księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Zarządzanie działalnością innowacyjną         PLACET          79.00zł   66.36zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Lidia Białoń

ISBN: 978-83-7488-153-1

ILość stron: 392

Data wydania: 03/2010

Wiedza o innowacjach, którą przekazujemy w tej publikacji może być adaptowana w wielu dziedzinach działalności menedżerskiej. Treść książki prezentuje w szerszej perspektywie problematykę innowacji we współczesnym przedsiębiorstwie. Dostarczamy menedżerom instrumentów pomagających w tworzeniu strategii innowacji. Może też służyć studentom szkół wyższych, a również słuchaczom studiów podyplomowych.

Innowacja jest efektem całego procesu innowacyjnego, więc zarządzać należy całym procesem innowacyjnym. Tłem wszystkich rozważań dotyczących zarządzania działalnością innowacyjną na wszystkich poziomach jest gospodarka oparta na wiedzy.

Współczesne zarządzanie działalnością innowacyjną na każdym z wymienionych szczebli będzie rozpatrywane w następujących perspektywach:
• globalizacji;
• wiedzy i nauki jako czynnikach sprawczych wszelkich działań innowacyjnych;
• ekologicznej, co oznacza, że wszelkie decyzje o wdrażaniu pomysłów innowacyjnych muszą być nakierowane na poszanowanie zasobów przyrody;
• konkurencji – bowiem w takich warunkach ekonomicznych żyjemy.

W niniejszej pracy prezentowane będą przede wszystkim ekonomiczne i społeczne aspekty zarządzania.

Rozdziały:

1. Zręby teorii innowacji
1.1. Pojęcie innowacji
1.2. Proces innowacyjny
1.3. źródła innowacji
1.4. Łańcuch tworzenia wartości innowacji

2. Potencjał działalności innowacyjnej
2.1. Pojęcie potencjału działalności innowacyjnej
2.2. Elementy potencjału dzia?alności innowacyjnej
2.3. Pomiar potencjału działalności innowacyjnej

3. Systemy i makrosystemy innowacji opartej na wiedzy
3.1. Wprowadzenie
3.2. Makrosystem innowacji w ramach UNESCO i UNIDO
3.3. Systemy i makrosystemy innowacji w USA
3.4. Systemy zarządzania wiedzą i innowacjami w Japonii
3.5. System zarządzania wiedzą i innowacjami w Unii Europejskiej (UE)
3.6. Strategia Lizbońska UE
3.7. Narodowe systemy i makrosystemy innowacji opartej na wiedzy
3.8. Narodowy Makrosystem Innowacji opartej na wiedzy w Polsce
3.8.1. Strategia Rozwoju Kraju (SRK)
3.8.2. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO) a Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka (POIG)
3.8.3. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka

4. Regionalne Systemy Innowacji
4.1. Istota Regionalnego Systemu Innowacji i zasady jego budowy
4.2. Parki technologiczne i grona komputeks.pl
4.3. Regionalne Systemy Innowacji a Regionalne Strategie Innowacji
4.4. Wdrażanie Regionalnych Systemów Innowacji
4.5. Doświadczenie polskich regionów w budowie Regionalnych Systemów Innowacji
4.6. Podsumowanie

5. Firma innowacyjna
5.1. Istota i cechy firmy innowacyjnej
5.2. Aktywność innowacyjna firm innowacyjnych
5.3. Mierniki aktywności innowacyjnej firm
5.4. Elementy zarządzania działalnością innowacyjną w firmie innowacyjnej
5.5. Psychologiczne aspekty działań innowacyjnych

6. Strategie innowacji
6.1. Strategie innowacji w ogólnych strategiach firmy
6.2. Diagnoza uwarunkowań działalności innowacyjnej firmy
6.3. Audyt technologiczny
6.4. Rodzaje strategii innowacji
6.5. Możliwość zastosowania strategicznej karty wyników (SKW) w sporządzaniu i realizacji strategii innowacji
6.6. Baza informacyjna dla strategii działalności innowacyjnej

7. Korzyści i koszty działalności innowacyjnej
7.1. Interpretacja korzyści i kosztów działalności innowacyjnej
7.2. Problem efektywności działalności innowacyjnej
7.3. Metody szacowania kosztów i korzyści oraz efektywności działalności innowacyjnej
7.4. Wartość firmy a innowacje
7.5. Podsumowanie

8. Finansowanie projektów innowacji
8.1. Wprowadzenie
8.2. Projekt innowacji
8.3. Potencjalne źródła finansowania projektów innowacji
8.4. Uwarunkowania wyboru źródła finansowania projektu innowacji
8.5. Procedury przygotowania projektu innowacji do wystąpienia o uzyskanie śodków finansowych na jego realizację
8.6. Propozycje rozwiązań finansowych dla wdrożeń projektów innowacji stanowiących rezultaty badań naukowych programu wieloletniego
8.7. Zakończenie

9. Marketingowe wsparcie procesów innowacyjnych
9.1. Ogólna charakterystyka marketingowego wsparcia procesów innowacyjnych
9.2. Rynek innowacji i jego uczestnicy
9.3. Marketing w instytucjach generujących pomysły nowych rozwiązań innowacyjnych
9.4. Marketing w jednostkach sfery nauki
9.5. Marketingowy kontekst procesu innowacyjnego na poziomie przedsiębiorstw

10. Interakcje między wizerunkiem, tożsamością i reputacją firmy a działalnością innowacyjną
10.1. Wstęp
10.2. Tożsamość, wizerunek i reputacja w kontekście działalności Innowacyjnej
10.3. Innowacyjny wizerunek firmy w gospodarce opartej na wiedzy
10.4. Tożsamość i audyt tożsamości w kontekście działalności innowacyjnej
10.5. Wizerunek w kontekście działalności innowacyjnej
10.6. Reputacja w kontekście działalności innowacyjnej
10.7. Zakończenie

11. Świadomośś innowacyjna społeczeństwa
11.1. Drogi rozwoju świadomości innowacyjnej
11.2. Organizacje pozarządowe – innowacja społeczna powstała w wyniku zmiany świadomości społecznej w latach 1989–2008
11.3. Podnoszenie innowacyjności gospodarki w programach wyborczych partii politycznych


Zarządzanie działalnością innowacyjną

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.