księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał?         Wolters Kluwer          105.00zł   89.25zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

W ostatnich latach następuje zauważalne przechodzenie w terminologii kadrowej od "zarządzania zasobami ludzkimi" do "zarządzania kapitałem ludzkim". Niestety, często oba terminy stosowane są zamiennie, a przyczynkarski charakter prowadzonej w literaturze przedmiotu dyskusji nie wyjaśnia istoty zmiany.

Prezentowana książka w zamierzeniu wypełnia tę lukę - jej celem jest analiza przyczyn i skutków przejścia od ZZL do ZKL.

Wywód dostarcza więc odpowiedzi na następujące pytania:
• Czy ludzie w przedsiębiorstwie są zasobem, czy kapitałem?
• Co to znaczy, że ludzie są zasobem, a co - że kapitałem?
• Dlaczego w ostatnich latach zaczęto postrzegać ludzi bardziej jako kapitał, a (już) nie (tylko) jako zasób?
• Czy sposób postrzegania ludzi jako kapitału implikuje inne metody zarządzania nimi, niż gdy są zasobem?
• A może na ludzi w organizacji należałoby spojrzeć z jeszcze innej perspektywy, skoro sposób myślenia determinuje sposób działania?

Rozdziały:

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo wobec wyzwań współczesności
1.1. Definicja i klasyfikacja przedsiębiorstw
1.2. Cel a teorie przedsiębiorstwa
1.3. Interesariusze przedsiębiorstwa
1.4. Relacje przedsiębiorstw z otoczeniem
1.4.1. Globalizacja
1.4.2. Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw
1.4.3. Społeczeństwo postindustrialne - gospodarka oparta na wiedzy
1.4.4. Gospodarka usługowa i procesy dematerializacji
1.4.5. Zmiany demograficzne i rynek pracy

Rozdział 2. LUDZIE JAKO ZASÓB. Zarządzanie kompetencjami
2.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów
2.2. Teoria zasobowa firmy
2.3. Model zasobów ludzkich
2.4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
2.4.1. Istota strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.4.2. Relacja między zarządzaniem zasobami ludzkimi a strategią ogólną przedsiębiorstwa
2.4.3. Dualizm strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.5. Jakość i wartość zasobów ludzkich
2.5.1. Kształtowanie jakości zasobów ludzkich poprzez szkolenia
2.5.2. Zarządzanie kompetencjami a standardy jakości zasobów ludzkich
2.5.3. Wartość ludzkich zasobów

Rozdział 3. LUDZIE JAKO KAPITAŁ. Zarządzanie wiedzą i talentami
3.1. Pojęcie kapitału ludzkiego
3.2. Teoria kapitału ludzkiego
3.3. Kapitał ludzki a kapitał intelektualny
3.4. Kapitał społeczny
3.5. Kapitał społeczny przedsiębiorstwa
3.6. Zarządzanie wiedzą
3.6.1. Pojęcie wiedzy
3.6.2. Istota zarządzania wiedzą
3.6.3. Modele zarządzania wiedzą
3.7. Zarządzanie ludźmi a zarządzanie wiedzą
3.8. Zarządzanie talentami
3.8.1. "Wojna o talenty"
3.8.2. Implikacje podmiotowego rozumienia talentu
3.8.3. Implikacje atrybutowego rozumienia talentu
3.9. Pomiar kapitału ludzkiego
3.9.1. Zarys istoty pomiaru
3.9.2. Metody wartościowania kapitału ludzkiego
3.9.3. Sprawozdania kapitału ludzkiego/intelektualnego
3.9.4. Poziom pomiaru i mierniki kapitału ludzkiego

Rozdział 4. LUDZIE JAKO POTENCJAŁ. Zarządzanie różnorodnością
4.1. Redefinicja strategii przedsiębiorstwa
4.2. Ludzie jako potencjał
4.3. Istota zarządzania różnorodnością
4.4. Przesłanki zarządzania różnorodnością
4.4.1. Koegzystencja pokoleń na rynku pracy - zarządzanie pokoleniami
4.4.2. Zarządzanie pracownikami wielokulturowymi i "rozszerzonymi"
4.4.3. Zarządzanie pracownikami "wirtualnymi" - telepraca i offshoring
4.4.4. Zarządzanie pracownikami wiedzy
4.4.5. Polityka równości - zarządzanie pracownikami "defaworyzowanymi"
4.5. Zarządzanie różnorodnością jako model biznesowy
4.6. Perspektywy zarządzania różnorodnością

Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie kapitałem ludzkim. Spójność koncepcji i metod
5.1. Ludzie jako zasób i kapitał
5.2. Od zarządzania personelem do zarządzania zasobami ludzkimi
5.3. Zarządzanie kapitałem ludzkim a dojrzałość teorii
5.4. Mody w zarządzaniu
5.5. Od zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania kapitałem ludzkim
5.5.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi
5.5.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie kompetencjami
5.5.3. Istota zarządzania kapitałem ludzkim
5.5.4. Zarządzanie kapitałem ludzkim a zarządzanie kompetencjami
5.5.5. "Zasobowe" i "kapitałowe" zarządzanie wiedzą i talentami
5.5.6. Atrybutowe rozumienie talentu a dopasowanie zawodowe
5.5.7. Atrybutowe zarządzanie talentami a zarządzanie potencjałem kadr i zarządzanie różnorodnością - istota działań
5.5.8. Zarządzanie kapitałem ludzkim a zarządzanie różnorodnością
5.6. Przyszłość zarządzania ludźmi w przedsiębiorstwie

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis ilustracji


Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał?

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.