księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Wzorce projektowe Wydanie II         WNT          68.25zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Gamma Erich, Helm Richard, Johnson Ralph, Vlissides John

ISBN: 978-83-204-3472-9

Ilość stron: 456

Data wydania: 06/2008 (drugie wydanie)

Twarda oprawa

Książka "Wzorce projektowe" traktuje o wzorcach projektowych – starannie udokumentowanych rozwiązaniach technicznych, tak niezbędnych w każdej dyscyplinie inżynierskiej. Informatycy pracujący w firmach programistycznych rzadko niestety z nich korzystają, bo prawdopodobnie nie zdają sobie sprawy z ich przydatności.

Autorzy książki, znani w świecie informatycznym jako Banda Czterech, starają się uświadomić Czytelnikowi znaczenie wzorców projektowych. Przedstawiają też obszerny ich katalog, a w nim wzorce kreacyjne, strukturalne i czynnościowe. Programista, który nie zetknął się dotychczas ze wzorcami, będzie mógł po przeczytaniu tej książki zacząć je stosować. Będzie mógł wykorzystać te skatalogowane wzorce projektowe, ale też wynajdować i tworzyć własne.

Wydawnictwa Naukowo-Techniczne polecają tę znakomitą książkę studentom informatyki, zawodowym projektantom oprogramowania i programistom. Mamy nadzieję, że udostępniając ją polskiemu czytelnikowi, przyczyniamy się do usprawnienia procesu wytwarzania oprogramowania w firmach programistycznych i do poprawy jakości ich produktu końcowego.

Rozdziały:

1. Wprowadzenie
1.1. Co to jest wzorzec projektowy?
1.2. Wzorce projektowe w smalltalkowym MVC
1.3. Opisywanie wzorców projektowych
1.4. Katalog wzorców projektowych
1.5. Organizacja katalogu
1.6. Jak wzorce projektowe umożliwiają rozwiązanie problemów projektowych
1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy
1.8. Jak stosować wzorce projektowe

2. Studium przypadku: projektowanie edytora dokumentów
2.1. Problemy projektowe
2.2. Struktura dokumentu
2.3. Formatowanie
2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika
2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i zachowania
2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych
2.7. Operacje użytkownika
2.8. Sprawdzanie pisowni i przenoszenie wyrazów
2.9. Podsumowanie

3. Wzorce kreacyjne
Budowniczy
Fabryka Abstrakcyjna
Metoda Wytwórcza
Prototyp
Singleton
Omówienie wzorców kreacyjnych

4. Wzorce strukturalne
Adapter
Dekorator
Fasada
Kompozyt
Most
Pełnomocnik
Pyłek
Omówienie wzorców strukturalnych

5. Wzorce czynnościowe
Interpreter
Iterator
Łańcuch Zobowiązań
Mediator
Metoda Szablonowa
Obserwator
Odwiedzający
Pamiątka
Polecenie
Stan
Strategia
Omówienie wzorców czynnościowych

6. Zakończenie
6.1. Czego oczekiwać od wzorców projektowych
6.2. Krótka historia
6.3. Społeczność zajmująca się wzorcami
6.4. Zaproszenie
6.5. Ostatnie słowo

Dodatek A. Słownik pojęć używanych w książce

Dodatek B. Przewodnik po notacji
B.1. Diagram klas
B.2. Diagram obiektów
B.3. Diagram interakcji

Dodatek C. Klasy podstawowe
C.1. Lista
C.2. Iterator
C.3. IteratorPoLiście
C.4. Punkt
C.5. Prostokąt


Wzorce projektowe Wydanie II

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.