księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Balanced Scorecard - pomiar który motywuje Przewodnik wdrożenia         PROED          46.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Piotr Szynkiewicz

ISBN: 978-83-922426-6-6

Ilość stron: 76

Data wydania: 2007

Balanced Scorecard (strategiczna karta wyników lub zrównoważona karta wyników) to koncepcja zarządzania, która opisuje i precyzuje, jakie parametry powinny być mierzone w firmie, aby kierownictwo mogło jak najlepiej ocenić jej efektywność w realizowaniu strategii oraz adekwatność samej strategii.

Projekt Balanced Scorecard to prezentacja celów firmy w postaci mapy ich wzajemnych powiązań przyczynowo-skutkowych oraz mierników wyróżnionych w czterech perspektywach: perspektywie finansowej, klienta, procesów wewnętrznych i rozwoju.

Wdrożenie Balanced Scorecard oznacza usprawnienie systemu zarządzania organizację w wyniku czego pracownicy i menedżerowie:

• znają swoją rolę w realizacji strategii,

• korzystają z narzędzi pomiaru własnej efektywności,

• rozumieją wpływ swojej pracy na rezultaty uzyskiwane przez innych,

• wspierają się wzajemnie w osiąganiu wyznaczonych celów,

• otwarcie wyrażają swoją opinię dotyczącą możliwości doskonalenia wyników organizacji.

Rozdziały:

Geneza koncepcji Balanced Scorecard

Podstawowe zatożenia Balanced Scorecard

Pomiar dokonań jako główny warunek sprawności zarządzania

Pomiar wyników finansowych uzupełniony o pomiar dokonań w innych perspektywach działania firmy

Prespektywy oceny firmy i jej strategii zgodnie z BSC

Hierarchia perspektyw BSC

Plan działań operacyjnych - cele, mierniki, inicjatywy, harmonogramy i budżety

Kiedy wdrażać, a kiedy zaniechać wdrożenia Balanced Scorecard?

Przykładowe cele projektu BSC

Zdolność firmy do wdrożenia Balanced Scorecard

Warunki sukcesu projektu Balanced Scorecard

Umiejscowienie BSC w strukturze organizacyjnej

Definicja wdrożenia Balanced Scorecard

Metodyka wdrożenia BSC

Krok 1 Ustalenie celu i zasad realizacji projektu BSC

Krok 2 Prace poprzedzające opracowanie BSC

BSC a zarządzanie strategiczne

BSC a zarządzanie wartością firmy i ekonomiczna wartość dodana

BSC z zarządzanie relacjami z klientem/(CRM)

Krok 3 Opracowanie mapy strategii

Mapa strategii - związki logiczne między celami

Mapa ilustruje cele strategiczne w sposób kompletny, wyłączny i indywidualny

Mapa jest uporządkowana jest zgodnie z logikę perspektyw BSC

Wszystkie cele przedstawione na mapie są powiązane wertykalnie zgodnie z kolejnością perspektyw

Mapa celów instytucji non profit lub jednostki organizacyjnej nie będącej centrum zysku

Weryfikacja mapy strategii

Krok 4 Opis celów strategicznych

Opis celów przy użyciu definicji i mierników

Cele a mierniki

Mierniki prowadzące i wynikowe

Odpowiedzialność za osiąganie celów

Krok 5 Kaskadowanie strategii

Kaskadowanie celów

Zasady i metody kaskadowania celów

Wzorcowe BSC dla kiku jednostek zależnych

Niezależne BSC jednostki podległej

BSC jednostki pomocniczej

Przyporządkowanie zadań indywidualnych do BSC

Krok 6 Opracowanie planu operacyjnego uwzględniającego BSC

Inicjatywy strategiczne

BSC a zarządzanie projektami

Krok 7 Sporządzenie raportów BSC - controlling procesów

Systemy informatyczne wspierające BSC

Krok 8 Zapewnienie komunikacji i akceptacji projektu BSC

Krok 9 Opracowanie systemu oceny pracowników opartego na BSC

BSC a zarządzanie zasobami ludzkimi

Krok 10 Integracja systemów zarządzania

Integracja systemu zarządzania przedsiębiorstwem na podstawie BSC

BSC a zarządzanie procesami - znaczenie perspektywy procesowej

BSC a planowanie, budżetowanie i controlling

Słownik


Balanced Scorecard - pomiar który motywuje Przewodnik wdrożenia

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.