księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Kultura biznesu Normy i formy         Naukowe PWN          49.90zł   39.92zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych.

Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.

W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień.

Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.

Sukces w biznesie zależy od wielu czynników. Także od umiejętności właściwego i eleganckiego zachowania się. Bo wbrew pozorom, nawet w dzisiejszym, zwariowanym świecie, normy i formy są ważne.

Spis treści:

Wstęp
Kultura biznesu i kultura na co dzień
Fundamenty kultury biznesu
Zasady kontra naturalne zachowanie

Zwykła grzeczność
Komplementy
Krytyka
Asertywność i nietakt
Zwolnienie pracownika
Rozmowa kwalifikacyjna
Obsługa klienta w sklepie, w punkcie usługowym
Standardy dobrego asystenta
Kultura na drodze
Podczas lotu
Podróż pociągiem
Grzeczność przy uprawianiu sportu
Szlifowanie manier
Quiz ze zwykłej grzeczności

Komunikacja międzyludzka
Profesjonalna autoprezentacja
Prezentacja osób
Tytułowanie w rozmowie
Zapamiętywanie imion i nazwisk
Wizytówki
Komunikacja niewerbalna
Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka
Intonacja
Słuchanie
Rozmowy telefoniczne
Prezenty
Quiz z komunikacji

Korespondencja
Rodzaje korespondencji służbowej
Układ stałych elementów korespondencji
Zasady prowadzenia korespondencji służbowej
Reklamacje w korespondencji
Koperty i paier firmowy
Quiz z korespondencji

Precedencja
Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa
Precedencja w sytuacjach służbowych
Quiz z precedencji

Wizerunek
Ubiór służbowy mężczyzny i kobiety
Garderoba biznesmena
Garderoba bizneswomen
Dress code, czyli dostosowanie stroju do okazji
Quiz z wizerunku

Przyjęcia
Przyjęcia na stojąco
Przyjęcia przy stole
Zaproszenie gościa do restauracji
Przyjęcia herbatkowe
Przyjęcia ogrodowe
Quiz z przyjęć

Wystąpienia publiczne i organizacja spotkań
Błędy mówcy
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
Radzenie sobie z tremą
Najlepszy mówca
Przygotowanie treści wystąpienia
Organizacja spotkań
Negocjacje
Quiz z wystąpień publicznych i organizacji spotkań słuzbowych

Jak osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej
Systematyka różnic kulturowych
Konsekwencje wynikające z nieznajomości różnic kulturowych
Przyjmowanie zagranicznych gości
Polska w kontekście różnic kullturowych
Quiz z różnic kulturowych


Kultura biznesu Normy i formy

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.