księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Zarządzanie jakością Standardy i zasady         WNT          55.00zł   44.55zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Jerzy Łunarski

ISBN: 978-83-63623-20-3

Ilość stron: 524

Data wydania: 11/2012 (wydanie 2)

Książka jest poświęcona bardzo szeroko i nowatorsko ujętej problematyce zarządzania jakością – łącznie z zarządzaniem środowiskowym i bezpieczeństwem pracy.

Przedstawiono w niej zagadnienia ogólne stymulujące wdrażanie i stosowanie systemów jakości, problemy i sposoby zapewnienia jakości funkcjonowania w organizacjach, sposoby adaptacji wymagań normatywnych do procesów zarządzania organizacjami, ważniejsze problemy związane z zapewnieniem jakości wyrobów oraz zagadnienia rozbudowy i doskonalenia systemów standaryzowanych w systemy typu TQM. Zaprezentowano i omówiono wymagania normy ISO 9001:2000, norm przewidywanych do włączenia do tej normy w trakcie jej nowelizacji, a także innych, które mają wpływ na jakość organizacji.

Szczególny nacisk położono na sprawy normalizacji, omówienie standardów regulujących zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem pracy, a także charakterystykę metod oceny jakości i zgodności wyrobów.

Książka \"Zarządzanie jakością Standardy i zasady\" jest przeznaczona dla pracowników przedsiębiorstw wdrażających systemy zgodne z ISO 9001:2000 oraz doskonalących systemy wdrożone wcześniej. Będzie także bardzo przydatna dla studentów kierunków: organizacja i zarządzanie, inżynieria produkcji, zarządzanie i marketing oraz pokrewnych wyższych uczelni technicznych.

Rozdziały:

1. Rozwój działań na rzecz jakości
1.1. Historia rozwoju pojęć i działań z zakresu jakości
1.2. Twórcy nowoczesnego zarządzania jakością
1.3. Znaczenie jakości w działalności gospodarczej
1.4. Projektowanie strategii jakości organizacji
1.5. Pomiary i mierniki jakości

2. Normalizacja w działaniach projakościowych
2.1. Podstawy i zasady działań normalizacyjnych
2.2. Normalizacja międzynarodowa i europejska
2.3. Normalizacja krajowa – zasady ustanawiania norm
2.4. Normalizacja zakładowa i jej miejsce w systemie zarządzania
2.5. Działania normalizacyjne na rzecz jakości
2.6. Techniczne, ekonomiczne i społeczne problemy normalizacji

3. Znaczenie klienta w systemach jakości
3.1. Zagadnienia ogólne dotyczące klientów
3.2. Badania wymagań klientów zewnętrznych
3.3. Motywowanie projakościowe klientów wewnętrznych
3.4. Oddziaływanie otoczenia i klientów – odbiorców odpadów
3.5. Badanie satysfakcji klientów zewnętrznych
3.6. Zarządzanie jakością obsługi klienta

4. Problemy jakości w cyklu życia wyrobu
4.1. Etap procesów projektowania i rozwoju
4.2. Etap procesów zaopatrzeniowych
4.3. Etap procesów wytwarzania
4.4. Etap procesów kontroli i badań końcowych
4.5. Etap procesów eksploatacji

5. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością
5.1. Procesy i ich znaczenie w działalności organizacji
5.2. Identyfikacja procesów i ich modelowanie graficzne
5.3. Procesowy system zarządzania
5.4. Dokumentowanie i auditowanie procesów
5.5. Reinżynieria procesów

6. Ogólne zasady sterowania i zarządzania jakością
6.1. Problemy i ich rozwiązywanie
6.2. Osiem zasad zarządzania jakością
6.3. Sterowanie jakością i procesami za pomocą działań korygujących i zapobiegawczych
6.4. Działania inwestycyjno-innowacyjne
6.5. Planowanie w systemach zarządzania jakością

7. Wybrane techniki sterowania jakością
7.1. Przyczyny i skutki zmienności w procesach
7.2. Podstawowe narzędzia sterowania jakością
7.3. Badanie zdatności maszyn i procesów
7.4. Koszty jakości w systemach zarządzania jakością
7.5. Znaczenie i metodologia prac zespołowych

8. Zarządzanie jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2001
8.1. Koncepcja zarządzania i rola kierownictwa
8.2. Zarządzanie zasobami
8.3. Realizacja wyrobu
8.4. Pomiary, analiza i doskonalenie
8.5. Projektowanie i wdrażanie systemu zarządzania jakością zgodnego z PN-EN ISO 9001:2001
8.6. Akredytacja i certyfikacja w SZJ

9. Standardy rozszerzające wymagania ISO 9001
9.1. System zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym
9.2. System zarządzania jakością w przemyśle lotniczym
9.3. System zarządzania jakością w przemyśle wyrobów medycznych oraz sektora służby zdrowia
9.4. Systemy zarządzania jakością w innych sektorach przemysłu

10. Metody oceny jakości i zgodności wyrobów
10.1. Ocena jakości wyrobu
10.2. Metody określania wskaźników jakości
10.3. Prawa konsumentów i ich gwarantowanie przez dostawców
10.4. System oceny zgodności wyrobów
10.5. Certyfikacja wyrobów

11. Zarządzanie środowiskowe
11.1. Prawodawstwo ekologiczne i ochrona środowiska
11.2. Odpady i czystsza produkcja
11.3. System zarządzania środowiskowego zgodny z normą ISO 14001
11.4. Wdrażanie i certyfikacja SZŚ zgodnych z ISO 14001
11.5. System ekozarządzania i auditowania (EMAS)

12. Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
12.1. Podstawy prawne zarządzania BHP
12.2. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (SZB)
12.3. Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka zawodowego
12.4. Przedsięwzięcia zmniejszające ryzyko zawodowe
12.5. Kompleksowe podejście do spełniania wymagań klienta wewnętrznego

13. Zintegrowane systemy zarządzania (ZSZ)
13.1. Pojęcia, podstawy i zasady integracji systemów zarządzania
13.2. Projektowanie zintegrowanych systemów zarządzania
13.3. Wdrażanie i certyfikacja ZSZ
13.4. Korzyści, skuteczność i perspektywy rozwoju ZSZ

14. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)
14.1. Norma PN-EN ISO 9004:2001 jako rozszerzenie PN-EN ISO 9001:2001
14.2. Doskonalenie systemów jakości przez samoocenę
14.3. Istota i zasady kompleksowego zarządzania jakością
14.4. Narzędzia i systemy wspomagające TQM
14.5. Organizacja i wdrażanie TQM

15. Możliwości dalszego doskonalenia systemów zarządzania
15.1. Wiedza jako źródło inspiracji
15.2. Technologia jako baza rozwoju
15.3. Kultura jako infrastruktura doskonalenia
15.4. Strategia – kreowanie przyszłej doskonałości


Zarządzanie jakością Standardy i zasady

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.