Peter Fisk, doświadczony strateg, w swojej kolejnej, inspirującej książce wskazuje główne czynniki decydujące o sukcesie rynkowym.
Przytaczając przykłady firm, które w szczególny sposób zaznaczają swoją obecność w branży (Apple, Disney, FedEx, Ferrari, Gucci, 3M, Marks & Spencer, Nike, Porsche, Second Life, Tchibo, Zara), odpowiada na pytania:
• Jaką rolę odgrywa w naszym działaniu inteligencja i wyobraźnia?
• Dlaczego ważne jest myślenie niekonwencjonalne?
• Dlaczego warto zaproponować coś nowego zamiast ulepszać to, co już jest?
• Jak angażować pracowników i klientów w innowacyjne działania?
• Jak realizować pomysły w praktyczny i opłacalny sposób?
• Co charakteryzuje geniusza biznesu?
Autor nie tylko definiuje geniusza biznesu, lecz także udziela konkretnych wskazówek, jak nim zostać, opierając się na wieloletnim doświadczeniu współpracy z takimi firmami jak British Airways, Coca-Cola, Marks & Spencer, Microsoft, Virgin czy Vodafone. Zachęca do innowacyjnego myślenia, wykorzystywania własnego potencjału oraz większego angażowania się w rozwój firmy i rynku.
"Geniusz polega na fuzji - na łączeniu skrajności w taki sposób, aby wspólnie tworzyły coś więcej niż tylko sumę części składowych. Tylko takie połączenia mogą doprowadzić do zbudowania inteligentniejszego i bardziej kreatywnego podejścia do biznesu. Tradycyjny biznes faworyzował zazwyczaj inteligencję kosztem wyobraźni - współczesna sytuacja wymaga odwrócenia tych proporcji".
Spis treści:
Inspiracja 11
CZĘŚĆ PIERWSZA. LEWA I PRAWA PÓŁKULA
Ścieżka 1. Szybki wzrost
Rozwój i przyspieszanie wzrostu firmy 25
Ścieżka 2. Bańki rynkowe
Największe możliwości w szybkim i nietrwałym świecie 57
Ścieżka 3. Przedsiębiorczy liderzy
Od mnichów i czarowników do liderów i menedżerów 77
CZĘŚĆ DRUGA. OD PRZYSZŁOŚCI KU PRZYSZŁOŚCI
Ścieżka 4. Rynki rozwojowe
Znajdowanie najlepszych rynków - dzisiaj i w przyszłości 99
Ścieżka 5. Mądrzejsze strategie
Kształtowanie przyszłości i nieuleganie wpływom 119
Ścieżka 6. Innowacja w biznesie
Patrzenie inaczej, robienie inaczej 141
CZĘŚĆ TRZECIA. Z ZEWNĄTRZ I OD WEWNĄTRZ
Ścieżka 7. Siła konsumenta
Biznes na warunkach klienta 163
Ścieżka 8. Propozycje markowe
Co sprawia, że klienci się angażują 184
Ścieżka 9. Sieci rynkowe
Siła sieci i społeczności konsumenckich 202
CZĘŚĆ CZWARTA. RADYKALNE POMYSŁY, PRAKTYCZNE DZIAŁANIA
Ścieżka 10. Energia dla pracowników
Jak stworzyć najlepsze miejsce pracy 219
Ścieżka 11. Inspiracja zmian
Wprowadzanie i utrwalanie zmian 240
Ścieżka 12. Osiąganie pożądanych wyników
Jak osiągać wyniki - teraz i w przyszłości 260
LABORATORIUM GENIUSZA
Skan biznesu 285
Więcej o geniuszu
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.