Książka jest poświęcona zagadnieniom modelowania komputerowego zjawisk przebijana pancerzy, ze szczególnym uwzględnieniem pancerzy i osłon ceramicznych, szklanych oraz wielowarstwowych na podłożach metalicznych.
Na wstępie omówiono ideę metody punktów swobodnych w jej najnowszej wersji ( metoda markerów) oraz przedstawiono wybrane przykłady rozwiązań z literatury światowej uzyskane innymi sposobami. Dalej zaprezentowano wyniki własnych prac autorów uzyskane tą oryginalną metodą symulacji komputerowej.
Modelowano uderzenia różnego typu pocisków w tarcze kompozytowe z warstwami ceramicznymi oraz w tarcze szklane (model 2D i 3D). Na koniec wyniki modelowania zweryfikowano z wynikami badań eksperymentalnych, w tym z wykorzystaniem szybkiej kamery elektronowo-optycznej.
Dla zainteresowanych teoretycznymi aspektami problemu przedstawiono obecnie wykorzystywane opisy matematyczno-fizyczne procesów zderzania się ciał i możliwości numerycznego rozwiązywania równań tych modeli.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów wyższych uczelni, instytutów naukowo-badawczych oraz pracowników przemysłu zbrojeniowego.
Rozdziały:
Rozdział 1. Podstawowe wiadomości z zakresu mechaniki niszczenia ciał kruchych
1.1. Wiadomości wstępne
1.2. Granica sprężystości ciał kruchych
1.3. Modelowanie dynamicznych procesów deformowania ciał kruchych z uwzględnieniem zjawisk niszczenia ich struktury
Rozdział 2. Przykładowe wyniki modelowania zjawiska niszczenia pancerzy szklanych i ceramicznych
2.1. Wstęp
2.2. Przykłady symulacji komputerowych
Rozdział 3. Metoda punktów swobodnych dla zagadnień o złożonych warunkach początkowych i brzegowych(metoda markerów)
3.1. Idea metody punktów swobodnych
3.2. Wykorzystanie markerów do modelowania warunków brzegowych
3.3. Metoda modelowania warunków brzegowych u miejscu zetknięcia się różnych ośrodków
Rozdział 4. Modelowanie uderzeń pocisków w pancerze ceramiczno-metalowe
4.1. Wstęp
4.2. Model matematyczno-fizyczny
4.3. Metoda punktów fikcyjnych
4.4. Metoda markerów
Rozdział 5. Modelowanie uderzeń pocisków w pancerze szklane (model 2D)
5.1. Modele konstytutywne opisujące zachowanie się szkieł i metali w warunkach obciążeń dynamicznych
5.2. Analiza procesów zderzeń stalowych kulek ze szklanymi pancerzami (kod 2D - symetria cylindryczna)
5.3. Model i kod komputerowy dla symetrii płaskiej (symulacje testowe)
Rozdział 6. Modelowanie uderzeń pocisków w pancerze szklane (model 3D)
6.1. Model matematyczno-fizyczny
6.2. Testy jakościowe i analiza poprawności wyników modelowania z zastosowaniem kodu 3D
6.3. Weryfikacja wyników symulacji na podstawie fragmentów pancerzy odzyskanych po uderzeniu pocisku
Rozdział 7. Weryfikacja wyników symulacji na podstawie fotografii uzyskanych za pomocą superszybkiej kamery elektronowo-optycznej
7.1. Wstępna weryfikacja modelu Mohra-Coulomba dla biliniowej zależności granicy sprężystości od ciśnienia
7.2. Badania dynamiki procesu rozprzestrzeniania się obszarów zniszczeń w pancerzach szklanych po uderzeniu pocisku
7.3. Porównawcze analizy teoretyczno-eksperymentalne na podstawie materiału eksperymentalnego uzyskanego w badaniach dynamicznych
7.4. Ostateczna weryfikacja jakościowych i ilościowych wyników modelowania z eksperymentem oraz ustalenie postaci modeli opisujących zachowanie się szkieł w warunkach obciążeń dynamicznych
Rozdział 8. Ocena wpływu parametrów fizycznych szkieł na właściwości ochronne pancerzy i wskazanie kierunków ich optymalizacji
Rozdział 9. Podsumowanie problematyki prezentowanej w monografii
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.