Półki w księgarniach uginają się od podręczników i poradników opisujących różne techniki i style zarządzania. Autorzy tych książek zapewniają, że oferują czytelnikom przepis na sukces, tylko że... taki przepis nie istnieje. Otoczenie, w którym przychodzi nam prowadzić firmy, jest zbyt złożone i skomplikowane, aby prostymi formułkami opisać wyjście z każdego problemu. Każdy, kto jest szefem, musi liczyć się z tym, że będzie zmuszony sprostać sytuacjom stanowiącym ogromne obciążenie — również emocjonalne.
Ta niezwykła książka została napisana przez założyciela i szefa pewnej firmy. Jest brutalnie szczera w opisie trudnych i bardzo trudnych problemów, które przytrafiają się kierownikom różnego szczebla. Nie ma tu złotych reguł, cudownych recept ani przechwałek, są za to wskazówki i podpowiedzi, dzięki którym znalezienie wyjścia z sytuacji niemożliwej do rozwiązania staje się łatwiejsze i znośniejsze.
A przy tym problemy, nawet te najgorsze, są opisane w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Warto docenić uczciwość i otwartość autora, gdy przyznaje się do błędów i opisuje, jak do nich doszło, jak silne były emocje, jak trudno było je pokonać. Ta historia niesie przekaz, który powinien trafić do każdego szefa firmy.
Z tej książki dowiesz się:
• jak walczyć o przetrwanie firmy;
• jak zwalniać i degradować pracowników - również tych, których bardzo się lubi i szanuje;
• jak utrzymać właściwą kulturę pracy w zespole i ograniczyć zakulisowe rozgrywki;
• jak pielęgnować w zespole właściwego rodzaju ambicję;
• jak pielęgnować w sobie najlepsze cechy lidera;
• co zrobić, gdy wartościowi pracownicy zamieniają się w okropne indywidua;
• jak radzić sobie z obciążeniem emocjonalnym;
• kiedy podjąć decyzję o sprzedaży firmy.
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni: przekonaj się, jak naprawdę wygląda pokonywanie trudności w firmie.
Spis treści:
Rozdział 1. Od komunisty do inwestora kapitału podwyższonego ryzyka (13)
Rozdział 2. Przetrwać! (31)
Rozdział 3. Tym razem z uczuciem! (55)
Rozdział 4. Gdy wszystko się rozpada (75)
Rozdział 5. Dbaj o swoich ludzi, produkt i zyski - w tej kolejności (113)
Rozdział 6. Sprawy bieżące (165)
Rozdział 7. Jak kierować firmą nawet wtedy, gdy nie wiesz, dokąd zmierzasz? (219)
Rozdział 8. Pierwsza zasada przedsiębiorczości brzmi: Nie ma żadnych zasad (267)
Rozdział 9. Koniec początku (291)
Dodatek A. Pytania dotyczące szefa korporacyjnego działu sprzedaży (303)
Dodatek B. Pytania dotyczące umiejętności operacyjnych (307)
Podziękowania (311)
Prawa autorskie i reprodukcji (315)
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.