księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Podstawy działalności handlowej REA         REA          34.50zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Elżbieta Przydatek, Jan Przydatek

ISBN: 978-83-7544-108-6

Ilość stron: 320

Data wydania: 2009

Podręcznik "Podstawy działalności handlowej" jest przeznaczony dla uczniów i słuchaczy kształcących się w zawodzie sprzedawca w zasadniczych szkołach zawodowych oraz szkołach policealnych i zawiera wiadomości dotyczące podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie handlu, uwarunkowań organizacyjnych, prawnych, związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną środowiska.

Treści zawarte w podręczniku są zgodne z podstawą programową i programem nauczania oraz uwzględniają standardy wymagań egzaminacyjnych potwierdzających kwalifikacje zawodowe dla zawodu sprzedawca.

Materiał podręcznika jest podzielony na cztery podstawowe działy:
• podstawy działalności gospodarczej,
• otoczenie firmy handlowej,
• elementy prawa pracy
• oraz bezpieczeństwo i higiena pracy.

W dziale pierwszym scharakteryzowano zasady i procedury dotyczące planowania, rejestrowania i podejmowania działalności handlowej, związaną z tym ewidencję, rozliczenie i dokumentację. Przedstawiono także ogólne zasady etyki w biznesie.

Dział drugi określa środowisko funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego, czyli jego otoczenie bezpośrednie i pośrednie oraz wpływ tego otoczenia na działalność gospodarczą firmy.

Dział trzeci przytacza przepisy i charakteryzuje podstawowe prawa i obowiązki wynikające z Kodeksu pracy dla pracodawcy i pracownika przedsiębiorstwa handlowego.

W dziale czwartym skoncentrowano się na istotnych dla pracownika i pracodawcy zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną środowiska.

Zaletą podręcznika jest jego komunikatywność oraz nastawienie na zdobycie i przyswojenie nie tylko aktualnej wiedzy w nauczanym zawodzie, ale także praktycznych umiejętności – czemu służą schematy, ćwiczenia i pytania kontrolne.

Książka może być również przydatna dla osób rozpoczynających lub już prowadzących działalność handlową, a także słuchaczy kursów przygotowujących do zawodu sprzedawcy i kursów doskonalących.

Rozdziały:

1. Podstawy działalności gospodarczej
1.1. Zasady planowania określonej działalności
1.2. Formy organizacyjno-prawne działalności przedsiębiorstwa
1.3. Osoba fizyczna i prawna
1.4. Formy pozyskiwania kapitału
1.5. Procedury związane z rejestrowaniem firmy
1.6. Dokumentacja dotycząca podejmowania działalności gospodarczej
1.7. Opodatkowanie działalności gospodarczej
1.8. Uproszczone formy ewidencji gospodarczej
1.9. Wydajność pracy komputeks.pl
1.10. Systemy wynagrodzeń pracowników
1.11. Obowiązki pracodawcy dotyczące ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
1.12. Ubezpieczenia gospodarcze przedsiębiorcy

2. Otoczenie firmy handlowej
2.1. Ogólna charakterystyka otoczenia firmy handlowej
2.2. Banki
2.3. Agencje marketingowe
2.4. Giełdy towarowe, aukcje, targi i wystawy
2.5. Izby gospodarcze i firmy doradcze
2.6. Instytucje ubezpieczeniowe
2.7. Transport, spedycja i łączność
2.8. Kontrola wewnętrzna pracy punktów sprzedaży detalicznej
2.9. Kontrola zewnętrzna przedsiębiorstw handlowych
2.10. Działalność organizacji konsumenckich
2.11. Test

3. Elementy prawa pracy
3.1. Prawa i obowiązki pracodawcy określone w Kodeksie pracy
3.2. Prawa i obowiązki pracownika określone w Kodeksie pracy
3.3. Rodzaje i zasady zawierania umów o pracę
3.4. Zasady rozwiązywania umów o pracę
3.5. Dokumentacja związana z zatrudnieniem
3.6. Czas pracy
3.7. Wynagrodzenie za pracę
3.8. Urlopy pracownicze
3.9. Zatrudnianie młodocianych
3.10. Szkolenie pracowników w zakresie bezpeiczeństwa i higieny pracy
3.11. Środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze
3.12. Test

4. Bezpieczeństwo i higiena pracy
4.1. Podstawy fizjologii i ergonomii pracy
4.2. Praca statyczna i dynamiczna
4.3. Rytm pracy, zmęczenie, przemęczenie, odpoczynek
4.4. Obowiązki kierownictwa i pracowników zakładu dotyczące przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
4.5. Nadzór państwowy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
4.6. Wymagania techniczne dotyczące budynków i pomieszczeń
4.7. Mikroklimat, wentylacja i oświetlenie pomieszczeń
4.8. Ochrona przeciwpożarowa
4.9. Ochrona środowiska
4.10. Choroby zawodowe
4.11. Zagrożenia wypadkowe
4.12. Wypadki przy pracy
4.13. Zasady udzielania pierwszej pomocy
4.14. Test
Załączniki


Podstawy działalności handlowej REA

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.