Niniejsza książka porusza zagadnienia zarówno planowania wyjścia z inwestycji, jak i zarządzania transakcją. Daje spojrzenie na wszystkie aspekty, z jakimi powinien się zapoznać właściciel przedsiębiorstwa, aby skutecznie zaplanować i zrealizować zakończenie własnej działalności w biznesie.
Książka zawiera wiele praktycznych porad na temat tego, jak osiągnąć maksymalne korzyści z transakcji, a przy tym ujawnić prawdziwą wartość firmy.
Autorem niniejszej książki jest Les Nemethy, który uczestniczył w sprzedaży setek przedsiębiorstw w roli zarówno doradcy finansowego, prawnika, jak i menedżera. Od ponad 10 lat prowadzi firmę, która świadczy przedsiębiorcom usługi doradcze w zakresie wyjścia z inwestycji, pozyskiwania dodatkowych źródeł kapitału, tworzenia aliansów strategicznych czy sprzedaży udziałów.
Rozdziały:
Część I. Wprowadzenie
Rozdział 1 Wyzwania związane z wyjściem z inwestycji
Rozdział 2 Trzy motywy przewodnie
1.Udane wyjście z inwestycji rzadko bywa rezultatem spontanicznie podjętej decyzji, a w przeważającej większości przypadków jest rezultatem starannie zaplanowanego procesu
2.Właściciele przedsiębiorstw nie doceniają znaczenia planowania oraz skali zasobów, jakie należy zaangażować w realizację planów wyjścia z inwestycji
3.Bardzo często dochodzi do nierównomiernego rozłożenia sił w trakcie negocjacji na linii właściciel przedsiębiorstwa (podlegli mu menedżerowie) - profesjonalni inwestorzy
Część II. Planowanie wyjścia z inwestycji
Rozdział 3 Uwagi wstępne do planowania wyjścia z inwestycji
Rozdział 4 Poznaj samego siebie
Postaraj się zrozumieć kierujące tobą motywy
Szczególny przypadek przejścia na emeryturę
Rozdział 5 Pomyśl o czekającym cię końcu już na samym początku
Rozdział 6 Warianty wyjścia, które warto rozważyć
Transfer międzypokoleniowy
Pierwsza oferta publiczna akcji
Fuzja
Zatrudnienie profesjonalnego menedżera
Wykup menedżerski
Refinansowanie
Plany pracowniczej własności akcji
Likwidacja
Rozdział 7 Wybór właściwej opcji wyjścia
Rozdział 8 Tworzenie zespołu doradców
Radca prawny
Księgowy (audytor, biegły rewident)
Ekspert podatkowy
Doradca finansowy
Wybór doradców w skrócie
Standardy moralne twoich doradców
Rozdział 9 W kierunku zrównoważonej wartości przedsiębiorstwa
Spójrz na swoją firmę z perspektywy inwestora
Ład korporacyjny
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
Restrukturyzacja wizerunkowa
Identyfikacja ryzyka (poszukiwanie "trupów w szafie") i opracowanie strategii radzenia sobie z nimi
Usprawnienia w warstwie operacyjnej przedsiębiorstwa
Rozdział 10 Biznesplan i wycena firmy
Powody tworzenia biznesplanu
Czy powinieneś dokonać wyceny przedsiębiorstwa na potrzeby wewnętrzne?
Korekta sprawozdań finansowych
Etapy tworzenia biznesplanu
Uwagi wstępne do procesu wyceny
Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych
Analiza porównawcza
Pozostałe metodologie wyceny spółek
Korekty wartości wynikającej z wyceny
Rozdział 11 Planowanie podatkowe
Rozdział 12 Planowanie sukcesji majątkowej
Rozdział 13 Korzystanie z polis ubezpieczeniowych
Rozdział 14 O czym powinieneś pamiętać, gdy prowadzisz swoją firmę razem z partnerami
Rozdział 15 Strategia marketingowa
Do jakiej grupy inwestorów powinieneś adresować swoją ofertę?
Czy powinieneś podać do publicznej wiadomości oczekiwaną cenę sprzedaży?
A może powinieneś zorganizować sprzedaż w ramach procedury w pełni konkurencyjnej?
Rozdział 16 Określanie optymalnego momentu wyjścia z inwestycji
Rozdział 17 Twój plan awaryjny
Rozdział 18 Raport z podsumowaniem etapu planowania
Część III. Zarządzanie transakcją
Rozdział 19 Uwagi wstępne na temat zasad zarządzania transakcją
Rozdział 20 Sprzedaż w trybie konkurencyjnym
Ogólna charakterystyka procedury konkurencyjnej
Problem zachowania poufności w trakcie realizowania procedury sprzedażowej
Włączanie pracowników firmy w procedurę sprzedażową i komunikację z inwestorem
Sprzedaż: od długiej do krótkiej listy oferentów
Memorandum informacyjne
Procedura due diligence
Etap ofert wiążących
Strukturyzacja transakcji
List intencyjny
Umowa kupna-sprzedaży
Finalizacja transakcji
Rozdział 21 Sprzedaż w trybie niekonkurencyjnym
Rozdział 22 Negocjowanie warunków transakcji
Rozpoczęcie negocjacji na temat sprzedaży firmy
Rozdział 23 Transakcje transgraniczne
Część IV. Wnioski
Rozdział 24 Ponowne spojrzenie na trzy motywy przewodnie
Potrzeba przygotowań i systematycznego podejścia
Niedoszacowanie wysiłku związanego z przygotowaniem wyjścia z inwestycji
Nierównowaga sił przy stole negocjacyjnym
Rozdział 25 Trzymasz wreszcie gotówkę w ręku. I co dalej?
Rozdział 26 Makroekonomiczne skutki porażki transakcji
Słownik terminów
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.