księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Zarządzanie rozwojem pracowników Kompleksowe i praktyczne ujęcie         Onepress          44.90zł   31.88zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Ludzie w firmie: od A do Z

Największym kapitałem firmy są jej pracownicy. Nie środki trwałe, nie zgromadzona gotówka, ale właśnie ludzie. To oni wytwarzają dochód przedsiębiorstwa, komunikują się z klientami, wdrażają zaprojektowane wcześniej innowacje, odpowiadają na zmieniające się warunki otoczenia. Kto tego nie rozumie, szybko znika z rynku. W świecie idealnym zespół pracowników działa jak jeden sprawny umysł - samouczący się komputer, elastyczny i gotowy do coraz wydajniejszej pracy. W praktyce ludzie potrzebują pomocy. Rolą menedżera jest im tę pomoc zapewnić.

Hasło „rozwój zasobów ludzkich” jest odmieniane w literaturze i prasie biznesowej przez wszystkie przypadki. Większość mądrych zarządzających zdaje sobie sprawę z wagi zagadnienia i stara się dbać o to, by pracownicy mieli zapewniony pakiet szkoleń, znali ścieżkę swojej kariery w danej firmie i doskonalili umiejętność pracy w grupie. Jednak ciągle w wielu organizacjach brakuje kompleksowego podejścia do tematu.

Żadnej firmy nie stać na to, aby rozwijać zasoby ludzkie bez wcześniejszego określenia rezultatów, które chce osiągnąć. Aby je sprecyzować, konieczna jest analiza biznesowa, a jej wynikiem powinny być decyzje związane z rozwojem pracowników. Tylko takie podejście daje gwarancję priorytetowego podejścia do zasobów ludzkich każdej firmy. I właśnie takie ujęcie tematu przedstawia Autorka.

Spis treści:

1. Rozwój zasobów ludzkich (7)
Zacznijmy od początku - definicja rozwoju zasobów ludzkich (8)
Modele zarządzania rozwojem zasobów ludzkich w organizacji (10)
Modele rozwoju zasobów ludzkich w praktyce - badania własne (12)

2. Strategia rozwoju zasobów ludzkich w organizacji (17)
Powiązanie z biznesem to podstawa (20)
Rezultaty badań własnych (24)
Czynniki ułatwiające uczenie się w organizacji (31)
Czynniki ułatwiające uczenie się w organizacjach prywatnych i instytucjach państwowych (39)

3. Zarządzanie szkoleniami w firmie (53)
Proces szkoleniowy (58)
1. Analiza potrzeb biznesowych (61)
2. Analiza potrzeb szkoleniowych (62)
3. Ustalenie celów (84)
4. Przygotowanie programu szkoleniowego (91)
5. Przeprowadzenie szkolenia (110)
6. Ocena rezultatów szkolenia (114)
Podsumowanie (156)

4. Rozwój kariery w organizacji (159)
Jak wygląda rzeczywistość w firmach? - rezultaty badań (160)
Znaczenie zarządzania karierą w firmie (163)
Ścieżki kariery (168)

5. Planowanie sukcesji (169)
Jak wygląda rzeczywistość w firmach? - rezultaty badań (169)

6. Ocena pracy a rozwój zasobów ludzkich (179)
Jak wygląda rzeczywistość w firmach? - rezultaty badań (180)

7. System wynagrodzeń a rozwój zasobów ludzkich w organizacji (189)
Jak wygląda rzeczywistość? - rezultaty badań (190)

8. Rola kadry kierowniczej w procesie rozwoju zasobów ludzkich (195)
Jak wygląda rzeczywistość w firmach? - rezultaty badań (196)
Rozwój pracowników jako kompetencja kadry kierowniczej (197)
Kierownik a ocena pracy (204)
Kierownik a szkolenia wewnętrzne w organizacji (205)
Kierownik a planowanie sukcesji i kariery w organizacji (207)
Coaching menedżerski (207)
Mentoring (216)


Zarządzanie rozwojem pracowników Kompleksowe i praktyczne ujęcie

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.