księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Marsz ku klęsce Poradnik dla projektanta systemów Wydanie II         WNT          38.85zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Yourdon Edward

ISBN: 978-83-204-3336-4

Ilość stron: 204

Data wydania: 07/2007

Książka traktuje o projektach informatycznych, z których większość kończy się niepowodzeniem. Jakie są tego przyczyny ? Do najważniejszych należy zaliczyć przyjęcie przez projektanta zadanie nie do wykonania, przeznaczenie na projekt zbyt skromnych środków finansowych, przyjęcie złych terminów, dobranie niedoświadczonego zespołu projektowego, sprzeczne oczekiwania przyszłych użytkowników systemu.

Autor - wybitny, znany na całym świecie, specjalista w dziedzinie inżynierii oprogramowania i analizy systemowej - radzi, jak owych kłopotów uniknąć i jak uporać się z projektami nie do wykonania.

Książka "Marsz ku klęsce Poradnik dla projektanta systemów" jest napisana z humorem, żywym, nieakademickim językiem. Czyta się ją jednym tchem.

Powinni po nią sięgnąć studenci informatyki, projektanci systemów i menadżerowie.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wprowadzenie
1.1. Określenie drogi do klęski
1.2. Rodzaje projektów będących na drodze do klęski
1.3. Dlaczego dochodzi do projektów informatycznych, które zmierzają do klęski?
1.4. Dlaczego ludzie uczestniczą w projektach na drodze do klęski?
1.5. Podsumowanie

Rozdział 2. Polityka
2.1. Ustalenie, jacy „gracze polityczni" są związani z danym projektem informatycznym
2.2. Określenie podstawowego charakteru projektu
2.3. Określenie stopnia zaangażowania uczestników projektu
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3. Negocjacje
3.1. Rzeczowe negocjacje
3.2. Określenie ustępstw możliwych do przyjęcia
3.3. Gry negocjacyjne
3.4. Strategie negocjowania
3.5. Jak postępować w razie niepowodzenia negocjacji?

Rozdział 4. Ludzie uczestniczący w marszach zmierzających ku klęsce
4.1. Sprawy zatrudnienia i dobierania pracowników
4.2. Lojalność, zaangażowanie, motywacja i nagrody
4.3. Znaczenie komunikacji między ludami
4.4. Tworzenie zespołu
4.5. Warunki w miejscu pracy przy projektach będących na drodze do klęski
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5. Procesy
5.1. Metoda „triage"
5.2. Znaczenie zarządzania wymaganiami
5.3. SEI, ISO-9000 i procesy formalne a nieformalne
5.4. „ Dosyć dobre " oprogramowanie
5.5. Najlepsze i najgorsze praktyki
5.6. Koncepcja „codziennego budowania"
5.7. Zarządzanie ryzykiem
5.8. Posumowanie

Rozdział 6. Narzędzia i technologia
6.1. Minimalny komplet narzędzi
6.2. Narzędzia i procesy
6.3. Ryzyko związane z wyborem nowych narzędzi
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7. Marsz ku klęsce jako sposób na życie
7.1. Dlaczego projekty będące na drodze do klęski mogą stać się normą?
7.2. Przyjęcie marszów ku klęsce jako „kultury" organizacyjnej
7.3. Szkolenie w czasie marszu ku klęsce
7.4. Koncepcja „gier wojennych"
7.5. Podsumowanie


Marsz ku klęsce Poradnik dla projektanta systemów Wydanie II

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.