księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Porażka nie wchodzi w grę Kontrola misji od programu Mercury do lotu Apollo 13 i później         Prószyński          56.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Gene Kranz

ISBN: 978-83-7648-467-9

Ilość stron: 424

Data wydania: 09/2010

Za jedno z najważniejszych osiągnięć ludzkości XX wieku może uchodzić lądowanie człowieka na Księżycu. Gene Kranz, niemal od pierwszych miesięcy istnienia NASA, przez wiele lat pełnił newralgiczne role w wydziale kontroli lotu, zajmującym się nadzorowaniem operacji prowadzonych w kosmosie, będąc naocznym świadkiem lub osobiście biorąc udział w działaniach zespołu ludzi, dzięki któremu marzenie o podboju kosmosu mogło stać się rzeczywistością.

W swej książce snuje barwną opowieść o tych czasach, kreśląc historyczne i społeczne tło zdarzeń, ze szczegółami odmalowując scenę i aktorów kosmicznego spektaklu, przywołując sylwetki powszechnie znanych astronautów oraz cichych bohaterów programu kosmicznego. Opowieść Kranza czyta się z zainteresowaniem godnym powieści sensacyjnej, a szczegółowość relacji stwarza fascynującą okazję przyjrzenia się z bliska i zza kulis absolutnie wyjątkowemu przedsięwzięciu, jakim był amerykański program kosmiczny.

Gene Kranz przez trzy dekady pełnił kluczową rolę w amerykańskim programie załogowych lotów kosmicznych. Uczestniczył w nim od programu Mercury, aż do ostatniego lotu Apollo i przez wiele następnych lat. Był kierownikiem lotu zarówno w misji Apollo 11, kiedy to Neil Armstrong stanął na powierzchni Księżyca, jak i w dramatycznej misji Apollo 13 (w filmie „Apollo 13” w postać Kranza wcielił się Ed Harris, nominowany za tę rolę do nagrody Oscara.)

Rozdziały:

1. Dziesięciocentymetrowy lot
2. „Start. Zegar ruszył”
3. „Szczęśliwej podróży, Johnie Glenn!”
4. Braterstwo
5. Dojrzewanie specjalisty od rakiet
6. Gemini znaczy Bliźnięta
7. Lot White’a
8. Duch misji 76
9. Wkurzony aligator
10. Ogień na wyrzutni
11. Z popiołów
12. Misja X
13. Bożonarodzeniowa opowieść
14. 1969 – rok Apollo
15. SimSup wygrywa ostatnią rundę
16. „Eagle, potwierdzamy lądowanie”
17. „Co to, u diabła, było?”
18. Era Wodnika
19. Powrót do domu
20. Powrót Sheparda
21. Co robić po zdobyciu Księżyca?
22. Ostatni start

Epilog
Dalsze losy bohaterów
Podziękowania
Dodatek: Podstawy organizacji kontroli misji
Słownik terminów


Porażka nie wchodzi w grę Kontrola misji od programu Mercury do lotu Apollo 13 i później

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.