księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Zrozumieć programowanie         Naukowe PWN          69.00zł   55.20zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Książka, którą każdy programista powinien mieć.

Programując wysokopoziomowo, można w wygodny i relatywnie szybki sposób tworzyć róznorodne aplikacje - jest to możliwe dzięki całym pokładom kodu niskiego poziomu, który ukrywa przed programistą wiele złozonych, ale i bardzo ciekawych mechanizmów. Świadomośc tego, co się dzieje w niższych partiach bibliotek, środowiska wykonania oraz systemu operacyjnego, pozwala zrozumieć dokładny przebieg wykonania tworzonego programu, a także podejmować lepsze wyborystanowiące o jego ostatecznej konstrukcji.

Zrozumieć proghramowanie to bogata w detale i szczegóły techniczne publikacja przeznaczona dla początkujących i średniozaawansowancyh programistów, w której autor w oryginalny sposób przedstawia wybrane, podstawowe elementy programowania, wyjaśniając zasadę ich działania i często schodząc do niższych warstw środowiska wykonania.

W książce przedstawiono  i opisano liczne przykładowe programy stworzone m.nin w takich jezykach jak C, C++, Python oraz Java, choc pojawia się również asembler. Informacje zawarte w tej publikacji można jednak odnieść do dowolnego współczesnego języka programowania opartego na paradygmacie obiektowym, imperatywnym lub proceduralnym.

Ksiązka polecana jest szczególnie programistom, którzy choć raz zdali sobie pytanie, jak dany język, srodowisko, format plików lub inny element współczesnej informatyki działa od srodka.

Książka jest techniczno - popularyzacyjną pozycją traktującą o programowaniu oraz tematach pokrewnych, i jest napisana z myślą o początkujących oraz średnio-zaawansowanych programistach, a także osobach, które dopiero chcą rozpocząć przygodę z programowaniem.

Celem publikacji jest przedstawienie ciekawych elementów programowania oraz ekosystemu programistycznego, a także przedstawienie sposobów radzenia sobie z podstawowymi problemami, oraz wyjaśnienia w przystępny sposób pewnych elementów, z którymi często osoby początkujące oraz średnio-zaawansowane mają trudności.

Z książki dowiesz się:
• Jak poradzić sobie z trudnościami napotykanymi podczas programowania.
• Jak operować na danych tekstowych, binarnych, plikach, strumieniach, pakietach danych, oraz jakie są najczęściej popełniane błędy.
• Jakie są różnice pomiędzy językami programowania w kwestiach, które na pierwszy rzut oka wydawały się identyczne.
• Jak wybrane, często używane, mechanizmy, funkcje czy biblioteki działają "od kuchni".
• Oraz o wielu detalach, które normalnie pozostałyby niezauważone.
• A także zaprzyjaźnisz się z niskopoziomowymi aspektami informatyki.

Powinieneś:
• znać podstawy programowania (np. wiedzieć czym jest pętla),
• oraz mieć w swoim dorobku przynajmniej jeden program dłuższy niż 50 linii.

Spis treści:

Część I. Kilka codziennych czynności
1. Konsola i interpreter poleceń
2. Czytanie nieznanego języka

Część II. Podstawy
3. Podstawy architektury komputerów
4. Typy liczb naturalnych i całkowitych
5. Typy pseudorzeczywiste
6. Znaki i łańcuchy znaków

Część III. Wykonywanie programu
7. Procesy
8. Wątki
9. Synchronizacja

Część IV. Pliki i formaty danych
10. System plików
11. Pliki binarne i tekstowe
12. Format BMP i wstęp do bitmap
13. Format PNG

Część V. Komunikacja
14. Komunikacja międzyprocesowa
15. Komunikacja sieciowa

Programowanie dla zabawy


Zrozumieć programowanie

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.