Arduino to otwarta platforma prototypowania elektronicznego, która zawojowała świat projektantów i hobbystów. Niniejsza książka, która stanowi solidne wprowadzenie i została zaktualizowana dla wersji Arduino 1.0, zawiera wiele pomysłów na projekty i pomaga od razu zabrać się do pracy nad nimi. Od przygotowania warsztatu do wykończenia prototypu – znajdziemy tu wszystkie potrzebne informacje!
Czytając tę książkę, nauczysz się:
• Projektowania interaktywnego i programowania urządzeń
• Posługiwania się sprzętowym i programistycznym środowiskiem projektowym Arduino
• Podstaw elektrotechniki i elektroniki
• Korzystania z płytek prototypowych bez konieczności lutowania
• Rysowania schematów
Wprowadzenie do Arduino jest proste. Do realizacji wstępnych przykładów z tego podręcznika wystarczy płytka Arduino Uno lub jej wcześniejszy model oraz kabel USB A-B i dioda świecąca. Łatwe w użyciu środowisko projektowe Arduino jest dostępne do pobrania za darmo.
Dołącz do setek tysięcy hobbystów, którzy odkryli tę cudowną (i edukacyjną) platformę. Napisana przez współtwórcę projektu Arduino książka Wprowadze-nie do Arduino zapewni dobrą zabawę!
Spis treści:
1 Wstęp
Grupa docelowa 2
Czym jest programowanie urządzeń? 3
2 Droga Arduino
Prototypowanie 5
Majstrowanie 6
Spinanie 7
Zwieranie obwodów 8
Rozpracowywanie klawiatury 10
Uwielbiamy śmieci! 11
Rozpracowywanie zabawek 12
Współpraca 13
3 Platforma Arduino
Sprzęt Arduino 15
Oprogramowanie (IDE) 18
Instalacja Arduino na komputerze 19
Instalacja sterowników: Macintosh 19
Instalacja sterowników: Windows 20
Identyfikacja portu: Macintosh 21
Identyfikacja portu: Windows 22
4 Prawdziwe wprowadzenie do Arduino
Anatomia urządzeń interaktywnych 25
Czujniki i elementy wykonawcze 26
Migotanie diody LED 26
Podaj mi parmezan 30
Arduino nie dla dezerterów 31
Prawdziwi majsterkowicze piszą komentarze 31
Kod krok po kroku 32
Co będziemy budować 35
Co to jest elektryczność? 35
Używanie przycisku do sterowania diodą LED 38
Jak to działa? 41
Jeden obwód, tysiące działań 41
5 Zaawansowane wejście i wyjście
Próbowanie innych czujników dwustanowych 49
Sterowanie światłem przy użyciu modulacji szerokości impulsu 52
Używanie czujnika światła zamiast przycisku 58
Wejście analogowe 60
Próbowanie innych czujników analogowych 64
Komunikacja szeregowa 64
Sterowanie większymi obciążeniami
(silnikami, lampami itp.) 66
Czujniki złożone 68
6 Rozmowy z chmurą
Planowanie 71
Kodowanie 72
Składanie obwodu 79
Sposób montażu 81
7 Rozwiązywanie problemów
Testowanie płytki 84
Testowanie obwodu na płytce prototypowej 85
Izolowanie problemów 86
Problemy ze środowiskiem IDE 87
Korzystanie z pomocy online 88
A Płytka prototypowa
B Odczytywanie wartości oporników i kondensatorów
C Vademecum Arduino
Struktura 95
Symbole specjalne 95
Stałe 96
Zmienne 96
Struktury sterujące 99
Arytmetyka i wzory 102
Operatory porównania 102
Operatory logiczne 102
Operatory złożone 103
Funkcje wejścia i wyjścia 103
Funkcje czasu 105
Funkcje matematyczne 106
Funkcje liczb losowych 108
Komunikacja szeregowa 108
D Czytanie schematów
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.