Projektowanie graficzne jest dziś skomplikowaną i złożoną dyscypliną. Oprócz kreacji wizualnej wiedzionej intuicją, ale kontrolowanej funkcją i wewnętrzną logiką formy, na projekt mają wpływ różne dyscypliny.
Teoria komunikacji i marketing, socjologia i psychologia postrzegania, techniki narracji i hipertekst, semiotyka wizualna i retoryka, systemy wizualne i metody typografii, historia komunikacji wizualnej i teoria koloru. Projektowanie jest wiedzione nie tylko talentem, ale przede wszystkim wiedzą. Krótkie teksty o sztuce projektowania pomagają tę wiedzę zdobyć.
Rozdziały:
W stronach Pluty 13
Moore 23
Mówić wprost 31
Dyscyplina znaku i znaczenia 39
Cienie od Jana 47
Do Marcina Mroszczaka 51
O. – w poszukiwaniu porządku 57
Nie hałasuj niepotrzebnie... mówi Maciej Urbaniec 61
Ćwiczenia z pamięci – Leszkowi Hołdanowiczowi do albumu 67
Plakaty dla myślących 73
O uczeniu cudzych dzieci – rozmowa Stevena Hellera z Krzysztofem Lenkiem 79
Ołówek i komputer 89
Kwartalnik „2+3D” rozmawia z Krzysztofem Lenkiem 105
Widzieć i znać – o dwu ludzkich szkieletach 115
Pokazać i wyjaśnić – grafiki informacyjne Stevina i Komeńskiego 119
Most nad rzeką Forth 135
Do czego służyło koło 137
Co widać z góry 147
Brodowicz 155
Typografia jest stanem świadomości... 165
Kilka refleksji inspirowanych twórczością Adriana Frutigera 169
O nauczaniu projektowania i komputerach 175
Globalizacja i kicz 179
Projektując czasopisma 185
Do Jacka Bigoszewskiego 191
Nota wydawcy 194
Indeks nazwisk 196
Nota o autorze 199
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.