księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością         Wolters Kluwer          59.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Tomasz Bartosz Kalinowski

ISBN: 978-83-7526-702-0

Ilość stron: 212

Data wydania: 01/2010

W obecnej sytuacji gospodarczej, charakteryzującej się silną konkurencją i ciągłymi zmianami na rynku, strategie rozwoju firm w coraz większym stopniu muszą się opierać na prowadzeniu innowacji produktowych oraz organizacyjnych.

To właśnie innowacje uważane są za jedno z głównych źródeł długoterminowej przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa powinny również wdrażać wymagania międzynarodowych standardów organizacyjnych, takich jak systemy zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem i higieną pracy, a także systemy branżowe, których istotą jest ciągłe doskonalenie organizacji. A wszystko to po to, by jak najlepiej spełniać potrzeby i oczekiwania zarówno klientów, jak i pozostałych interesariuszy.

Ksiażka zawiera najbardziej aktualną wiedzę na temat roli, jaką pełnią systemy zarządzania jakością we wprowadzaniu innowacji produktowych i organizacyjnych przedsiebiorstw na rynku polskim, a także analizę podstawowych zagadnień związanych z tym obszarem, takich jak:
• definicje i klasyfikacje innowacji, modele procesów innowacyjnych
• rola innowacji w strategii przedsiebiorstw, ich źródła i interesariusze
• wymagania międzynarodowych standardów zarządzania jako przesłanka wprowadzania innowacji
• rodzaje innowacji, czynniki je inicjujące, spodziewane efekty oraz ich pomiar
• doskonalenie procesu zarządzania innowacjami.

Cenne uzupełnienie przedstawionych rozważań stanowią wnioski i rekomendacje sformułowane jako efekt badań, których wyniki zostały tu szczegółowo omówione, oraz liczne przykłady i rozbudowane studia przypadków.

Dzięki temu ksiażka jest ważną pozycją literaturową zarówno dla studentów, jak i profesjonalistów na co dzień zajmujących się zarządzaniem innowacyjnością oraz systemami zarządzania jakością, którzy stale poszukują wiedzy na ten temat.

Rozdziały:

1. Istota innowacji
Definicje innowacji i pojęcia z nimi związane
Klasyfikacje innowacji
Modele procesów innowacyjnych

2. Uwarunkowania i przesłanki innowacyjności przedsiębiorstw
Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez wdrażanie innowacji
Rola innowacji w strategii przedsiębiorstwa
Źródła innowacji
Interesariusze innowacji

3. Wymagania standardów zarządzania jako przesłanka wprowadzania innowacji
Istota międzynarodowych standardów organizacyjnych
Metodyki ciągłego doskonalenia systemów zarządzania
Elementy standardów organizacyjnych wspierające proces innowacyjny
Zastosowanie wymagań standardów organizacyjnych przy opracowaniu i doskonaleniu wyrobów
Wymagania standardów zarządzania wykorzystywane przy wprowadzaniu innowacji organizacyjnych

4. Czynniki kształtujące procesy innowacyjne w przedsiębiorstwach – wyniki badań
Charakterystyka prowadzonych badań
Rodzaje wprowadzanych innowacji
Czynniki inicjujące wprowadzanie innowacji
Spodziewane efekty wprowadzanych innowacji
Bariery zidentyfikowane podczas wprowadzania innowacji
Sposoby oceny wprowadzanych innowacji
Zależność pomiędzy innowacjami produktowymi i organizacyjnymi . 130

5. Rola systemów zarządzania jakością we wprowadzaniu innowacji – studia przypadków
Studium przypadku A – producent wyrobów dla energetyki i automatyki
Studium przypadku B – producent wyrobów chemicznych i elektronicznych
Studium przypadku C – producent wyrobów kosmetycznych
Studium przypadku D – producent wyrobów metalowych
Studium przypadku E – producent wyrobów dla transportu kolejowego
Studium przypadku F – producent artykułów oświetleniowych
Studium przypadku G – producent wyrobów medycznych
Studia przypadków – podsumowanie

6. Doskonalenie procesu zarządzania innowacjami produktowymi i organizacyjnymi – wnioski i rekomendacje
Model systemu zarządzania wspierającego wprowadzanie innowacji produktowych i organizacyjnych
Metodyka audytu innowacyjnego wspierającego diagnozę potencjału innowacyjnego oraz ocenę wprowadzanych innowacji
Przykładowe procedury zarządzania innowacjami produktowymi i organizacyjnymi
Opis procesu projektowania nowych wyrobów w firmie produkcyjnej (branża spożywcza)
Procedura „Badania i rozwój wyrobów” w firmie produkcyjnej (branża kosmetyczna)
Procedura zgłaszania, oceny i wdrażania innowacji w firmie usługowej (instytucja finansowa)
Karta projektu innowacyjnego oparta na cyklu PDCA


Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.