Organizacje coraz baczniejszą uwagę zwracają na to, jak wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa: co szkolenie wniosło do działalności firmy i jak się przyczyniło do zwiększenia zysków.
Niniejsza książka, napisana przez dwóch ekspertów w dziedzinie mierzenia i usprawniania programów szkoleniowych, krok po kroku pokazuje, jak dokonać rzetelnej oceny programu za pomocą sześciu wskaźników dających odpowiedź na następujące pytania:
• Czy uczestnicy mieli poczucie, że program pozwolił im zdobyć nowe umiejętności, których mogą używać?
• Czego tak naprawdę się nauczyli?
• Jak zdobyte umiejętności i wiedza zostały zastosowane w pracy?
• Jaki był efekt biznesowy programu?
• Jaki był uchwytny, mierzalny zwrot z inwestycji?
• Czy program przyniósł korzyści niematerialne, a jeśli tak, to jakie?
Wystarczy zastosować przedstawione tu sprawdzone metody, narzędzia, arkusze robocze i listy kontrolne, by dokonać przełomu w mierzeniu sukcesów swoich programów szkoleniowych. Współczesne szkolenia są zbyt kosztowne, a skutki ich nieefektywności zbyt dalekosiężne, by zdawać się na przypadek.
Spis treści:
Wstęp
Wzrastające znaczenie sprawdzonych wyników
Czego można się nauczyć dzięki tej książce str. 11
Zawartość książki str. 12
Dlaczego większość szkoleń nie jest oceniana str. 13
Wiarygodne mierzenie jest możliwe str. 14
Rozdział 1. Pomiar i ocena wyników szkoleń: znaczenie i korzyści
Dlaczego pomiar i ocena są konieczne str. 17
Struktura oceny i sześć typów miar str. 18
Studium przypadku: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych str. 24
Ustalanie celów oceny str. 29
Tworzenie kultury szkoleń ukierunkowanej na wyniki str. 30
Rozdział 2. Model i procedura ROI
Ogólna charakterystyka modelu i procedury ROI str. 32
Definiowanie zwrotu z inwestycji i wskaźnika stosunku zysku do kosztów str. 34
Zdecyduj, który z pięciu poziomów jest odpowiedni do oceny twojego szkolenia str. 37
Rozdział 3. Krok 1. Opracuj szczegółowe cele na każdym z poziomów: podstawa pomiaru
Jaki wpływ mają cele z każdego poziomu oceny na zwrot z inwestycji str. 42
Połączenie celów szkolenia z celami przedsiębiorstwa str. 43
Opracowanie zadań szkoleń na każdym z poziomów str. 43
Opis przypadku: Reliance Insurance Company str. 49
Rozdział 4. Krok 2. Opracuj plany oceny i zbierz początkowe dane
Tworzenie planów oceny - zasady ogólne str. 53
Rodzaje miar str. 54
Wyjaśnianie celu inicjatywy szkoleniowej str. 56
Sposoby zbierania danych początkowych str. 59
Najważniejsze czynniki w opracowywaniu strategii oceny str. 61
Opracowanie planu i strategii oceny str. 62
Rozdział 5. Krok 3. Zbierz dane w trakcie szkolenia (poziomy 1 i 2)
Poziom 1: mierzenie reakcji i satysfakcji str. 72
Docelowe obszary poziomu 1 - standardowy formularz str. 74
Poziom 2: pomiar uczenia się str. 86
Rozdział 6. Krok 4. Zbierz dane po szkoleniu (poziomy 3 i 4)
Najlepsze sposoby gromadzenia danych uzupełniających str. 110
Znajdowanie najbardziej wiarygodnych źródeł danych str. 132
Przykłady pytań pojawiających się w ocenie uzupełniającej str. 133
Ulepszanie wskaźników odpowiedzi w kwestionariuszach str. 134
Od czego zacząć zbieranie danych str. 135
Rozdział 7. Krok 5. Wyodrębnij efekty szkolenia
Opis przypadku: First Bank str. 138
Pierwszy krok: rozpoznanie pozostałych czynników str. 140
Najlepsze strategie wyodrębniania efektów szkolenia str. 142
Wybór strategii str. 153
Rozdział 8. Krok 6. Przekształć dane na wartości finansowe
Miękkie i twarde dane str. 159
Najlepsze metody przekształcania danych na wartości finansowe str. 161
Wybór odpowiedniej metody przekształcania danych str. 169
Kwiestie wiarygodności str. 170
Korygowanie danych str. 171
Konwersja jednostki wartości str. 171
Zadawanie właściwych pytań o konwersję twardych i miękkich danych str. 172
Rozdział 9. Krok 7. Określ koszty szkolenia
Określanie kosztów szkolenia str. 175
Znaczenie kosztów w określaniu ROI str. 175
Ujawnianie wszystkich kosztów str. 176
Określanie pełnych kosztów str. 178
Ukazywanie kosztów bez ukazywania korzyści str. 178
Zalecane kategorie kosztowe str. 179
Akumulacja i szacowanie kosztów str. 183
Tabela klasyfikacji kosztów str. 184
Akumulacja kosztów str. 185
Szacowanie kosztów str. 186
Rozdział 10. Krok 8. Oblicz zwrot z inwestycji (poziom 5)
Obliczanie wskaźnika stosunku zysku do kosztów i zwrotu z inwestycji str. 190
Główne zasady str. 191
Potencjalna wielkość ROI dla grupy docelowej str. 191
Racjonalne traktowanie ROI - nie komplikować str. 193
Porównania ROI str. 193
Rozdział 11. Krok 9. Określ korzyści niematerialne
Dlaczego korzyści niematerialne są ważne str. 195
Określanie głównych korzyści niematerialnych str. 196
Źródła korzyści niematerialnych str. 198
Końcowe słowo o korzyściach niematerialnych str. 199
Rozdział 12. Krok 10. Opracuj raport efektu biznesowego
Znaczenie określenia wpływu szkolenia na wyniki str. 200
Monitorowanie postępu str. 201
Oddziaływanie mierzyć, nie uzasadniać str. 202
Komunikowanie wyników str. 202
Uwzględnianie potrzeb odbiorców docelowych str. 203
Opracowanie raportu z oceny str. 203
Opracowanie raportu o wpływie szkolenia na firmę str. 205
Przedstawianie bilansu danych finansowych i niefinansowych str. 207
Co zrobić, jeśli pojawią się zaskakujące lub rozczarowujące dane str. 209
Wyrażanie innym należnego uznania str. 211
Rozdział 13. Szybkie i łatwe sposoby mierzenia wyników szkoleń
Oszczędność w obliczaniu ROI str. 214
Trzy szybkie sposoby, żeby się dowiedzieć, co się stało, dlaczego oraz ile są warte wyniki str. 215
Oszczędzający czas arkusz roboczy str. 217
Rozdział 14. Pozyskiwanie wsparcia zarządu i wdrażanie procesu
Polityka i decyzje firmy str. 219
Jak sprawić, by kierownicy zaangażowali się w ocenę wyników szkolenia str. 220
Użycie pomiaru w niewłaściwych celach str. 223
Wdrożenie
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.