Autor: Tricia Austin, Richard Doust
ISBN: 978-83-01-15355-7
Ilość stron: 192
Data wydania: 05/2008
Pierwsza na polskim rynku, wyjątkowa książka, która prezentuje najnowocześniejsze technologie i narzędzia – nowe media – oferowane grafikom i projektantom przez dynamicznie rozwijający się przemysł komputerowy, m.in. szerokopasmowy Internet, CD-ROM, DVD, gry internetowe i wszelkie inne środowiska cyfrowe i interaktywne.
Książka opisuje sposoby wykorzystania w projektowaniu graficznym komputerowych technik cyfrowych – środka łączącego słowa, obrazy, animacje, dźwięk –umożliwiających interakcję z użytkownikiem. Pokazuje też jak ich używać na potrzeby telewizji, przy tworzeniu teledysków, gier, animacji, płyt CD czy wystaw; w Internecie – przy projektowaniu witryn, w wyszukiwarkach, blogach, e-learningu, handlu elektronicznym, czy przy tworzeniu gier komputerowych.
Książka przedstawia również tło historyczne nowych mediów, definiuje terminy z nimi związane, opisuje wyzwania stawiane współczesnemu grafikowi i umiejętności niezbędne do pracy w tej branży, ze szczególnym uwzględnieniem stadiów procesu twórczego. Omawia również stosowane technologie, perspektywy na przyszłość oraz przewidywane odkrycia technologiczne i wpływ, jaki będą one miały na pracę projektantów.
Rozdziały:
1. Podstawy
Rys historyczny 25
Wpływ nowych mediów na projektowanie graficzne 33
Nowe horyzonty 37
Podsumowanie 60
2. Projektowanie dla nowych mediów
Terminologia i techniki stosowane w nowych mediach 63
Projektowanie 80
Proces twórczy 85
Podsumowanie 89
3. Internet
Od cyberprzestrzeni do świata rzeczywistego 93
Ścieżki w głąb labiryntu 100
Przestrzeń społeczna 102
Odkrycia i nauka 107
E-learning - nauka przez Internet 108
Sieci intranet i ekstranet 110
Poczta elektroniczna 111
Transmisje cyfrowe 112
Marketing i handel on-line 113
Podsumowanie 116
4. Światy wirtulane
Grafika komputerowa: tworzenie światów realnych i nierealnych 119
Symulatory 123
Studio projektowania graficznego: cyfrowa wyspa 125
Multimedia 128
Cyfrowe efekty specjalne 132
Przemysł gier komputerowych 137
Wirtualne istoty 145
Podsumowanie 146
5. Dalsze kroki
Dlaczego warto projektować dla nowych mediów? 149
Kto może odnieść sukces? 149
Miejsce pracy 151
Małe nie znaczy gorsze 153
Wolny strzelec 156
Tempo pracy 159
Współpraca 160
Jak znależć pierwsza pracę 162
Autoreklama 164
O tym warto pamiętać 169
Podsumowanie 178
Słownik pojęć 180
Literatura uzupełniająca 184
Witryny internetowe 185
Indeks pojęć 187
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.