księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Koszty jakości dla inżynierów         PLACET          46.00zł   36.80zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Katarzyna Szczepańska

ISBN: 978-83-7488-139-5

Ilość stron: 360

Data wydania: 06/2009


Książka pomyślana została jako kompendium wiedzy, które pozwala na zapoznanie się z teoretycznymi podstawami omawianych zagadnień, w stopniu wystarczającym do poznania ich istoty i znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wskazuje też na nowe związki ekonomiki kosztów jakości, a przez to i możliwości integracji wiedzy, ze współczesnymi koncepcjami stosowanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Zamysł autorski książki powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomicznymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: Kompleksowego Zarządzania Jakością (TQM) oraz Zarządzania Wartością (VBM), z uwzględnieniem wymagań systemu zarządzania jakością według PN-EN ISO 9001:2000 oraz PN-EN ISO 9000:2006.

Uzasadnieniem podjęcia tematu jest, w głównej mierze, przekonanie Autorki o potrzebie uzupełnienia luki w literaturze z pogranicza ekonomii i zarządzania dotyczącej współcześnie rozumianych kosztów jakości. Ma to szczególne znaczenie w kontekście wykorzystywania w przedsiębiorstwach różnych koncepcji, metod i narzędzi zarządzania, których wzajemne oddziaływanie stwarza nowe wyzwania w zarządzaniu.

Potrzeba pokazania perspektyw i uwarunkowań problematyki kosztów jakości związana jest również z coraz większym zainteresowaniem podmiotów gospodarczych wdrażaniem lub doskonaleniem systemu zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2000.

Dlatego też uwzględnienie w projektowaniu lub doskonaleniu systemu zarządzania jakością zagadnień ekonomiki kosztów jakości, jest konieczne. Ponadto w wielu uczelniach wyższych w kraju, szczególnie zaś w Politechnikach realizowany jest program nauczania dedykowany systemom jakości i zarządzania jakością. Warta wzbogacenia jest zatem inżynierska wiedza o jakości, stąd też wynika sformułowanie tytułu książki.

Rozdziały:

1. Podstawy zarządzania kosztami jakości
1.1. Pojęcie jakości
1.2. Zarządzanie jakością
1.3. Podejście procesowe
1.4. Cechy procesu

2. Ekonomika kosztów
2.1. Koszty w rachunkowości finansowej
2.2. Pojęcie ekonomiki jakości komputeks.pl
2.3. Koszty jakości w podejściu procesowym
2.4. Efektywność ekonomiczna
2.5. Controlling kosztów

3. Koszty jakości
3.1. Pojęcie kosztów jakości
3.2. Specyfika kosztów jakości
3.3. Modele kosztów jakości
3.4. Pomiar kosztów jakości

4. Rachunek kosztów jakości
4.1. Rola i cele rachunku kosztów
4.2. Funkcje i zadania
4.3. Rejestracja kosztów
4.4. Metody okreslania kosztów
4.5. Wdrażanie rachnuku kosztów

5. Metody rozliczania kosztów
5.1. Rachunek kosztów działań (ABC)
5.2. Rachunek ABC sterowany czasem (TDABC)
5.3. Zarządzanie kosztami działań (MBC)

6. Analiza kosztów jakości
6.1. Przedmiot, cele i zadania analizy
6.2. Rodzaje analiz kosztów
6.3. Wskaźniki kosztów jakości

7. Narzędzia w analizie kosztów jakości
7.1. Lista zbiorcza
7.2. Histogram
7.3. Diagram korelacji
7.4. Karty kontrolne
7.5. Diagram przyczynowo-skutkowy
7.6. Wykres Pareto-Lorenza
7.7. Schemat blokowy
7.8. Diagram pokrewieństwa
7.9. Diagram zależności
7.10. Wskaźniki statystyczne


Koszty jakości dla inżynierów

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.