księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą         Onepress          49.00zł   12.25zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Jan Fazlagić

ISBN: 978-83-246-2222-1

Ilość stron: 320

Data wydania: 11/2009

Wiesz, że nic nie wiesz? To głębokie i bardzo filozoficzne, jednak w żaden sposób nie poprawi konkurencyjności Twojej firmy.

A najgorszą rzeczą, jaka może spotkać polskiego przedsiębiorcę, który w ciągu ostatnich 10 – 20 lat uzyskał stabilizację finansową i rozwinął swoją organizację, jest przekonanie, że nic już nie trzeba zmieniać.

Jeśli dalej będziesz stał w miejscu, szybko usłyszysz świst wydawany przez mijającego Cię z dużą prędkością konkurenta z Irlandii, Chin czy zza rogu ulicy.

Co zrobić, by nadążyć za światowymi trendami i nie wypaść z rynku? Jak wzbogacać swoje produkty o wyróżniającą się wartość dodaną? W jaki sposób zamienić wiedzę na pieniądze?

Aby poznać odpowiedzi na te pytania i — co więcej — móc z powodzeniem wdrażać skuteczne rozwiązania, przede wszystkim powinieneś się dowiedzieć, jak to zrobić. Do you KNOW HOW?

Rozdziały:

Rozdział 1. Gospodarka oparta na wiedzy - gospodarka wyzwań i szans (13)
1.1. Czym jest gospodarka oparta na wiedzy? (13)
1.2. Nowe zasady konkurowania dla małych firm (22)
Bądź gotowy na zmianę standardu na rynku (22)
Znajdź niszę i ją wypełnij! (26)
Konkurowanie w oparciu o czas (28)
1.3. Globalizacja - szansa dla małych firm (32)
1.4. Wiedza zasobem strategicznym (37)

Rozdział 2. Pracownicy wiedzy (45)
2.1. Pokolenie Y na rynku pracy (45)
2.2. Walka o talenty (51)
2.3. Job hopping - rosnąca mobilność pracowników (55)
2.4. Koniec wyścigu szczurów? (65)
Czym jest downshifting? (67)
Jakie są przyczyny downshiftingu? (69)
A co na to pracodawcy? (71)
2.5. Sabbaticals - "urlopy naukowe" w firmach (73)

Rozdział 3. Kapitał intelektualny w firmie (79)
3.1. Czym jest kapitał intelektualny? (79)
3.2. Struktura kapitału intelektualnego (88)
3.3. Dopasowanie aktywów intelektualnych - gotowość do użycia (91)
3.4. Pomiar kapitału intelektualnego w małej firmie (94)
3.5. Projekt MERITUM - przykład pomiaru kapitału intelektualnego w małych firmach (109)
Etap 1.: Identyfikacja aktywów niematerialnych (111)
Etap 2.: Pomiar (112)
Etap 3.: Prezentacja w raporcie i publikacja (113)
3.6. Ochrona wiedzy w firmie (113)
3.7. Jak firmy tracą swój kapitał intelektualny? (119)

Rozdział 4. Narzędzia zarządzania wiedzą w firmie (123)
4.1. Wiedza w Twojej firmie (123)
4.2. Zarządzanie wiedzą (129)
4.3. Narzędzia zarządzania wiedzą w firmie (133)
Tworzenie struktury wiedzy know-x (133)
Metoda "Portfolio wiedzy" (139)
Kodyfikacja wiedzy (140)
4.4. Wiedza organizacyjna i profesjonalna, czyli "opakowanie" i "wnętrze" (150)
4.5. Crowdsourcing (155)
4.6. Strategia zarządzania wiedzą dla Twojej firmy (159)

Rozdział 5. Transfer wiedzy (165)
5.1. Czym jest transfer wiedzy? (165)
5.2. Model SECI (171)
5.3. Strumienie przepływu wiedzy (178)
5.4. Bariery w transferze wiedzy (184)
5.5. Przestrzeń biurowa a transfer wiedzy (193)

Rozdział 6. Firmy przyjazne dla pomyłek (207)
6.1. Popełnianie błędów przestaje być tematem tabu w biznesie (207)
6.2. Jak radzić sobie z emocjami, które towarzyszą porażce w biznesie? (210)
6.3. Wykorzystanie wiedzy wyniesionej z porażek do rozwoju firmy (219)
Porażka porażce nierówna, czyli porażki "szlachetne" i "głupie" (219)
Skale i konsekwencje porażek w firmach (222)

Rozdział 7. Jak kierować firmą opartą na wiedzy? (225)
7.1. Jak przewodzić stadu kotów? (225)
7.2. Motywowanie pracowników wiedzy (239)
7.3. Wypalenie zawodowe (244)
7.4. Jak zbadać poziom satysfakcji pracowników w firmie? (247)

Rozdział 8. Marketing i konkurowanie na rynku wiedzy (255)
8.1. Przedsiębiorstwo oparte na wiedzy (255)
8.2. Wiedza produktem rynkowym (259)
8.3. Rynek usług doradczych w Polsce (267)
8.4. Polityka cenowa (272)
8.5. Zasady kształtowania oferty - wiedza skodyfikowana (273)
8.6. Zasady kształtowania oferty - wiedza spersonalizowana (278)
8.7. Tożsamość firmy (283)
Reputacja (284)
Marka (286)
Wizerunek (291)
8.8. Strategie konkurencji na rynku wiedzy (293)

Podsumowanie, czyli... (301)
Jak postępować, aby lepiej zarządzać wiedzą w mojej firmie? (301)
Jaką strategię stosować w rozwoju mojej firmy? (304)
Sprawdź, czy dobrze zarządzasz wiedzą w swojej firmie (im więcej pozytywnych odpowiedzi, tym lepiej!) (305)


KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.