Projektowanie belek podsuwnicowych według norm europejskich!
Dźwignice (suwnice pomostowe oraz wciągniki) są jednym z podstawowych urządzeń służących do transportu wewnętrznego w halach przemysłowych i magazynowych. Normy Eurokod obowiązujące od 01.03.2010 r. w zasadniczy sposób zmieniły reguły projektowania belek podsuwnicowych i torów suwnic podwieszonych i wciągników.
W książce kompleksowo omówione zostały zasady projektowania tych ustrojów konstrukcyjnych z uwzględnieniem zaleceń norm europejskich.
W kolejnych rozdziałach zaprezentowano m.in. takie zagadnienia jak:
• charakterystyka ogólna dźwignic i torów jezdnych,
• dynamiczne oddziaływania pracy dźwignic (obciążenia, siły wewnętrzne, ugięcia belek podsuwnicowych),
• efekty oddziaływań suwnic pomostowych i wciągników na ich konstrukcje wsporcze,
• stany wytężenia przekrojów porzecznych dźwigarów podsuwnicowych oraz ich stateczność i trwałość zmęczeniowa.
Prezentowane treści zilustrowane zostały obszernymi przykładami obliczeniowymi. Książka napisana z myślą o studentach budownictwa i wydziałów pokrewnych politechnik i innych uczelni technicznych, pracownikach naukowych i projektantach budowlanych konstrukcji stalowych.
Spis treści:
1. Charakterystyka ogólna dźwignic i torów jezdnych
2. Obciążenia, siły wewnętrzne i ugięcia belek podsuwnicowych
3. Nośność przekrojów belek podsuwnicowych niestężonych
4. Nośność belek podsuwnicowych ze środnikami klasy 4
5. Projektowanie belek podsuwnicowych niestężonych i z tężnikami poziomymi
6. Podparcia, słupy i estakady podsuwnicowe
7. Tory suwnic podwieszonych i wciągników jednoszynowych
8. Wytrzymałość i trwałość zmęczeniowa
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.