Czy wiesz, co w pewien sposób zdeterminowało sukces Angry Birds? Realistyczna fizyka, za którą stoi Box2D - silnik fizyczny, wykorzystywany dzisiaj w setkach gier.
Ksążka ta, dzięki odsłonięciu technik implementacyjnych, ma na celu zachęcić czytelników do tworzenia ciekawych i oryginalnych gier, co z pewnością przyczyni się do podniesienia rangi polskiego GameDevu na świecie i dalszego pomyślnego rozwoju tej sfery polskiej wytwórczości.
Dowiesz się, jak:
• napisać dobrą, zgodną z obecnymi standardami grę na swojego smartfona
• zaimplementować funkcjonalność podobną do zastosowanej w sztandarowych tytułach
• tworzyć własne rozwiązania z uwzględnieniem fizyki
• wzbogacić swój program o fizykę.
Powinieneś znać:
• C++ w stopniu podstawowym
• zintegrowane środowisko programistyczne
• podsatwy mechaniki Newtona
Spis treści:
1. Wprowadzenie
1.1. Dla kogo jest ta książka?
1.2. Dlaczego Box2D
1.3. Platformy docelowe
1.4. Materiały uzpuełniające
2. Pricnipia physica, czyli podstawy fizyki gier
2.1. Teoria
2.2. Rigid body physics, czyli fizyka ciała sztywnego
2.3. Soft body physics, czyli fizyka ciała deformowalnego
3. Przygowujemy środowisko czyli decyzje projektowe
3.1. Zintegrowane środowisko programistyczne
3.2. Wizualizacja obiektów fizycznych
3.3. Debyg -framework - szablon roboczy
4. Otwieramy pudełko
4.1. Faza zerowa: inicjalizacja i parametryzacja świata Box2D
4.2. Faza pierwsza: tłusta oliwa
Prymitywny start
Obiekty "wielkie i ciężkie"
Podłoże
Lokomotywa
4.3. Faza druga: para buch
Siły
kolizje
4.4. Faza trzecia: koła w ruch
Liny
Mosty
Ciało złożone
Cięcie obiektów
Ciała miękkie
Obekt ragdoll
Profiler
5. Piszemy "prawdziwą" grę!
5.1. Nowy, lepszy szablon aplikacji
5.2. Port na Android OS
5.3. Port na iOS
5.4. Port dokądkolwiek
Dodatki:
1. C++ Materiał referencyjny
2. OpenGL ES 1.1. Materiał referencyjny
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.