księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Grafika Fizyka Metody numeryczne Symulacje fizyczne z wizualizacją 3D         Naukowe PWN          74.90zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Jacek Matulewski, Tomasz Dziubak, Andrzej Sylwestrzak

ISBN: 978-83-01-16178-1

Ilość stron: 452

Data wydania: 12/2010 (dodruk)

Książka wprowadza czytelnika w świat grafiki komputerowej czasu rzeczywistego oraz modelowania i symulowania rzeczywistości na jej potrzeby.

Przedstawiono w niej wiedzę z zakresu podstawowych technik grafiki komputerowej, podstaw fizyki klasycznej oraz metod numerycznych.

Książka składa się z 4 części:
• Wprowadzenia do grafiki 3D oraz opisu biblioteki OpenGL.
• Przykładów podstawowych technik wizualizacji.
• Wprowadzania do symulacji tzw. ciała miękkiego, czyli ciała zbudowanego z wielu punktów oddziałujących tłumionymi siłami sprężystymi, które w interakcji z innymi ciałami lub otoczeniem zmieniają swój kształt (lina, siatka, galaretka, samochód odkształcający się podczas zderzenia).
• Wprowadzania do symulacji dowolnego układu oddziałujących punktów (zderzających się kul bilardowych, gwiazd utrzymywanych siłą grawitacji).
• Wprowadzania do symulacji brył sztywnych, tj. obiektów, które nawet podczas zderzeń zachowują swój kształt.

Rozdziały:

Część I. Grafika trójwymiarowa w OpenGL
1. Inicjacja okna dla grafiki 3D generowanej za pomocą OpenGL
2. Macierze w OpenGL
3. Rysowanie i animacja figur i brył
4. Kontrola położenia kamery
5. Oświetlenie
6. Odwzorowywanie tekstur
7. Napisy
8. Biblioteka GLU
9. Bufor szablonowy
10. Szablon projektów korzystająych z grafiki OpenGL

Część II. Wizualizacja danych
11. Wizualizacja obiektów przestrzennych na przykładzie molekuł białek
12. Wizualizacja funkcji dwóch zmiennych
13. Trójwymiarowa wizualizacja z wykorzystaniem teksturowania przeźroczystego

Część III. Świat modelowany zbiorem punktów materialnych
14. Dynamika punktu komputeks.pl
15. Metody numeryczne, czyli dyskretyzacja równań ruchu
16. Implementacja
17. Modelowanie układów  elastycznych
18. Siły kontaktowe
19. Zderzenie dwóch punktów
20. Zderzenia punktów z tkaniną
21. Sterowanie
22. O dwóch trikach używanych w symulacjach cząsteczkowych

Część IV. Obiekty modelowane zespołem brył sztywnych
23. Dynamika bryły sztywnej
24. Implementacja metody Eulera dla dynamiki bryły sztywnej
25. Kwaterniony komputeks.pl
26. Detekcja kolizji: obszary ograniczające
27. Detekcja kolizji: wyznaczanie punktu styku oraz normalnej i stycznej zderzenia
28. Fizyka zderzeń brył sztywnych

Dodatki:
A. Korzystanie z biblioteki GLUT do zarządzania oknem w projektach przenośnych
B. Macierz rzutowania punktu na płaszczyznę
C. Wczytywanie modelu z pliku OBJ
D. Klasy implementujące wektor, macierz i kwaternion
E. Animacja szkieletowa


Grafika Fizyka Metody numeryczne Symulacje fizyczne z wizualizacją 3D

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.