensjonalna, słowem wszystko to, co stanowi teoretyczną podstawę wiedzy programistycznej.

Z lektury książki "Projektowanie oprogramowania. Wstęp do programowania i techniki komputerowej" skorzystają zarówno studenci informatyki, jak też i słuchacze innych kierunków oraz wszystkie osoby, które chcą podbudować swoją wiedzę praktyczną solidnymi i przydatnymi podstawami teoretycznymi.

Rozdziały:

Część I. Przetwarzanie prostych typów danych

- studenci, nauczyciele i komputery

- liczby, wyrażenia i proste programy

- instrukcje warunkowe i funkcje

- informacje symboliczne

- dane złożone, część 1: struktury

- rodzaje danych

- składnia i semantyka

Część 2. Przetwarzanie danych dowolnej wielkości

- dane złożone, część 2: listy

- więcej na temat przetwarzania list

- liczby naturalne

- lączenie funkcji - powtórka

- skracanie list

Część 3. Więcej o przetwarzaniu danych dowolnej wielkości

- więcej rekurencyjnych definicji danych

- wzajemne odwołania w definicji danych

- tworzenie programów metodą iteracyjnego ulepszania

- przetwarzanie dwóch skomplikowanych elementów danych

- lokalne definicje i zasięg leksykalny

Część 4. Projektowanie abstrakcyjne

- podobieństwa w definicjach

- funkcje są wartościami

- projektowanie funkcji abstrakcyjnych na podstawie przykładów

- projektowanie abstrakcji

- przykłady matematyczne

- bezpośrednie definiowanie funkcji

Część V. Rekursja generatywna

- nowa postać rekursji

- projektowanie algorytmów

- różne algorytmy rekurencyjne

- algorytmy z nawracaniemn

- koszt obliczeniowy oraz wektory

Część VI. Gromadzenie wiedzy

- utrata wiedzy

- projektowanie funkcji z akumulatorem

- dalsze użycie akumulacji

- natura liczb niedokładnych

Część VII. Zmiana stanu zmiennych

- pamięć dla funkcji

- przypisanie do zmiennych

- projektowanie funkcji z pamięcią

- przykłady zastosowania pamięci

- końcowa skłądnia i semantyka

Część VIII. Zmiana wartości złożonych

- hermetyzacja

- mutacja struktur

- projektowanie funkcji zmieniających struktury

- równość

- zmiana struktur, wektorów i obiektów


Projektowanie oprogramowania Wstęp do programowania i techniki komputerowej

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.